Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een goedkoop tablet waar Spotify goed op draait (en wat basic dingen als internet/mail/films). De tablet zal ik dan via bluetooth verbinden naar mijn receiver om de muziek naar te streamen. Ik heb nu een Asus T100 (windows 8 ), maar die is niet ideaal hiervoor, omdat er geen goede spotify app is voor windows 8 en het geluid stopt als ie op standby gaat.

Zelf zat ik te denken aan een Asus Memopad HD7, welke zo'n 130 euro kost. Dat is ook een beetje het budget (max. 150 euro). Over deze Asus lees ik redelijk goede reviews (goede prijs/kwaliteit). Andere suggesties zijn welkom :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

http://www.minix.com.hk/Products/MINIX-NEO-X8-H.html

Als je een android of ios device hebt kan je spotify connect gebruiken :)

Kost 134 euro incl verzenden vanaf amazon.de

• Palomar
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:54:
http://www.minix.com.hk/Products/MINIX-NEO-X8-H.html

Als je een android of ios device hebt kan je spotify connect gebruiken :)

Kost 134 euro incl verzenden vanaf amazon.de
Thanks voor je tip, maar ik zoek wel gewoon een tablet :) Die is dan evt. ook nog voor andere doeleinden te gebruiken. Mediaplayers, verbindingen met pc, chromecast etc. heb ik allemaal al :P

[edit] en dan bij voorkeur ook nog een bekend merk (asus/samsung/...) dat gewoon in de winkel te koop is en waarvan je weet dat het iig redelijke kwaliteit/ondersteuning heeft :)

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 20-09-2014 00:03 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom gebruik je dat dan niet voor spotify? want deze minix heeft gewoon tablet hardware enkel geen scherm maar goed daar is spotify connect voor. Verder heeft hij ook een optical out.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:32

Croga

The Unreasonable Man

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 00:16:
Waarom gebruik je dat dan niet voor spotify? want deze minix heeft gewoon tablet hardware enkel geen scherm maar goed daar is spotify connect voor. Verder heeft hij ook een optical out.
Ik snap je advies niet.... Hij wil een tablet die Spotify draait zodat hij de UI ingebouwd heeft zitten.
Dus adviseer jij een apparaat waar hij óók nog een tablet bij moet kopen?

TS; Samsung had een actie waarbij je 50 euro terug kreeg op een Galaxy Tab3. De 8" kwam op die manier op 150 euro uit. Aardig apparaatje voor die prijs! Ik weet alleen niet of die actie nog loopt...

• Palomar
  • Niet online
Croga schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 00:21:
[...]

TS; Samsung had een actie waarbij je 50 euro terug kreeg op een Galaxy Tab3. De 8" kwam op die manier op 150 euro uit. Aardig apparaatje voor die prijs! Ik weet alleen niet of die actie nog loopt...
Klopt, die actie kwam ik idd tegen. Daarna reviews gezocht van die tab3 8", maar die waren toch wat minder positief (matig scherm/oude hardware). Die Asus die ik noemde is daarentegen natuurlijk ook niet best of the best, maar reviews lijken wat positiever. Wat is wijsheid? :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
Spotlite werkt dus niet lekker blijkbaar? http://apps.microsoft.com...65-453b-b556-de3e7b3afa15

En de desktop applicatie werkt ook niet goed? https://www.spotify.com/nl/download/windows/

Persoonlijk zou ik eerder van dienst wisselen. :p Ik gebruik zelf Deezer. Die werkt uitstekend op mijn Windows tablet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Palomar
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 00:27:
Spotlite werkt dus niet lekker blijkbaar? http://apps.microsoft.com...65-453b-b556-de3e7b3afa15

En de desktop applicatie werkt ook niet goed? https://www.spotify.com/nl/download/windows/

Persoonlijk zou ik eerder van dienst wisselen. :p Ik gebruik zelf Deezer. Die werkt uitstekend op mijn Windows tablet.
Spotlite valt soms opeens uit. Meestal al binnen een paar minuten nadat het scherm uit is gegaan. De desktop-app is traag op de T100 en bovendien een echte desktop-app, dus als het tablet op standby gaat (scherm uit) dan stopt de muziek er ook mee. Vind het allemaal wat gammel...

Maar om terug te komen op een goedkoop tablet. Ga morgen ook wel even bij de mediamarkt oid kijken om ze even uit te proberen.

• Palomar
  • Niet online
Het is toch de Galaxy Tab3 8.0 geworden. Die genoemde Asus Memopad wel even bekeken, maar vond hem er best lelijk/lomp uitzien en interface zag er ook allemaal wat grauw uit. De Samsung beviel me beter en heeft ook een merkbaar groter scherm.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 00:27:
[...]

Klopt, die actie kwam ik idd tegen. Daarna reviews gezocht van die tab3 8", maar die waren toch wat minder positief (matig scherm/oude hardware). Die Asus die ik noemde is daarentegen natuurlijk ook niet best of the best, maar reviews lijken wat positiever. Wat is wijsheid? :P
Vlgns mij loopt het nog (edit: idd weer verlengd voor de 8.0 en Kids, niet meer voor de 10.1). Heb hem zelf ook gehaald bij de wehkamp back to school voor 127 euro :P na cashback. Vooral de grootte van het scherm is significant meer dan een standaard 7 inch en ook de standaard 8 inch vanwege de hardware knoppen. Helderheid scherm was ook een pluspunt tov de 8 inch Lenovo IdeaPad A8-50 en kijkhoek van die Lenovo was ook beroerd. De Asus HD7 daarentegen was idd wel aardig alleen voor mij aan de kleine kant.

Ook kwam net de kitkat update uit vlak nadat ik de Samsung had gekocht, kan alleen niet zeggen of het een verbetering heeft opgeleverd aangezien ik zo goed als niet met de jellybean firmware heb 'hoeven' werken. Wel vond ik het een stuk soepeler werken dan die 8 inch Lenovo die een bijna kale android versie moet hebben en ik op het punt stond te kopen. Blij dat ik hem in de winkel ging halen om erachter te komen dat ie toch wat klein uitviel tov de Samsung die ik een perfecte maat vind en daarnaast een beroerd scherm en niet zo soepel als verwacht.
Als het formaat scherm je niet uitmaakt zou ik voor de Asus gaan, anders is de Samsung iig geen beroerde keus ...

edit: :D lees nu pas dat het idd de Samsung is geworden. Ik quotte meteen toen ik de vraag las of de actie nog liep!
De "slechte" reviews zijn ook gebaseerd op de oospronkelijk adviesprijs van 299,- met veel commentaren van voor 200-250 zou ik hem wel halen, dus voor <150 heb je geen slechte deal al zijn de processoren alweer een stuk verder ondertussen. Voor simpele multimediataken, waar ik hem ook voor gebruik, kan het weinig uitmaken lijkt me ...

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 20-09-2014 16:04 ]

• Palomar
  • Niet online
Thanks voor je verhaal ;) Heb nu een middagje met de tab 8.0 gespeeld en ben er eigenlijk erg tevreden over. Performance is ondanks de mindere specs goed genoeg en vind hem als tablet toch wel wat fijner dan de asus t100 win8 die ik al heb :)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Alleen af-fabriek best wat bloatware.
Heb op die van mij maar cyanogenmod gezet.
Voor 150 euro inderdaad leuk dingetje, perfecte maat voor onderweg naar mijn idee.
Pagina: 1