Lenovo pressure points garantie geweigerd

Pagina: 1
Acties:
  • 4.595 views

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 03:01
Eagleman7 had een laptop nodig voor school. Na 2 dagen intensief zoeken ben ik uitgekomen op de Lenovo X1 Carbon voor een prijs van 1.145,85 euro. Dit was inclusief een 10% korting en een beter beeldscherm + een Windows 8.1 Pro editie waarmee er 150 euro van de prijs afging (foutje op de website).

Ik heb deze laptop besteld op 9de van augustus. Omdat er een onderdeel niet op voorraad was heb ik 3 weken moeten wachten voordat hij eindelijk verzonden werd. Op de 31ste was het dan eindelijk zover, laptop verzonden en op de 4de van september was hij dan eindelijk binnen. De volgende dag meteen mee naar school genomen en naast een maat zijn Mac gelegd om te kijken welke er dunner was. Even op zijn kop gezet en omgedraaid en er zat meteen een mooie kras op de achterkant van het scherm (carbon). Helaas, eigen schuld dikke bult.

Na 2 weken begonnen de problemen. Op de 17de van september was ik een college aan het bijwonen en we kregen een presentatie. Mijn laptop stond gewoon open en ik heb deze de hele presentatie niet aangeraakt. Na het einde van de presentie keek ik weer naar mijn laptop scherm en zat er een soort witte vlek op het beeldscherm. Geprobeerd en af te halen met wat nats maar dat mocht niet baten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iO4Jdu7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v4WQRdC.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3ulChS1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GbIvi5O.jpg

Ik de volgende ochtend meteen naar Lenovo gebeld. Ik moest een foto opsturen. Ik heb toen de fotos gemaakt en het mailtje nog even uitgesteld omdat ik eerst les had. Ik mijn laptop dichtgeklapt en naar boven gegaan met de laptop in mijn tas. Toen ik boven de laptop weer openklapte ging hij niet meer aan. Alles geprobeerd maar hij werkte niet meer.

Weer naar lenovo gebeld en er werd meteen een afspraak gemaakt met de monteur. Die kwam meteen de volgende dag bij mij thuis (onsite garantie). We hebben er toen niet voor gekozen om het moederbord te vervangen. Omdat de laptop weer werkte nadat het kabeltje van de batterij er uit en er weer in is gedaan. Ook was het vervangende moederbord refurbished (de monteur zei dat dit heel gewoon was). Monteur weer vertrokken en 3 uur later deed hij het weer niet. Geen probleem, heb er zelf voor gekozen om het moederbord (nog) niet te laten vervangen dus ik heb hem zelf even opengemaakt en hetzelfde truukje uitgevoerd, weer uitgedaan en hij deed het weer niet.

Ik dus weer naar Lenovo gebeld ook meteen aangegeven dat er een witte vlek in het beeldscherm zat. Foto's opgestuurd via de mail. Hij heeft mij later terug gebeld met de melding dat het scherm niet vervangen word omdat “pressure points” niet onder de garantie vallen. Het moederbord was geen probleem. Voor maandag een afspraak gemaakt met de monteur voor het moederbord.

Nu is het probleem dat ik er niet akkoord mee ga dat het LCD scherm niet vervangen kan worden, dit is niet door mij toedoen gekomen en ik wil het daarom ook vervangen hebben. De laptop is pas 2 weken oud.

Wat zou ik hier aan kunnen doen? Het zou toch vrij normaal zijn dat een laptop van 2 weken oud niet al deze problemen krijgt?

Ik heb nu een aantal opties. Ik heb de laptop al aangemeld bij Digital River (de partij die over de verkoop gaat van Lenovo producten) om retour te sturen. Dan heb ik in ieder geval een stok achter de deur om hem terug te kunnen sturen aangezien ik nog net (niet) binnen de 2 weken zat.
Dan zit ik wel weer met een nieuw probleem, dan moet ik een nieuwe laptop uitzoeken en hier weer op wachten.

Of ik leg me er gewoon bij neer dat die vlek in mijn beeldscherm zit, niet dat dit gaat lukken want het is zeer hinderlijk.

Of ik laat hem (betaald) reparen. Geen idee hoeveel dat gaat kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Eagleman7 op 20-09-2014 15:41 ]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

het LCD scherm niet vervangen kan worden, dit is niet door mij toedoen gekomen
Zit je laptop in dezelfde tas als je boeken etc? Zonder (enigzins dikke ) beschermhoes?

• Eagleman7
Kenzi schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:49:
[...]

Zit je laptop in dezelfde tas als je boeken etc? Zonder (enigzins dikke ) beschermhoes?
Zelfde tas ja, alleen de laptop zit in een ander vak met nog een aparte hoes voor de laptop:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TqHtr5e.jpg

Voldoende bescherming al zeg ik het zelf.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Eagleman7 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:54:
[...]

