Hulp met DNS settings, website online zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:15
Hallo Tweakers,

Sinds kort mijn eigen website klaar, hartstikke leuk.

Omdat ik iets gelezen had over de Raspberry Pi als webserver, heb ik besloten om zelf mijn website te gaan hosten.
Ik heb bij een hostingprovider dus alléén een domeinnaam gekocht.

Voor de pi heb ik een paar guides gevolgd, portforwarding in orde gemaakt en het ding een static ip-adres gegeven.

Het blijkt dus iets lastiger dan gedacht en ik kom er op dit moment niet meer uit.
Waarschijnlijk weet iemand hier wel dé oplossing.

Tot nu toe is het op één manier gelukt om de website op internet zichtbaar te krijgen door de domeinnaam in een browser in te voeren.
Dus www.voorbeeld. nl
Dat lukte dus met de volgende instellingen: redirect beheer naar het WAN adres van mijn router, DNS settings op de standaard settings van de hostingprovider.

Op die manier kan ik de website benaderen via internet, maar... dan blijft op alle pagina's alleen de domeinnaam zichtbaar en niet www.voorbeeld/1 .nl of www.voorbeeld/2 .nl
Met andere woorden: alle pagina's heten www.voorbeeld .nl
Het vervelende is dan ook nog eens dat mijn WAN links onderin internet explorer zichtbaar is, als ik over een van mijn webpagina links heen ga met de muis aanwijzer.

Volgens de hosting provider kan dat opgelost worden door in het DNS beheer mijn eigen ip-adres(sen) in te voeren, i.p.v. (wat door als) hun standaard ip adres is.
Helaas geven ze hier geen ondersteuning op en blijkbaar lukt het me dus zelf ook niet.
Ze zeggen wel dat mijn probleem op te lossen is door de dns bij hun aan te passen naar mijn ip adres.

Ik loop nu helemaal vast omdat ik niet weet waar het probleem nu zit.

Dat was even over het probleem, nu nog een aantal vragen om zeker te weten dat ik niet ergens een instelling verkeerd heb...

Wat moet ik doorlinken bij het redirect beheer van mijn domeinnaam provider?
Is dat het WAN van mijn router of het fixed IP van mijn Raspberry PI of het local ip van mijn Raspberry PI?

Moet ik de 2 A waardes binnen het DNS beheer van mijn domeinnaam provider aanpassen?
Volgens een kennis van mij hoeft dat niet, omdat ik alleen de domeinnaam bij hun heb.

Zo ja, dan weer hetzelfde verhaal: wat moet ik dan aanpassen: het WAN van mijn router of het fixed IP van mijn Raspberry PI of het local ip van mijn Raspberry PI?

Hopelijk begrijpen jullie mijn issue en kan iemand helpen!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:22
Misschien kun je de website URL posten? Als je die niet publiek wilt kun je hem ook wel even naar me PM'en, wil ik wel even kijken.

Klinkt alsof het met een iframe o.i.d. werkt momenteel en je inderdaad DNS moet instellen. In dat geval moet je inderdaad de A records wijzigen naar je IP.

• HugoBoss1985
Bedankt voor je reactie.

Na je post en wat rondzoeken is het inderdaad gelukt.
Blijkbaar werkte het al eerder... maar dit was me niet helemaal duidelijk.
Nu heb ik via google een site gevonden waar je via je eigen pc kan zien of je site online is!

Het aanpassen van die DNS A waardes naar het WAN adres werkte inderdaad dat gaf het gewenste resultaat!

De site is nu zichtbaar... het verschil met die DNS A waardes met standaard of WAN is nu alleen dat ik de site niet meer kan bereiken via mobiel dataverkeer / 3g.

Enig idee hoe dat nou kan en hoe ik dat werkend kan krijgen?

Toch wel handig als mijn site ook via smartphones te bereiken is.

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:22
Het updaten van de DNS kan soms even duren, afhankelijk van de TTL. Het zou best kunnen dat de nameservers van je mobiele-provider wat minder snel zijn en hij daarom op 3G (nog) niet werkt, morgen waarschijnlijk wel!

Op http://intodns.com/ kun je eenvoudig checken of je DNS instellingen een beetje kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Je had helemaal gelijk, de website werkt inmiddels ook op smartphones.