Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Inmiddels is het al weer een tijd geleden dat ik het onderstaande systeempje in elkaar geschroeft hebt en met name in Rfactor 2 (race game) met 3 x 24' inch (EyeFinity) schermen moet ik de details aardig terug schroeven wil ik een fatsoenlijke framerate halen dat nodig is om te racen. Eigenlijk is de vraag heel simpel heeft het zin om alleen de VGA kaart te vervangen?
Daarnaast veel BF4, wat nu aardig soepel loopt op 1 scherm met de settings op Cusom (mix van medium/high), maar lijkt mij toch ook wel gaaf om BF4 over de 3 schermen op High te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 400euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie hieronderl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop dat het vervangen van de 2x 6950 zin heeft voor bijvoorbeeld R9 290
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Toen ik begon met 3 schermen en gamen was er alleen AMD met eyefinity, nu ben ik erachter dat nvidia daar als antwoord surround op heeft, echter google laat wisselende gebruikers ervaringen zien, ik neig naar AMD, maar mocht er argumenten zijn waardoor ik met Nvidia meer bang for the buck krijg met dezelfde functionaliteit dan prima
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen
Ga je overklokken?
Ik ben er niet heel erg in thuis
Inmiddels is het al weer een tijd geleden dat ik het onderstaande systeempje in elkaar geschroeft hebt en met name in Rfactor 2 (race game) met 3 x 24' inch (EyeFinity) schermen moet ik de details aardig terug schroeven wil ik een fatsoenlijke framerate halen dat nodig is om te racen. Eigenlijk is de vraag heel simpel heeft het zin om alleen de VGA kaart te vervangen?
Daarnaast veel BF4, wat nu aardig soepel loopt op 1 scherm met de settings op Cusom (mix van medium/high), maar lijkt mij toch ook wel gaaf om BF4 over de 3 schermen op High te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 400euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie hieronderl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop dat het vervangen van de 2x 6950 zin heeft voor bijvoorbeeld R9 290
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Toen ik begon met 3 schermen en gamen was er alleen AMD met eyefinity, nu ben ik erachter dat nvidia daar als antwoord surround op heeft, echter google laat wisselende gebruikers ervaringen zien, ik neig naar AMD, maar mocht er argumenten zijn waardoor ik met Nvidia meer bang for the buck krijg met dezelfde functionaliteit dan prima
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen
Ga je overklokken?
Ik ben er niet heel erg in thuis
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter | € 20,50 | € 20,50 |
| 2 | HP Compaq LA2405WG Zwart | € 258,27 | € 516,54 |
| 1 | HP Compaq LA2405x Aluminium, Zwart | € 280,66 | € 280,66 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 0,- | € 0,- |