Zelfde tas ja, alleen de laptop zit in een ander vak met nog een aparte hoes voor de laptop:

[afbeelding]

Voldoende bescherming al zeg ik het zelf.
Dat ziet er inderdaad goed beschermd uit. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij hun, laat ze maar bewijzen dat die vlek door jouw toedoen komt. Als er verder geen uiterlijke schade is wordt dat heel lastig.

• Eagleman7
Kenzi schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:59:
[...]

Dat ziet er inderdaad goed beschermd uit. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij hun, laat ze maar bewijzen dat die vlek door jouw toedoen komt. Als er verder geen uiterlijke schade is wordt dat heel lastig.
Dat is dus ook meteen het probleem. Ik kan wel gaan bellen en zeggen dat hun het moeten bewijzen, maar hun verschuilen zich mooi achter hun eigen voorwaarden.

Dan zou ik al bijna een rechtzaak moeten starten om mijn gelijk te krijgen.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Eagleman7 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:02:
[...]

Dat is dus ook meteen het probleem. Ik kan wel gaan bellen en zeggen dat hun het moeten bewijzen, maar hun verschuilen zich mooi achter hun eigen voorwaarden.

Dan zou ik al bijna een rechtzaak moeten starten om mijn gelijk te krijgen.
Deze brief invullen en opsturen. Kijken hoe ze reageren.

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Voor een beroep op de wettelijke garantie moet je bij de verkoper zijn. Laat hen dit oplossen.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

alfatrion schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:24:
Voor een beroep op de wettelijke garantie moet je bij de verkoper zijn. Laat hen dit oplossen.
Als je de TS leest heeft hij hem ook bij Lenovo gekocht.

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 21:36
Ikzelf kreeg dit ook met mijn Lenovo Y500 (wel pas na kleine 6 maanden), deze heb ik via de webwinkel waar ik deze had gekocht terug gestuurd en Lenovo heeft een defect LCD geconstateerd en deze is vervangen door een nieuwe. Ik had wel meer puntjes maar die waren echt pas zichtbaar onder een bepaalde hoek.

Ik hoop dat je een nieuw scherm kan krijgen, veel succes ermee.

Ik kan je wel vertellen dat ik een raar ding heb meegemaakt met Lenovo waar ik niet zeer over te spreken was. Dit ging wel via een andere webwinkel. Ik quote " Bij deze heb ik ook contact gehad met het reparatiecentrum. Zij geven aan dat het niet mogelijk is om de laptop te retourneren. Het onderdeel is vernietigd/eigendom van Lenovo. De unit is al gecrediteerd wegens de lang lopende reparatie en omdat de parts niet (meer) leverbaar waren. Dit kunnen we dus niet ongedaan maken." Das pech laptop weg, ik was vanaf 28 mei bezig met een reparatie en nu vanaf 20 augustus ben ik bezig met mijn koopontbinding en moet nog steeds mijn geld ontvangen van de webwinkel.

[ Voor 11% gewijzigd door tintilla op 20-09-2014 22:18 ]

SFE 5G

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Kenzi schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:29:
[...]

Als je de TS leest heeft hij hem ook bij Lenovo gekocht.
Als jij gewoon het stukje citeert waarin TS dit geschreven zou hebben, dan is dat een stuk duidelijker.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 15:54
Hopelijk niet gezien als topic kaping; maar in mijn ogen was Lenovo altijd een betrouwbaar degelijk merk. Zelfde niveau als Asus en Sony Vaio en Toshiba. Sinds een jaartje ongeveer verkopen wij ( * Robbie T werkt in een electronicazaak). ook Lenovo en het valt me op dat er toch redelijk veel problemen zijn met de diverse modellen van Lenovo. Is dit gewoon dikke pech of is Lenovo toch niet zo goed als ik dacht?

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie T op 20-09-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Eagleman7 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:30:
Even op zijn kop gezet en omgedraaid en er zat meteen een mooie kras op de achterkant van het scherm (carbon). Helaas, eigen schuld dikke bult.
Ik vraag me af of die kras op dezelfde plek als de witte vlek zit? Zo ja, dan kan het best zijn dat er idd druk op het scherm is komen te staan waardoor die witte vlek is ontstaan.

Tevens heb ik het idee dat je 'm onder de wet Koop op Afstand terug wil sturen. Je hebt 'm op 4 september ontvangen, als je 'm binnen 2 weken hebt aangemeld voor KOA, zou je 'm al teruggestuurd moeten hebben, m.i. Ik weet dat er geen vaste termijn voor staat, maar 3 werkdagen + 'n koopavond + 'n zaterdag zou m.i. voldoende moeten zijn om 'm terug te sturen. Langer wachten vind ik onredelijk worden.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

alfatrion schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:40:
[...]

