Gat in kast voor grote ventilator

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4637

Topicstarter
Ik heb dus zo'n grote 12cm 220v axiaalventilator gekocht, en nou was ik van plan om hem in de zijkant van mijn kast te plaatsen. Dus moet ik er een gat in maken.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 22:39

Animal_X

Rodin

met een zaag!!!! :)
verder niet lulllig bedoeld :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4637

Topicstarter
Met wat voor zaag wil je dat dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3360

Hoe ik het zou doen. Op de plek waar je het gaat wil hebben eerst een aantal gaten boren. (Neem een goede boor, en haal de meest vitale onderdelen uit je PC, liefst alles).
Vervolgens met een ijzerzaag een via de geboorde gaten een gat zagen.
Nu netjes bijvijlen.
En dan nog 4 (denk ik) gaten voor de schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

ok ok, ijzerzaag voor de decopeerzaag halen, gat aftekenen(met potlood en een stukje tou)
Gat zagen, randjes met een vijl/schuurpier glad maken, 4 montage gaten boren rond het gat met een metaal boor, fan er op, boutjes er door moertje er op en KLAAR :) ;)

Greetz Animal_X

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5761

Ik heb op dit moment ook een 12cm fan erin (wel een 12V want ik ben bang dat de 220V fan behoorlijk veel herrie gaat maken) ook zit er een schakelaar op... maar het gat heb ik gewoon met een decoupeerzaag gemaakt en de fan vastgelijmt met siliconenkit :)).. De plaats van het gat heb ik zo gemaakt dat het bovenste gedeelte blaast op de Cpu en het onderste op mn Tnt-2 kaartje... werkt prfct!.. alleen zoals ik al zei... behoorlijke herrie.. dit komt denk ik omdat de zijkant een grote plaat is en dus mee gaat trillen... Als iemand hierop een oplossing weet ... ik houd me aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:47
Nou wat d8 je van een stukkie schuim der tussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 22:56

Diamon

The Weird One

Zet er wel effe een lucht rooster voor.
Zijn nogal stof happers, en dat is niet goed voor je TNT-tje en je CPU-tje.

Mmmmmmmmmmmm ik heb iets van een Panty gelezen >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Mzzl Diamon

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

star-saber

Ryzen

zaag met tandjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik mis de dremel een beetje....

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 06-06 15:22

TGEN

Hmmmx_

Ik heb lekker voor dit zoort dingen een proxxon minimot, da's een klein handig boortje die alles kan, maar dan beter als de dremel :).

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:47
En hoe duur is die...en waar ken ik hem kopuh

moe ook nog zo'n geval hebbuh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 20:10

Rocco

nightlife

Dit moet je dus doen met een dremel en een doorslijpschijfje. Van te voren een aantal gaatjes boren op het vierkant. Kijk uit dat er geen metaal-spanen/stof op je computeronderdelen komen!!!!

Rocco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

als je zijpaneel niet al te groot is, dan is het met een figuurzaag ook erg goed te doen. Moet je ook ijzerzaagjes voor hebben, en dan krijg je een heel strak resultaat (in ieder geval, ik wil).

Ik heb deze vraag ook een tijd geleden gehad en toen kwam ook iemand met: 'gebruik de decoupeerzaag, maakt niet uit als het zo'n ding is die maar 1 snelheid heeft'.
Ik zette dat ding eventjes aan, en ik deed hem ook gelijk weer uit. Enorm veel herrie en gaat erg hard op en neer...leek mij nix.
Met een figuurzaag heb je het helemaal zelf in de hand (maar je krijgt wel een zere hand, maar dat even terzijde :))
suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:32
Precies, kijk uit dat er na het zagen geen metaal splinterjes achterblijven in je kast, dit kan tot een geheel onverzorgd vuurwerk door SE Fireworks leiden!!

Wat ik wil zeggen is dus dat je op moet passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 08:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

How about een 12cm gatenzaag???

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Gat maken in een stalen plaat:

A. Laat het gat met een pons bij een metaalboer uitponsen. Resultaat: Zuiver rond, netjes afgewerkt, geen verbogen plaat.

B. Zelf doen. Verschilldende mogelijkheden:

1. Met de decoupeerzaag, met een fijn ijzerzaagje erin. Beplak de kast met papiertape (afplaktape) om beschadiging tegen te gaan (krassen)
Teken op het papier de cirkel die je eruit wilt hebben. Boor in de cirkel een groot gat, of een reeks kleine gaten, zodat de zaag erdoor kan. ZET EEN VEILIGHEIDSBRIL OID OP. (of laat na afloop de metaalsplinters in het ziekenhuis uit je oog boren >:)) Zaag nu met een relatief langzaamlopende zaag het gat uit. Rustig zagen, nergens aan denken behalve de lijn, dan gaat het altijd goed. Resultaat is bijna ponswerk. Eventueel nabehandelen met vijl of schuurpapier.

2. Neem een "grote gaten zaag" en zaag op het gemak een rond gat uit. Deze zagen zijn in grote afmetingen te krijgen bij o.a. Kijkshop en kosten niet veel (12,95). Kwaliteit is niet denderend, maar voor een klein aantal gaten goed genoeg. Ook goed resultaat.

3. Primitieve methode: boor allemaal gaatjes op de cirkel, en verbind deze door de boor scheef te houden/naar het andere gat te duwen. Daarna afwerken met vijl/schuurpapier/dremel oid. Als je tijd hebt, geeft dit een mooi resultaat. Te snel willen betekent minder mooi gat.

Zorg altijd dat alle onderdelen uit je kast zijn (een afneembaar zijpaneel is het makkelijkst, natuurlijk). Haal ook de voeding uit je kast. Op de een of andere manier is een computer een beetje allergisch voor metaalsplinters.

Herman www.waterkoeling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Zeven-gaten-zaag .. daar is ie voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Een beetje decopeerzaag heeft echt wel meerdere snelheids standen, en haal dan een ijzerzaag met kleine tandjes, dit kan heel netjes gedaan worden.

Greetz Animal_X

O ja en het lijkt me geen goed idee om een penty of zo als filter tegen stof te gebruiken, dit scheelt heel veel airflow en dat wil je niet hebben.

Gewoon elke week even met de stofzuiger door je kast :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik las dat artikel over die panty's, en daar stond in dat het nauwlijks effect heeft op de air-flow..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 921

http://www.tweak3d.net/articles/casecutting /

Leuk als je een dremel heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb het thuis met de slijptol gedaan >:) okay mooi is anders, maar daaar geef ik dus helemaal geen ene zak om.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1