Toon posts:

msi gx70 problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu 2 weken een msi gx70 destroyer. Alleen van de 4 spellen die ik nu heb aangeschaft doet het er maar 2 derest krijgt te weinig fps (niet speelbaar). Bf3 kan ik gewoon op ultra/high spelen zonder problemen ook bioshock infinite is op ultra zonder problemen te spelen. Maar bij deadspace 3 en need for speed rivals is dit niet het geval deze zijn niet speelbaar ook niet op de laagste settings? Ik heb geen idee waar dit aan ligt? Ik heb de drivers al upgedated. De laptop heeft een r9 m290x, dus hier kan het toch niet aan liggen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
De processor is niet bijster snel, maar daar kan het eigenlijk niet aan liggen aangezien Battlefield 3 het wel goed doet en voor een game relatief veel van de processor eist.

Bij mijn laptop scheelt het altijd enorm als de stroomkabel er wel of niet in zit. Wanneer die er niet in zit schokt het spel terwijl ik in het energiebeheer van Windows alles op max ingesteld heb.

Wat mij echter de meest waarschijnlijke oorzaak lijkt, is dat je de games die niet goed draaien met de ingebouwde GPU (HD 8650G) van de processor, in plaats van de R9 M290X, start. Dat lijkt me het meest waarschijnlijke. Dit is de GPU die in je CPU (ofwel APU) zit: http://www.notebookcheck....eon-HD-8650G.87916.0.html
Daar is te zien dat op een resolutie ruim onder de 1080p de games niet eens 30fps kunnen halen.

Kun je eventueel wat meer informatie verschaffen. Weet je bijvoorbeeld zeker dat je niet het energieschema 'Energiebesparing' ingeschakeld had op het moment van spelen? En wat houdt 'niet speelbaar' in? Spel werkt niet; gemiddeld 10 fps; gemiddeld 30 fps?

Maar ik denk dat je de games dus met de GPU van de processor draait. In het control center van AMD kan je dat instellen. Het zou wel raar zijn aangezien dat normaal in de meeste gevallen vanzelf goed staat.

Verwijderd

Topicstarter
ontzettend bedankt voor de reactie!
Ik zat hier zelf ook al aan te denken. Wat ik er gisteren niet bij heb gezet is dat ik vanaf deze laptop bf3 in eyefinity speel (5980-1080) op high. En dit is goed te spelen kwa frames. Terwijl need for speed rivals bijvoorbeeld geen eens op low kan spelen op 1920 - 1080. ik heb al wel alle energie besparing uitstaan en alles op volle prestaties gezet. Maar ik zal de link is even goed bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Van 3:30 tot 6:45 ongeveer:
In het filmpje wordt trouwens vanaf 3:30 rechts geklikt op het bureablad en dan klikt die gast op 'Graphics Properties'. Er is echter ook een optie 'Configure Switchable Graphics'. Heb je daar ook al eens gekeken?

Ik heb zelf een Nvidia kaart dus dat werkt ietsjes anders, maar het idee is hetzelfde. Bij mij kan ik overigens ook rechts klikken op een applicatie (snelkoppeling of .exe) en dan kiezen met welke grafische chip, dus in jouw geval de HD 8650G of R9 M290X, ik de applicatie start.

Mijn laptop heeft een Intel HD3000 en een Nvidia GT555M als grafische chips en ik heb als globale setting bij mij de GT555M ingesteld, wat betekent dat mijn laptop de GT555M altijd zal gebruiken. Ik zit toch altijd op de stroom dus dat de accu minder lang mee gaat is voor mij geen probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Fleximex op 21-09-2014 12:14 ]