Als jij gewoon het stukje citeert waarin TS dit geschreven zou hebben, dan is dat een stuk duidelijker.
Ik heb de laptop al aangemeld bij Digital River (de partij die over de verkoop gaat van Lenovo producten) om retour te sturen
Digital River is de partner die de webshops van oa. Lenovo opzet / onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Ardana schreef op zondag 21 september 2014 @ 03:56:
[...]

Ik vraag me af of die kras op dezelfde plek als de witte vlek zit? Zo ja, dan kan het best zijn dat er idd druk op het scherm is komen te staan waardoor die witte vlek is ontstaan.
Het enkele feit dat de laptop op zijn kop is gelegd, kan toch niet tot een pressure point lijden?
Tevens heb ik het idee dat je 'm onder de wet Koop op Afstand terug wil sturen. Je hebt 'm op 4 september ontvangen, als je 'm binnen 2 weken hebt aangemeld voor KOA, zou je 'm al teruggestuurd moeten hebben, m.i. Ik weet dat er geen vaste termijn voor staat, maar 3 werkdagen + 'n koopavond + 'n zaterdag zou m.i. voldoende moeten zijn om 'm terug te sturen. Langer wachten vind ik onredelijk worden.
Als het op tijd is aangemeld, heb je wel wat langer de tijd om terug te sturen binnen het redelijke. Je moet het dus niet per se binnen die twee weken terug sturen.
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Robbie T schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:59:
Hopelijk niet gezien als topic kaping; maar in mijn ogen was Lenovo altijd een betrouwbaar degelijk merk. Zelfde niveau als Asus en Sony Vaio en Toshiba. Sinds een jaartje ongeveer verkopen wij ( * Robbie T werkt in een electronicazaak). ook Lenovo en het valt me op dat er toch redelijk veel problemen zijn met de diverse modellen van Lenovo. Is dit gewoon dikke pech of is Lenovo toch niet zo goed als ik dacht?
Monteur die langs geweest was had aangegeven dat het allemaal een beetje gelijk lag kwa uitval percentages.
Ardana schreef op zondag 21 september 2014 @ 03:56:
[...]

De kras zit aan de ligt niet in de buurt van de pressure point, er zit geen relatie tussen die 2. Lijkt me ook stug dat een zand korreltje een pressure point kan veroorzaken.

[ Voor 29% gewijzigd door Eagleman7 op 21-09-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Nog maals contact gehad met Lenovo. Ik kan het niet escaleren. Een monteur op de 2de lijn helpdesk heeft vast gesteld dat het niet door de laptop zelf kan zijn veroozaakt dus eigenlijk zegt hij gewoon dat ik het zelf veroorzaakt heb.

Ik kan hier niks tegen in brengen, als de monteur iets zegt dan is het zo.

Toch raar dat als ik een presentatie kijk er ineens een pressure point in mijn beeldscherm komt terwijl ik niks aangeraakt heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Eagleman7 op 22-09-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb hier een HP display die ook een rechthoekige pressure point heeft. Die is er al vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Zelfde probleem gehad op mijn Dell E6540 - ook Dell wilde deze niet vervangen. Na veelvuldig aandringen is deze toen wel vervangen. Wat bleek: Er zat een 2e webcam module achter het LCD, wat deze pressure points veroorzaakte.

Ik zou dus zeker blijven aandringen, anders vraag je desnoods om een monteur die enkel het scherm even los haalt om te kijken of er niet achter zit (ok, een webcam module die erachter valt komt niet vaak voor maar kabeltjes e.d. wel).

edit: na de reactie hieronder van funfair begin ook ik wel te twijfelen aan pressure points. Bekeek net je fotos pas maar dit er niet uit als een pressure point....

[ Voor 15% gewijzigd door Mopperman op 22-09-2014 10:30 ]

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 07:33
Pressure point? Bij mijn weten heet zoiets een LCD Mura. Hier hadden de tablets van Asus ook erg veel last van, vaak ontstonden ze pas na een maand gebruik ofzo.

Het is eigenlijk een fout in het scherm waardoor er licht 'lekt' door het scherm heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
FunFair schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:26:
Pressure point? Bij mijn weten heet zoiets een LCD Mura. Hier hadden de tablets van Asus ook erg veel last van, vaak ontstonden ze pas na een maand gebruik ofzo.

