Heeft het zin om alleen de vga kaart te upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-03 19:23

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Inmiddels is het al weer een tijd geleden dat ik het onderstaande systeempje in elkaar geschroeft hebt en met name in Rfactor 2 (race game) met 3 x 24' inch (EyeFinity) schermen moet ik de details aardig terug schroeven wil ik een fatsoenlijke framerate halen dat nodig is om te racen. Eigenlijk is de vraag heel simpel heeft het zin om alleen de VGA kaart te vervangen?

Daarnaast veel BF4, wat nu aardig soepel loopt op 1 scherm met de settings op Cusom (mix van medium/high), maar lijkt mij toch ook wel gaaf om BF4 over de 3 schermen op High te kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 400euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie hieronderl

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop dat het vervangen van de 2x 6950 zin heeft voor bijvoorbeeld R9 290

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Toen ik begon met 3 schermen en gamen was er alleen AMD met eyefinity, nu ben ik erachter dat nvidia daar als antwoord surround op heeft, echter google laat wisselende gebruikers ervaringen zien, ik neig naar AMD, maar mocht er argumenten zijn waardoor ik met Nvidia meer bang for the buck krijg met dezelfde functionaliteit dan prima

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen

Ga je overklokken?
Ik ben er niet heel erg in thuis

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 0,-€ 0,-
2Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter€ 20,50€ 20,50
2HP Compaq LA2405WG Zwart€ 258,27€ 516,54
1HP Compaq LA2405x Aluminium, Zwart€ 280,66€ 280,66
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 817,70

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik zit op een vergelijkbare configuratie (incluis die 2500k en 16GB ram) met je moederbord en geheugen en ik ga zeker nog eerste een nieuwe videokaart aanschaffen voordat ik "de kern" weer verander. Ik heb absoluut niet het idee dat de CPU binnen nu en snel een bottleneck gaat vormen. Niet op de laatste plaats omdat die van mij zich zonder morren met een Ghz laat overclocken mocht het nodig zijn.

Moet wel zeggen dat ik altijd van de mid to high-ish serieuze graka's ben en nooit high-end koop, ik koop mijn videokaarten altijd rond de 250 tot 300 euro, met wat uitzonderingen in de vorm van bijvoorbeel Crysis 3 werkt dat gewoon vlekkeloos op maximale grafische settings voor een jaar of 2 a 3.

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-02 15:12
Die 2500K is voorlopig nog wel ruimschoots voldoende.
Dus: heeft het zin om alleen de VGA kaart te vervangen?

Jazeker!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Voor AMD: pricewatch: Club3D Radeon R9 290 royalAce
Voor NVIDIA: pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
De GTX970 gaat net ietsjes sneller zijn.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom dan niet pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX

Hogere clocks, lagere prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 20-09-2014 09:16 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-03 19:23

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Voor mij is het aller belangrijkste dat 3 schermen met een resolutie van 57xx x 1xxx gewoon gaat werken, is Nvidia daar vergelijkbaar in als ATI?
ik las wat bronnen waarin ik las dat eyefinity als een verrassing voor Nvidia kwam waardoor nvidia tot op de dag van vandaag niet vergelijkbaar is?

iRacing Profiel

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:05
Wat ik heb kunnen vernemen na een korte google search is dat Rfactor 2 alleen is geoptimaliseerd voor Nvidia GPUs (http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear) en dat AMD GPUs het bar slecht doen. Dit spel/simulatie is dus gewoon slecht geprogrammeerd en het is dus ook geen wonder dat je de settings flink omlaag moet schroeven. :P

Benchmarks van CFX HD6950 vs nieuwere GTX kaarten zijn nauwelijks te vinden, vooral omdat CFX HD6950 eigenlijk alleen maar is getest met oudere games. Het enige wat ik kon vinden is een vergelijking in Crysis (geen verschil in fps tussen CFX HD6950 en GTX 970 op 1600p; http://www.techpowerup.co..._HD_6950_CrossFire/8.html, http://www.techpowerup.co.../GTX_970_STRIX_OC/11.html), maar dit is al een redelijk gedateerde game en dus niet echt een betrouwbare vergelijking.

Wat je dus WEL kunt doen is benchmarks opzoeken voor de games die jij wilt spelen op de gewenste resolutie (BF4 = ~30 fps op 3x1080p met de GTX970/R9 290; http://www.techpowerup.co...S/GTX_970_STRIX_OC/9.html), dit vergelijken met je eigen benchmarks van de game met de huidige CFX HD6950 en dan beslissen of je dit de moeite waard vind om te upgraden. Zoals al eerder is gezegd zal de 2500K de nieuwe GPU niet bottlenecken, vooral niet als je deze ook nog een overklok geeft/heb gegeven.

5700X | RX 6600

Pagina: 1