[PS3 / GT6] Gran Turismo 1.12 wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:00
Ik heb mijn PS3 vanmorgen geupdate naar de nieuwste firmware (4.65)

Daarna wilde ik GT6 gaan spelen en daar was ook een update van beschikbaar (1.12). Het downloaden van de update lijkt zonder problemen te zijn gelukt, maar het installeren van de update wil hij niet.
Het 'Update preperation in progress'-scherm blijft in beeld en er gebeurt verder vrij weinig. "Approx. 50-800 mins. left" en na een tijdje zegt hij dat de update gefailed is.

Ik kan tijdens het updaten ook op annuleren drukken en dan start het spel opnieuw op. Helaas wil hij dan de update weer gaan installeren en daar kan ik niet omheen.

What to do? Kan ik de local content (update 1.12) verwijderen, het spel zonder de update starten en in het spel zelf updaten? Zo ja, hoe/waar?

edit:
Ik heb zojuist in 'Game data utility files' de Gran Turismo 6 folder (waar 1.12 bij stond) proberen te verwijderen, maar ook daar blijft hij hangen. "Deleting...please wait".

edit 2:
Deleten is uiteindelijk gelukt, maar toen ik de game opstartte (zonder 1.12 te installeren) begon ik met een nieuw profiel. Heb ik dus mijn profieldata/progress weggegooid nu? :(

[ Voor 19% gewijzigd door KoffieNT op 20-09-2014 16:06 ]

:D

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

Nemesizz

Untouchable

Indien mogelijk:

De hardeschijf van je PS3 even in een PC hangen (is gewoon s-ata) en met HDTune even naar SMART waardes kijken en een uitgebreide scan doen (dus niet quickscan). Want gezien je aangeeft dat het deleten van de data files ook niet wil (blijft hangen) kan er mogelijk wat mis zijn met de harddisk van je PS3.

Verder geen andere dingen mee doen als je schijf aan de PC hangt, niet formateren of partitioneren of wat dan ook. Windows zal je schijf niet kunnen benaderen (kan niet overweg met het PS3 filesystem), maar een programma zoals HDTune kan wel gewoon de gezondheid en oppervlakte scannen.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:00
Dat ga ik doen als het volgende uiteindelijk niet lukt. Thanks voor de reactie :)

Ik denk dat ik weet waar het is misgegaan.
Ik heb iets meer dan een uur opnieuw het update-proces aangezet. Aangezien het nogal lang ging duren, heb ik de tv uitgezet.
Ik zette de tv net weer aan en toen zag ik nog net in beeld staan "PS3 will go to stand-by soon", terwijl er nog ~3minuten nodig waren voor de (laatste denk ik) update. Blijkbaar gaat de PS3 gewoon uit, of hij nou aan het updaten is of niet.. -> Bestanden corrupt -> Oorsprong van dit topic.

Ik heb net de stand-by tijd op 5 uur gezet en ga nu het updaten nogmaals proberen.

Wel ben ik bang dat ik mijn profieldata kwijt ben na het deleten van de game-data-files. Fijn :).

edit: Updates installeren net succesvol voltooid. Toen ik het spel opstartte kreeg ik mijn gewone profiel weer *O*. Gelukkig.

[ Voor 9% gewijzigd door KoffieNT op 20-09-2014 20:46 ]

:D