Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virtualmin and virtual hosts...een compleet rommeltje

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 15:03

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb laatst een VPS besteld en deze werd waarempel opgeleverd zonder control panel. Alleen een IP en login was hetgeen wat ik kreeg. Dat is op zich geen probleem, dus de server via ssh geinstalleerd en virtualmin er op gezet.

Alles lijkt goed te werken eerst, dus ik add een virtual host en begin mijn website te uploaden. Maar eenmaal in de browser kreeg ik alleen de "It works" Apache begin pagina te zien welke te vinden is in /var/www en mijn domein heeft een eigen plekje gekregen op /home/domain welke dus niet ingelezen wordt.

Dus een maatje van mij erbij gehaald en deze zag in de log dat de symlink 000-default corrupt was. Hij vroeg mij deze te verwijderen en inderdaad, het domain verwees nu ineens wel naar /home/domain. Problem solved...dacht ik.

Dus ik add een nieuwe virtual host, maar deze verwijst nu ineens weer naar /home/domain ipv /home/domain2

VPS hoster gevraagd om een nieuwe image op de VPS te zetten want ik zag door alle bomen het bos niet meer, maar ze zijn zo traag dat ik nu inmiddels al 36 uur daar op wacht. En dat begint mij te frustreren.
Dus ik vroeg mij af of iemand dit probleem ook kent, dis mij wellicht even de goede weg op kan duiken.

Latest Virtualmin
VPS met 1 IP

Iemand die een vermoeden heeft wat hier speelt?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het probleem is Virualmin. Niet elk webbased control panel is goed. Sterker nog, de meeste maken er een zooitje van, andere een ware teringbende. Waarom maak je een vhost in een invulveld op een portal, terwijl het via vim of nano (of welke editor je ook maar wilt gebruiken op de shell) hetzelfde voor je doet? En dat werkt dan wel. Je maakt de bestanden aan in /etc/apache2/sites-available en via a2ensite zet je 'm aan. Apache herladen en de site werkt.

Je zegt 't eigenlijk ook al in de topictitel, het pakket maakt er een rommeltje van. Leuk om het een en ander te bekijken, maar ga 't niet gebruiken om je server te configureren. Dat is zeer waarschijnlijk ook de reden dat je VPS leverancier alleen maar ssh access aanbied.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 14:04

we_are_borg

You will Comply

Virtualmin kan nog wel eens moeilijk zijn en als het fout gaat gaat het meestal goed fout. Ik zelf heb Virtualmin geprobeerd maar nooit echt tevreden over. Ik gebruik momenteel IPSConfig 3.x deze werkt lekker en heeft een zeer goede voorbeelden hoe je het dient te installeren.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik wil de server als webhosting gaan gebruiken en dacht dat Virtualmin wel ok zou zijn....vroeger ook gebruikt en liep als een trein..maarja, dan moet het wel goed geconfigureerd zijn ja.

Is ISPconfig ook een goede panel om als webhoster te dienen?

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 09:01
Ook ik kan je aanraden om over te stappen op ISPconfig, heb meerdere servers in beheer, gaande van kleine VPS'en tot grote dedicated servers met een Debian/ISPconfig installatie erop en nog altijd heel erg tevreden.

[ Voor 5% gewijzigd door ItsValium op 20-09-2014 14:17 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Zat net even te kijken, maar daar moet ik me dan wel even in verdiepen haha. Geheel andere setup enzo.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 14:04

we_are_borg

You will Comply

ISPConfig is anders maar wel stabiel en geschikt voor webhosting je maakt gewoon klanten aan die kunnen dan inloggen op ISPConfig. Let wel op dat je een jail programma gebruikt in de howto staat hoe je dit moet doen, evenals het gehele panel instellen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 08:16
Zelf zou ik aanraden om Webmin of Ajenti te gebruiken. Wees alert, Webmin kent vele lekken in het systeem. Ik gebruik multi factor authentication op mn webmin.

Het grote nadeel wat hieral werd verteld is dat vele web interface based een zooit van je config files maken. Webmin en Ajenti zelf nog weinig problemen meegehad.

code:
1
2
3
4
wget -O- https://raw.github.com/Eugeny/ajenti/master/scripts/install-debian.sh | sh
apt-get update && apt-get install ajenti
service ajenti restart
voor ajenti

[ Voor 23% gewijzigd door Kobject op 23-09-2014 10:42 ]

Pagina: 1