• tweakoman
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-11-2025
Beste Tweakers,

zit met een vreemd probleem waar ik de vinger maar niet op kan leggen.

Paar dagen terug nieuw moederbordje aangeschaft, een foxconn p55mx, is een socket 1156 bord met 6 s-ata aanslutingen.

Alles aangesloten en ingebouwd, geen probleem, doe dit al jaren.
Windows 7 usb install stick erin , partitie aangemaakt een voor os , rest data, is trouwens een 500gb hd, maar dat is eigenlijk verder niet van belang voor het probleem.
in de 2e fase van de setup waar de bestanden uitgepakt worden ,stopt de installatie wisselend na 5%,dan weer 10%, met de melding dat vereiste bestanden niet gekopieerd kunnen worden, en stopt de installatie.
Dacht eerst aan hd probleem en heb toen verschillende schijven aangesloten, maar op alle schijven werd de installatie afgebroken, waarbij een defecte hd niet de oorzaak is. ook verschillende s-ata kabels lostte het probleem niet op.
Vervolgens geheugen gecheckt op fouten en andere voeding en bios update geprobeerd, maar nog steeds loopt de installatie stuk op 10 of 20%.
Als laatste optie dacht ik probeer eens een andere s-ata port en boem installatie werd feilloos afgerond, ook op andere porten werkte het, dus alleen bij 1ste s-ata port gaat het dus fout.

Maar als ik nu de installatie voltooi op bv s-ata port 3 en daarna de kabel weer aansluit op port1, dan werkt het vervolgens wel.
Mijn vraag is kunnen we stellen dat het sata aansluiting op het mb defect is en zou ik het bord moeten omruilen voor een ander exemplaar, aangezien de andere aansluitingen wel werken kan de verkopende partij zeggen dat het toch werkt weliswaar omslachtig , maar het werkt.

Garag jullie mening of advies hierover

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik zou in ieder geval een ander moederbord vragen.... gewoon dit probleem voorleggen waar je het moederbord gekocht hebt, en vragen om een vervangend exemplaar, mocht het op dat Mobo ook niet werken moet je zoeken waar het probleem dan ligt. Maar ik denk dat dit het beste begin is, je houd zo alle opties nog open.

• tweakoman
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-11-2025
ItsShowTimeZ schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:31:
Ik zou in ieder geval een ander moederbord vragen.... gewoon dit probleem voorleggen waar je het moederbord gekocht hebt, en vragen om een vervangend exemplaar, mocht het op dat Mobo ook niet werken moet je zoeken waar het probleem dan ligt. Maar ik denk dat dit het beste begin is, je houd zo alle opties nog open.
Zojuist berichtje gekregen van verkoper, dat bord retour kan en dat een ander exemplaar wordt opgestuurd, aangezien de p55mx op dit moment niet voorradig was. Toch netjes afgehandeld, zeker gezien het feit dat ik dit via marktplaats heb aangeschaft en je maar moet afwachten of het allemaal juist gaat.
zodra andere bord binnen is, ga ik testen of het nu allemaal wel werkt en zal dit dan posten