Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een pc met een moederbord PTM800PRO er in die kan volgens de specivicaties op het internet 2 gig aan 2x 1 gig ddr2 er zit nu 2x 1gb 800mhz cl6 module in

mijn probleem is dat als ik in bios kijk heb ik maar 1gig geheugen als ik 1 bank er uithaal heb ik nog maar 512 mb

ik heb al gebeeld met mijn leveracier van mijn geheugen banken en het zijn de juiste die ik heb dus dat is het probleem niet

als ik met het programa AIDA64 mijn hardware na kijk in windows dan geeft het programma wel 2x 1gig modules aan

wat moet ik nu doen

mijn moederbord hoort 2gig aan te kunnen

met vriendelijke groet

stefan

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je de P/N of Type nummer van de aangeschafte geheugen modules of een linkje naar de webshop?
Het staat me bij dat dat bord nog al erg zeikerig was als het ging om geheugen.
De Via chipset is werkelijk een ruk chip en ik ben dit probleem al eens eerder tegengekomen in het verleden met deze P4 borden. Ik kan me alleen niet meer herinneren of het nou single of double sided modules moesten zijn.

Je leverancier kan wel zeggen dat het moet werken maar in de praktijk werkt het dus niet, en zeker specifiek geheugen is gewoon lastiger te bestellen zeker voor de wat oudere pc's.

Je moet echt geheugen op de kop kunnen tikken dat echt voor jou bord bedoeld is. Een simpele Google zoekpoging geeft ook aan dat het geheugen voor dat bord erg specifiek is. http://www.memoryx.com/ficbur.html Hier staat jou bord ook bij vermeld.

En niet om te zeuren ofzo, maar doe een spellings check voordat je iets post.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"