Speciaal 3 monitoren project, hulp nodig met onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-02 13:16
Hallo,

Adinias hier.

Ik heb het idee om mijn gaming PC te upgraden met 3 monitoren, maar niet zomaar met 3 monitoren. Ik heb namelijk een nieuw moederbord nodig waar 2 videokaarten op kunnen. Mijn huidige videokaart (MSI GTX 660) om te gamen en nog een extra videokaart (Sapphire HD4950 kaart voor S-Video) zodat ik een oude TV op mijn kamer kan aansluiten., hier is mijn huidige setup:

1. een Gigabyte AM3+ µATX moederbord
2. Een AMD FX4100 processor op 3,6 GHz
3. 4 GB RAM
4. Een 1,5 TB harde schijf
5. Een 200 GB harde schijf
6. Een Corsair CX750 voeding
7. Een MSi GeForce GTX 660 videokaart.

Op het moment heb ik twee monitoren op mijn MSi kaart aangesloten en het full HD beeldscherm van de twee wordt gebruikt om te gamen. Maar ik wil een tweede videokaart toevoegen (ZONDER crossfire, SLI of wat dan ook) zodat ik via S-Video mijn TV aan de andere kant van mijn kamer kan aansluiten. Via die TV wil ik dan YouTube filmpjes en films kijken en tegelijk ook muziek afspelen.

Mijn vraag is dan:
Ik heb nu een AM3+ moederbord, met een AMD processor. Maar ik moet voor mijn tweede videokaart sowieso het moederbord vervangen. Moet ik dan een AM3+ moederbord nemen of een nieuw socket 1150 moederbord met een Intel Core i5?

Ik weet nog niet welke van de twee ik wil doen, dus daarom vraag ik jullie:

Welke keuze neem je? (Bijv. AM3+ moederbord en huidige processor behouden of nieuw Socket 1150 moederbord kopen met Intel Core i5)
Waarom koos je dit?
Welk moederbord (en processor)?
Hoeveel kost dit?

Ik wil niet teveel uitgeven aan een moederbord, maar ik wil ook niet dat mijn games trager worden door het moederbord.

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-12-2025
Er bestaan adapters van VGA naar s-video. Dan hoef je geen 2e videokaart en dus ook geen ander mobo/cpu.

• Adinias
Mijn videokaart heeft geen VGA, alleen 2 keer DVI, displayport en HDMI, geen VGA. En beide DVI aansluitingen zijn al in gebruik.

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-12-2025
Eén van die DVI-aansluitingen is een DVI-I aansluiting: dat is als het ware DVI met ingebouwde VGA, en als het goed is zat er een adaptertje bij je videokaart van DVI-I naar VGA (anders zijn die ook voor <5 euro op e-bay te vinden). Dan zul je alleen nog één van je andere monitoren via HDMI of DP aan moeten sluiten - er bestaan ook HDMI -> DVI kabels.

[ Voor 5% gewijzigd door wjvds op 20-09-2014 16:38 ]

• Adinias
Dan neem ik wel een DVI > HDMI adapter.

Verwijderd

Als alternatief zou je ook een raspberry pi met xbmc of soortgelijke speler aan je tv kunnen hangen om media af te spelen. Ben je voor 50 - 60 euro klaar

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 07:42 ]

• Adinias
En met kabels dus voor minder dan dat.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
moeten de schermen tegelijk actief zijn? In dat geval moet je naar een actieve displayport adapter voor het derde scherm.

zo niet, kun je gewoon dvi-i -> vga -> s-video & dvi --> dvi & hdmi -> dvi
Pagina: 1