Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

IE11 speelt niet volledig scherm video af bij Tweakers

Pagina: 1
Acties:

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Beste redactie,

Eergisteren kreeg te maken met RAM tekort met een laptop die 8GB RAM heeft. Ik deed alleen maar de hele dag internetten en verder niets anders . Toen ik bij Taakbeheer keek werd er 3GB door verschillende IEExplore.exe*32 verbruikt. IE11 had ik verwijderd in hoop dat het probleem verholpen zou worden. Dit was dus niet het geval en ik kon IE11 niet meer installeren i.v.m. foutmeldingen van Windows 7.

Na vele virusscans en tools heb ik vandaag maar besloten om de Dell 7720SE van een kersverse Windows 7 Home Premium 64-bit een Upgrade/Herstel te voorzien.
De oude installatie werkte niet meer naar behoren na alle virusscans en removal tools die iets te grondig hun werk hadden gedaan.

Probleem:.

Wanneer ik nu met mijn volledig up 2 date pc een video wil kijken in 1080 resolutie, dan heb ik aan de zijkant nog zwarte balken. Als F11 ingedrukt wordt dan verdwijnen pas grotendeels de menu balken bovenaan het scherm en wordt het beeld wel zo goed als volledig , behalve de statusbalk die onderaan geactiveerd is (persoonlijke keuze) maar deze hoort normaal ook onzichtbaar te worden bij film kijken.

Wat heb ik allemaal gedaan om het probleem van geen volledig beeld tijdens video kijken op te lossen :
  • Youtube bezocht en daar werd het beeld wel automatisch volledig weergegeven met IE11.
  • Met Firefox 32.02 werd het beeld bij Tweakers en Youtube wel volledig weergegeven.
  • Voor de zekerheid had ik Adblock Plus, Adobe Flash en Shockwave Player verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar het probleem bleef bestaan. < wel allemaal apart gedaan om uit te sluiten waar het probleem zat. Grafische drivers van Nvidia en Intel opnieuw gedownload en geïnstalleerd maar geheel zonder goed resultaat.
  • Geregeld CCleaner gebruikt om restanten van installatie te verwijderen.
  • Internet Explorer 11 qua instellingen gereset en pc herstart.
Antivirus programma wat ik gebruik is Microsoft Security Essentials.

Vragen aan Tweakers......:

Hoe kan ik Full screen zonder F11 in te drukken met Internet Eplorer 11 video kijken?
Ligt de fout bij mij of ligt het aan de Tweakers.net HTML5 streamer die wat moeilijk doet (nu) toevallig met IE11? Helaas heb ik geen andere pc tot mijn beschikking om de fout te kunnen reproduceren.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt dat met IE11 wel bij Youtube probleemloos films kan kijken en bij Tweakers weer niet naar volle behoren.

Ik ben al non-stop 20 uur bezig met mijn pc en ben een beetje ten einde raad (ben erg fanatiek maar ik heb ook mijn grens). Na elk opgelost probleem die ik vandaag had kwam er weer geregeld weer een ander probleem voor terug en zo blijf je maar doorsukkelen. Tot gisteren had ik het video afspeel probleem niet bij Tweakers.net

Alvast bedankt voor mogelijke oplossing die ik hoop dat jullie mij kunnen aandragen of de bevestiging geven dat het een bug is bij Tweakers zelf.

EDIT::

Zojuist 6 uur later kan ik het volgende melden dat IE11 nu wel naar behoren werkt. Waar de fout lag is mij onduidelijk. Maar lastig was deze fout wel.

[ Voor 37% gewijzigd door aliberto op 20-09-2014 13:05 ]

Kennis begint met informatie vergaren.