• thierryvv96
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07 20:02
Zoals de titel het zegt ben ik van plan om een gtx 970 sli set aan te schaffen, alles is in orde qua psu etc ik zit alleen een beetje vast met het kiezen van merk kaart. Moet ik per sé twee keer een blower design cooler hebben als ik twee kaarten op een maximus gene prik? Zijn er custom coolers waarvan iemand weet dat die goed presteren wanneer ze op elkaar zitten? Ik ben van plan om ze later in een waterloop te zetten. Ik hoop dat jullie reacties mij een beetje verder kunnen helpen :)

Groetjes,

Thierry

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Ik ben hetzelfde van plan behalve dan de waterkoeling. Twee keer een GTX970 in SLI lijkt mij de meeste bang for the buck geven als je op hogere resolutie speelt dan 1080p. Ik neig naar custom koeling vanwege de standaard OC. Ik verwacht dat vrijwel al deze exemplaren prima in SLI naast elkaar functioneren in een redelijk grote case, maar de ene kaart zal ongetwijfeld beter zijn dan de andere. Ik wil de reviews van alle kaarten even afwachten en op basis daarvan een keuze maken.

[ Voor 18% gewijzigd door -Moondust- op 20-09-2014 12:58 ]

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Wanneer je toch van plan bent om waterkoeling te gaan gebruiken zou ik kaarten nemen met een reference koeler (standaard koeler) omdat deze goedkoper zijn.

Wil je toch een goede luchtkoeler hebben dan zou ik voor MSI of Asus gaan.
Heb zelf erg goede ervaringen met de DirectCU koelers van Asus, lekker stil en koelen erg goed.

Had in het verleden de Asus 560Ti in SLi ook op een M-atx bord.
Tussen beide kaarten zat maar een paar milimeter ruimte maar de temperaturen waren nooit een probleem.

Mijn speeltje

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Ik zou de gigabyte pakken, ze hebben de beste koelers op dit moment en komen ook als beste uit de test qua koeling

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:26

Thomg

Aww yiss

Ferluci92 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:09:
Ik zou de gigabyte pakken, ze hebben de beste koelers op dit moment en komen ook als beste uit de test qua koeling
Alhoewel ik de laatste tijd wel loop te verkondigen dat gigabyte de beste koeler heeft en whatnot lijkt me dit niet de juiste kaart voor een SLI opstelling, de MSI is dunner = meer ruimte om lucht aan te zuigen.

• thierryvv96
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07 20:02
Ik zag net dat de ekwb configurator (http://www.coolingconfigurator.com/) is geupdate :). Gisteren stond hier alleen nog maar de evga acx 2.0 970 tussen (zonder full vga blokken overigens) maar nu staan hier ook al de zotac en inno3d kaarten tussen, deze blijken wel een reference pcb te hebben en hierop blijken dus gtx 670 waterblokken te passen! Ik zelf wacht nog een weekje om te kijken of ekwb ook iets gaat maken voor de asus strix kaart gezien ik dit tot nu toe de beste gtx 970 vind :)

*novalite waren jouw kaarten blower of custom designed coolers??

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:26

Thomg

Aww yiss

thierryvv96 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:38:
*novalite waren jouw kaarten blower of custom designed coolers??
Reference = blower.

Wat hij zegt is wel ongeveer waarheid, maar...
novalite schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:47:
Wanneer je toch van plan bent om waterkoeling te gaan gebruiken zou ik kaarten nemen met een reference koeler (standaard koeler) omdat deze goedkoper zijn.
Is gevaarlijk en vaker wel dan niet onjuist. Kijk bijvoorbeeld maar voor de 970 nu, de EVGA en INNO3D zijn goedkoper dan de eerste reference, Gainward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Ferluci92 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:09:
Mits je videokaarten van ruim 31cm kan huisvesten wel, want de Gigabytes zijn erg lang.
Pagina: 1