Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Multifunctionele BD speler

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-11 22:40
Ik zoek een?
Een Blu-ray speler die ook CD's afspeelt en indien mogelijk ook het streamwerk van mijn PS3 kan overnemen. Vereiste is dat het apparaat zonder tv menu kan werken (play-knopje?) en relatief simpel werkt voor mijn vriendin

Wat is je budget?
max 300? liever minder, stuk minder....

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De speler is bedoeld om het voor mijn vriendin mogelijk te maken om relatief simpel cd's af te kunnen spelen, en ik zou graag maximale functionaliteit eraan toevoegen. Ik zal de speler in ieder geval met HDMI aansluiten op mijn Marantz SR6004

Wat heb je zelf al gevonden?
Elke willekeurige BD speler van rond de 100? Een popcornhour? een Marantz speler? BD7003 ofzo staat op MP maar dan krijg ik m aar een gedeelte van de functionaliteit...

Welke vragen heb je hier nog over?
Kortom simpele bediening, maximale functionaliteit.

hartelijk dank voor de input!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Volgens mij volstaat zo'n beetje iedere blu-ray speler, zolang je dan ook maar een ingang hebt die je op een ps3 kan aansluiten ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Lynx
Maar het punt is dat ik een PS3 fat 1gen heb.
Deze is ten eerste vrijwel niet te bedienen voor mijn vriendin omdat de hardware knoppen stuk zijn
En ten tweede 1 minuut na aanzetten enorm begint te loeien.

Oftewel die is aan vervanging toe....

Ik zoek iets wat de ps3 kan vervangen :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb het geprobeerd, en een Denon DBP1611UD gekocht. Die speelt alles en kan nog streamen ook. Zijn zusje van Marantz kan dat ook. Inmiddels zijn ze opgevolgd door nieuwere types.
Echter: het zijn van huis uit BR spelers, dus menugestuurd - via de TV. Dat geldt in principe natuurlijk voor alle BR spelers, en is voor jou kennelijk een nogo.
Ander algemeen nadeel van BR spelers: ze draaien intern meestal op een linux spinoff. Dus hebben ze een lnge opstarttijd. 20 a 30 sec is normaal. Dus als je ze voor CD's wilt gebruiken, zit je iedere keer te wachten. En constant aanhouden is meestal ook geen optie ;)

Wat ik zou doen: een simpele losse maar goede CD speler kopen (kost de wereld niet) en er een mediaspeler of RB Pi bij voor het streamen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Lynx
@the eagle, Geldt dat dan ook voor de Marantz UD5007?
Die klinkt toch wel alsof hij aardig in de buurt komt,

Speelt ie alles af? inclusief srt's?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al sla je me dood. Ik heb Denon in huis, geen Marantz ;)

Maar UD staat voor Universal Disc player, dus ik ga er vanuit dat ie alles wel slikt, inclusief DVD-A en SACD enzo.

Verder moet je bij Marantz op de site wel kunnen vinden of ie met subtitles om kan gaan of niet. Kun je ook meteen de andere specs checken ;)
Mijn Denon doet subs deels goed. Waar het hem exact in zit of het wel of niet kan weet ik niet. Ik ben te goed in Engels om me daar druk overr te maken :P

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 21-09-2014 21:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb zelf de genoemde UD5007 staan en deze speelt op zich vrij veel af, blu-ray, cd, dvd, (sa)cd. Er zit ook Netflix op, maar dat heb ik nooit gebruikt. MKV's heb ik ook wel eens geprobeerd maar daar gebruik ik een htpc voor. Uit het experiment met de UD5007 is me gebleken dat de SRT wel opgepikt wordt wanneer er vanaf een usb-stick gespleeld wordt; via dlna werkt het niet.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:41
ik heb de pioneer BDP 160 voor ongeveer hetzelfde doel. Werkt prima als cd speler (zo gebruik ik hem ook) zonder tv. CD erin en hij start automatisch met afspelen, en anders druk ik gewoon op play. De streaming functionaliteit heb ik eerlijk gezegd niet getest maar schijnt volgens de reviews ook best goed te werken. De bluray functionaliteit zelf werkt ook prima.
Ik heb hem op 2 manieren aangesloten op mijn AV receiver: HDMI en gewoon tulp, zo kan ik eenvoudig switchen tussen mijn pure direct stand en mijn surround stand.

[ Voor 18% gewijzigd door Snowhite0901 op 22-09-2014 10:12 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Lynx
Thanks voor de replies.
Ik realiseer me dat ik een beetje laks ben geweest in specs vinden.
Dat Is niet zozeer onwil, alswel tijdsgebrek en nog niet echt een goede richting om me te verdiepen.
De ud5007 heeft natuurlijk een enorme pre dat hij vrijwel dezelfde design heeft als mijn huidige amp.
Staat lekker natuurlijk..

Ik heb nog een acryan mini die ik er als Backup naast zou kunnen zetten om te streamen.
Dan kan de ps3 in ieder geval zijn laatste dagen slijten in de game room.
Pagina: 1