betaalbare mSATA ssd gezocht

Pagina: 1
Acties:

• tomsassen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-08-2024
Mijn computer wordt de laatste tijd wat langzamer, dus ik wou hem een keer goed verversen. Daarbij wou ik dan meteen een ssd inbouwen, omdat ik anders weer n keer alles opnieuw moet installeren. Ik heb een hp elitebook 8570w met een mSATA mogelijkheid.

Ik wil de SSD gebruiken voor mn windows 8.1 en verder wat bestandjes, maar het is voor naast de harde schijf, dus er hoeft niet superveel ruimte op te zitten. Wat ik wil is dat mijn computer weer snel is zoals dat hoort voor het geld dat ik er aan heb uitgegeven.

Nou was de enige winkel in de buurt met enige keus hierin CD-ROM-LAND. Hier zag ik de ADATA XPG SX300. Toen ik in de winkel kwam hadden ze echter alleen de Crucial M500 op voorraad. Deze heeft wel veel meer ruimte, maar de snelheden leken redelijk te verschillen? Ik had gezocht op een vergelijking en daar kwam uit dat de snelheid van de ADATA geldt voor gecomprimeerde bestanden en dat dat niet met alles mogelijk was, waardoor de snelheid soms flink lager kon zijn. Welke is dan voor mijn gebruik sneller, of zijn er nog betere opties in die prijsklasse?

Ik ben verder niet aan een merk of iets dergelijks gebonden, maar qua budget zou ik wel daartussen willen zitten. Alvast bedankt! :P

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:27

Thomg

Aww yiss

Je kan in de PW sorteren op mSATA only.
http://tweakers.net/categ...HRZYo6SVbSSqYWlsVJsbW0tAA

Bij mSATA ssd's hoef je je geen zorgen te maken over de snelheden, neem gewoon de goedkoopste die je nodig hebt.

eg: pricewatch: Crucial M500 mSata 240GB

120GB raad ik niet aan, relatief slechte value.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 20-09-2014 16:33 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een 64 GB ssd zou ik zowiezo nooit doen. 120 GB kan wel, maar is zoals Thomg al aangeeft nog steeds slechte value.

Instap ssd van dit moment is de 240 GB. Deze zijn lekker vlot en hebben genoeg ruimte om alles wat je gebruikt te herbergen.

• tomsassen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-08-2024
ok maar de ssd was voornamelijk voor windows en wat andere zooi, want daarnaast heb ik nog n harde schijf van 500GB dus ik heb wel genoeg ruimte, is 240GB dan nog steeds de beste optie?
Verder zijn dus alle mSATA ssd's ongeveer even snel? ook die met minder dan 240GB?

• Reepje
  • Niet online
Ik zou ssd's met sandforce controller zowiezo niet nemen.

Verder zijn ze snel, en hoe snel precies is moeilijk te zeggen. De fabrikanten weten dat sommige consumenten vooral naar de benchmarks kijken, dus worden de ssd's geoptimaliseerd voor benchmarks. En dat hoeft niet te betekenen dat ze in de praktijk dan ook sneller zijn.

Een kleine ssd heeft naar mijn idee weinig nut. Ok, het start wat sneller op, zolang er uitsluitend van de ssd gewerkt wordt gaat de boel razendsnel, maar.....als er iets moet gebeuren op de harde schijf dan lijkt dit extra langzaam te gaan. En dan zit je je plots te ergeren.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:30
meerprijs voor 120/240 gb is ook relatief niks. Ik zou sowieso meteen 240 gaan.

• Reepje
  • Niet online
WWAS schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:21:
meerprijs voor 120/240 gb is ook relatief niks. Ik zou sowieso meteen 240 gaan.
Ik had eerst 90 GB, waar die waren toen nog best duur, ruim 100 euro. Toen de mx100 uitkwam, die stukken goedkoper waren, heb ik toch maar een 256 GB gekocht. Heerlijk. Maar nu heb ik al spijt, had toch voor de 512 GB moeten gaan.
Pagina: 1