taakbalk verdwijnt als venster gemaximaliseerd word

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 502242

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds 2 dagen geleden heb ik een probleem op mijn laptop gekregen (draait op windows 7 compleet up to date volgens windows update).
Het probleem is als volgt :
ik heb een venster openstaan zoals bijvoorbeeld chrome of solidworks of een torrent client en ik wil deze gemaximaliseerd hebben in mijn scherm, wat er vervolgens gebeurd is dat het venster zo groot word dat het ook over mijn taakbalk heen gaat.
de taakbalk kan wel worden geopend door de windows knop te gebruikt maar het blijft vervelend werken.
Ik heb al gechecked dat auto hide uit en lock the taskbar bij taakbalk eigenschappen goed zijn aangevinkt.

Ik heb dit probleem gegoogled en gekeken hier op dit forum maar kwam alleen op oude problemen met vooral andere besturingsystemen dan windows7 uit ( meer win xp en specifiek voor 1 programma zoals chrome )

Het zou gewelding zijn als een van jullie me zou kunnen helpen!
anders word het een clean install }:O

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik gebruik geen Windows, maar klinkt toch als de "Always on top" option wat is uitgevinkt. Probeer eens je taskbar te vergroten en daarna weer te verkleinen. Settings worden dan opnieuw gezet.

Topicstarter
Ook al gedaan, heeft niet geholpen helaas :(

ik heb net geprobeerd windows repair met een restore point maar dit heeft helaas ook niet geholpen

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:17
Druk eens op F11

• Squ1zZy
  • Niet online
Restore Point is vanaf de laatste succesvolle login toch? Lijkt mij dat er niets is veranderd.
F11 werkt na mijn idee alleen met IE. TS geeft aan dit ook te hebben met een Torrent client.

Probeer het eens via het register:
http://www.thewindowsclub.com/registry-tweaks-windows-7

2x aanpassen dus...

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 21:31

Eagle Creek

Breathing security

Vinkje verwijderen, toepassen, vinkje plaatsen, OK?
anders word het een clean install }:O
Beetje zware optie hè...

Updates verwijderen
Systeemherstel
Nieuw gebruikersprofiel

Allemaal opties die je kunt proberen.

[ Voor 64% gewijzigd door Eagle Creek op 20-09-2014 19:17 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Squ1zZy
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:17:
Vinkje verwijderen, toepassen, vinkje plaatsen, OK?

[...]

Beetje zware optie hè...

Updates verwijderen
Systeemherstel
Nieuw gebruikersprofiel

Allemaal opties die je kunt proberen.
Ja precies. Klinkt nog steeds als de "always on top" optie. Dus uitvinken, toepassen en dan weer aanzetten. Klinkt als een bug.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:35

Onbekend

...

Heb je Windows al eens opnieuw opgestart, dus niet in slaapmodus zetten? En net zoals hierboven beschreven de keuze vinkjes aan en uit zetten, en daartussen ook opnieuw opstarten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inderdaad vinkje verwijderen, updates verwijderen, systeemherstel en nieuw gebruikersprofiel aanmaken allemaal gedaan. heeft uiteindelijk geen nut gehad.
via het register aanpassen heeft wel gewerkt en nu is het probleem verholpen!

Dus bedankt voor alle hulp en er kan een slotje op dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Anoniem: 502242 schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:00:
Ik heb inderdaad vinkje verwijderen, updates verwijderen, systeemherstel en nieuw gebruikersprofiel aanmaken allemaal gedaan. heeft uiteindelijk geen nut gehad.
via het register aanpassen heeft wel gewerkt en nu is het probleem verholpen!

Dus bedankt voor alle hulp en er kan een slotje op dit topic?
Dacht ik al. Een bug die het register niet aanpast. Uitzetten en weer aanzetten had ik ook verwacht dat dat zou werken, maar register werkt nagenoeg altijd.

Als het een update was had je wel meer mensen gehoord met het probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454675

Welke register aanpassing heb je precies gedaan dan? Er staan er heel veel op die pagina.
Pagina: 1