Pioneer platenspeler defect

Pagina: 1
Acties:

• JaapNienhuis
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11-2021
Hey allemaal,

Ik heb een Pioneer PL-335 die tot gisteren perfect functioneerde. Ik had een nieuwe versterker gekregen dus ik koppel mijn platenspeler los, zet hem voorzichtig aan de kant en sluit hem even later aan op de nieuwe versterker. Sindsdien werkt hij gewoon niet meer, en ik heb het idee dat hij ergens vastloopt.

Ik heb de soort rubberen mat van het draaiplateau gehaald, en daar zitten 2 gaten in die er gewoon in horen. Maar daardoor kan ik een snaar onder het plateau zien zitten die op spanning lijkt te staat en licht trilt wanneer ik hem op het stroom aansluit.

Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen? Hij doet nu gewoon helemaal niets, zowel wanneer ik op de start/stop knop druk als wanneer ik de arm naar de plaat toe beweeg.

Bvd,

Jaap

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waarschijnlijk kun je het draaiplateau gewoon eraf tillen, en kijken wat er aan de hand is.

Kijk anders hier even in de manual.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapNienhuis
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11-2021
Opgelost! :)

Het plateau ging eraf door hem op te tillen en tegelijkertijd een tik op de pin in het midden te geven. Hij schoot er vervolgens zo af.
Bleek dat de snaar inderdaad bleef hangen, hij werkt weer perfect nu!

Toen ik de platenspeler oppakte is het draaiplateau waarschijnlijk de verkeerde kant op gedraaid en plakte de snaar om die aandrijving heen.

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Als die snaar gaat ''plakken'' dan heb je denk ik wel een beetje een probleem, plakkende snaren zijn niet altijd leuk en als die gaat verteren gaat alles onder dat verteerde rubber zitten, dan is het helemaal feest :D