Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf robuuste laptop

Pagina: 1
Acties:

• joostvd111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:34
Beste Tweakers,

Op dit moment ben ik opzoek naar een laptop voor mijn vader. Deze wil hij voornamelijk thuis en op de zaak gebruiken.(metaalbewerkingsbedrijf) Hiervoor heeft hij dus een robuuste laptop nodig.

1 van de dingen waar ik tegen aanloop bij het zoeken is dat er in de laptop ook een sleuf voor een PCMCIA flashkaart moet zitten. Worden dit soort laptops nog wel gemaakt? De verdere eisen voor de laptop zijn dat er een SSD in moet zitten, minimaal een I5 en 4 tot 8 gb werkgeheugen.

Verdere ervaringen met een Lenovo laptop is erg goed geweest! Hij heeft deze nu al 6 jaar en hij beviel erg goed. Helaas heeft hij met de luchtslang de ventilator van de laptop proberen schoon te maken en dit was toch niet echt een succes.

Budget: 600 tot 1000 euro ongeveer inclusief btw.

Alvast bedankt!

Joost

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor PCMCIA hardware heb je? Bedoel je, zeker gezien de vorige (waarschijnlijk door statische electriciteit...) omzeep geholpen laptop "maar" 6jr oud is, bedoel je niet ExpressCard. Dit zit op zakelijke laptops erg vaak. Ik heb een CAD-achtige functie en gebruik een HP ZBook 17 (daarvoor had ik een HP EliteBook 8770W) zakelijk, die heeft het, en is vrij stevig, maar het is geen toughbook. Superstevig, maar geen toughbook dus. Mijn privé Asus N550JK is ook wel stevig, maar toch meer consumergrade. Ook geen Expresscard slot.

Maar ja, wat is "robuust"? Dit is robuust: http://www.dell.com/us/business/p/latitude-7404-laptop/pd

Maar moet het >ZO< extreem?

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 20:55

MikeVM

- Baloo -

ik denk aan lenovo, hp, dell. maar dan telkens de bussiness modellen.
HP Elitebook zijn getest op hun durabiliteit.
in de bussiness lijn worden vaak nog oude connectoren ingebouwd. omdat die dit vaker nodig hebben..

wegblijven bij Acer, Asus, MSI, Packard Bell, Samsung (ik zeg niet dat dit slchte merken zijn, maar de behuizing is vaak wel minder goed)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• joostvd111
Umbrah,

Ik geloof dat je gelijk hebt met de expresscard, maar voor de zekerheid heb ik het nagevraagd. Net heb ik jouw Hp Zbook 17 bekeken en ik denk dat die behoorlijk in de richting komt. Dit doordat hij er behoorlijk stevig uit ziet en goede specificaties heeft. Alleen mis ik de SSD er nog in, maar deze zou er ook nog later ingebouwd kunnen worden.

Haha zo robuust hoeft hij ook niet te zijn! Hij moet alleen in de werkplaats kunnen staan.

Ik wacht het antwoord af van mijn vader en dan zal ik weer reageren!

• joostvd111
Mike,

Daar zal ik naar kijken! Alvast bedankt voor de tip.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Voor op een werkplaats zou je eventueel ook kunnen kijken naar een gebruikte HP Elitebook. Als je er zelf een SSD inzet heb je voor een leuk bedrag een robuuste laptop. Omdat dit zakelijke laptops zijn hebben ze meestal ook een expresscard slot. Vanuit china heb je voor nog geen tientje een expresscard naar PCMCIA adapter.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:50

Umbrah

The Incredible MapMan

De ZBook 17 heeft twee 2,5" bays, ik heb er een SSD en een HDD in, voor mij was de Quadro kaart een grote pre. Overigens is er ook een ZBook 15, iets kleiner maar slechts één drivebay. Hoewel je altijd ook mSATA kan gebruiken, of de ODD module (tenzij je DVD's nodig hebt) kunt gebruiken. Ze zijn alleen, zoals zoveel zakelijke laptops, wel wat aan de prijs, maar komen wel weer met erg goede service.

• joostvd111
Svenvv2,

Dankjewel voor je reactie! Helaas hebben wij slechte ervaringen met Hp elitebooks. Dit omdat de vriendin van mijn vader een Elitebook heeft gehad en deze na 3 jaar al kapot was. Dus dit zal hem niet worden.

Ik zelf heb deze laptop gevonden:
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/l-series/l540/
Wat zeggen jullie daarvan? Met SSD en 8gb werkgeheugen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Kijk eens op de site van Panasonic: http://www.panasonic.com/...book/laptop-computers.asp

De Toughbook serie is echt sterk. Vaak ook met wat meer gedateerde mogelijkheden zoals serieel etc.

Zie alleen dat de prijzen te hoog zijn voor je budget... :(

[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 20-09-2014 20:01 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• joostvd111
Gé Brander,

Dankjewel voor je reactie. Dat is denk ik ook wat overkill als ik die laptops zie. Ik denk dat die lenovo of HP die Umbrah ook gebruikt wellicht wat kan zijn voor ons! Alleen weet iemand of er in die nieuwe lenovo het zelfde slot zit als in deze? http://support.lenovo.com/us/en/documents/pd014210

Alvast bedankt!
Pagina: 1