Het is eigenlijk een fout in het scherm waardoor er licht 'lekt' door het scherm heen.
Het is lastig om hier voorbeelden van te vinden op het internet. Het lijkt allemaal een beetje op elkaar. De monteur die morgen langs komt moet ook tegelijk even een "diagnose" stellen van het scherm. Omdat ik alvast voor een offerte gevraagd had voor het vervanging van het scherm (ben even benieuwd wat het nu kost).

De support medewerker op de 2de lijn heeft ook vastgesteld dat het pressure points zijn. Dan is dat ook blijkbaar dus ook zo... Daar sta je dan als klant. Je moet het er maar mee doen, fijna dag nog he, doei!

• Eagleman7
Eindelijk rechtvaardigheid. Nadat mijn moederbord 2x is vervangen en de laptop het weer niet deed ben ik eindelijk eens in contact gekomen met de 2de lijns support. Eerst gaf hij aan dat hij weer het moederbord wilde vervangen.

Nu blijkt dat daar wel "normale mensen" zitten en nu heb ik aangegeven dat het waarschijnlijk aan de batterij ligt. Batterij is nu besteld en word vervangen zodra hij binnen is.

Ook meteen het LCD probleem aangegeven omdat ik nu toch met de 2de lijns support medewerker in gesprek was. Hij heeft alles nog even na gekeken en als het meer dan 3 dode pixels zijn wordt het LCD scherm ook vervangen. Het zijn er wel iets meer aangezien ik een hoge resolutie heb. Dit ligt nu bij de planning en ik hoop binnen een aantal dagen hier ook bericht over te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Eagleman7 op 25-09-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ah, dit probleem (niet de pressure points, maar de laptop die niet meer aan gaat) ken ik! Het moederbord, accu, wifi module, SSD en 3G module van mijn X1 carbon zijn toen vervangen. Daarna was het probleem nog niet opgelost. De laptop is na 4 onsite reparaties teruggeweest naar Lenovo, hun technische dienst heeft alles toen nogmaals vervangen. Dat loste het probleem ook niet op en vervolgens heb ik door de leverancier in gebreke te stellen mijn geld terug gekregen.

Trouwens, achter op je laptop zit een klein reset knopje. Als je die indrukt terwijl de power niet verbonden is, kan je hem daarna in ieder geval weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
real-doc schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:34:
Ah, dit probleem (niet de pressure points, maar de laptop die niet meer aan gaat) ken ik! Het moederbord, accu, wifi module, SSD en 3G module van mijn X1 carbon zijn toen vervangen. Daarna was het probleem nog niet opgelost. De laptop is na 4 onsite reparaties teruggeweest naar Lenovo, hun technische dienst heeft alles toen nogmaals vervangen. Dat loste het probleem ook niet op en vervolgens heb ik door de leverancier in gebreke te stellen mijn geld terug gekregen.

Trouwens, achter op je laptop zit een klein reset knopje. Als je die indrukt terwijl de power niet verbonden is, kan je hem daarna in ieder geval weer gebruiken.
Je geeft me wel weer veel hoop xD.

De reset knop heb ik al een aantal keer geprobeerd maar dit heeft nooit het probleem verholpen. Scherm is nu nu bevestigd dat het vervangen wordt. Zit nu alleen nog op de accu te wachten, daarna worden ze allebij vervangen.

Ik hoop dat als de accu vervangen wordt dat dan het probleem gewoon opgeslot is. Ik typ dit bericht nu vanaf mijn "stukke laptop" die ik weer aangekregen heb door het stekkertje van de batterij op het moederbord te "reseaten".

Tijdens de vervanging was ook naar voren gekomen. Dat als de batterij niet aangesloten was op het moederbord. En de voeding wel aangesloten zit. De laptop gewoon opstart. Dus ik denk zelf en de monteur dacht ook dat het dan waarschijnlijk aan de batterij lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Vandaag batterij en lcd vervangen. Toen de monteur nog aanwezig was even de laptop door elkaar geschud. Probleem was meteen weer terug.

Nu gaat hij naar het reparatie centrum en als ze het dan niet kunnen oplossen krijg ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sjonge jonge. Balen man :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Het is inmiddels opgelost. Moederbord, camera en led kabel vervangen en nu werkt hij weer. Nu hopen dat hij het langer volhoudt dan 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde met deze laptop! toen ik hem kreeg zat er al een klein vlekje in t scherm maar zonet opende ik mijn laptop en nu zit en in de rechter onder hoek ook zo'n "pressure point" alleen is deze 10 x zo groot. echt de slechtste laptop die ik ooit heb gehad. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een topickick zonder echt wat nieuws bij te dragen is niet zo zinvol. Vandaar een slotje.

Als jannien een specifieke vraag heeft, dan svp een nieuw topic, maar dan wel eerst Het algemeen beleid #quickstart doorlezen en veel meer dan alleen bovenstaande post.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.