Als je in een jaar 'maar' 33 hebt ontvangen (even als voorbeeld) dan is het best 'normaal' om een aanslag te krijgen voor 834,- (het bedrag wat je eigenlijk het hele jaar zou krijgen) maar waarvan dan magisch 834 - 33 = 831,- al van is terugbetaald (geld wat nooit betaald is).
Mijn impulse was ook een grote 'WTF?!' redelijk snel opgevolgd door 'ohhhh...'
edit: Het is bij mij wel duidelijk dat het de grootste prutsers lijken om hoe dingen te berekenen en de administratie op orde te hebben. Terugbetalingsregelingen zijn ook bijzonder onduidelijk vermeld in de brieven die je krijgt (hoe het werkt, wat je voor wanneer moet betalen, hoe het automatisch kan, etc...).
Mijn inkomen is al 9 jaar exact hetzelfde (genoeg om een gezin met een kind te onderhouden zeg maar) en out of nowhere hadden ze opeens besloten dat ik in 2012 maar 1435,- zou verdienen het hele jaar, en kreeg ik dus weer een volle mep zorgtoeslag. Dan moet je zelf opletten en het doorhebben dat er opeens geld op je rekening komt (want een brief hierover kwam er niet!!) wat niet hoort, anders mag je het weer gaan terugbetalen achteraf.
In de eerdere jaren had ik te veel ontvangen, en dat zou dan verrekend worden met het volgende jaar. Dat jaar er op kreeg ik daadwerkelijk minder binnen (dus ik dacht 'OK'). Blijkt dat ze niks verrekend hebben en dan krijg ik daar _5 jaar later_ (no really) opeens een brief binnen dat er nog een aanslag open staat en of ik die binnen 2 weken wil betalen of anders deurwaarder. Dan moet je ze ook opbellen en even laten narekenen hoe het zit (en dan hebben zij een 'ohhhh...' momentje). Teveel ontvangen is teveel ontvangen natuurlijk, dus ja het moet terugbetaald worden.. maar niet op die manier dat het in 1x moet omdat ze daar toch echt een fout hebben gemaakt. Kreeg uiteindelijk een terugbetalingsregeling ervoor zonder rente en administratiekosten. Maar dan moet je dus wel zelf in actie komen

.
[
Voor 68% gewijzigd door
dipje2 op 23-09-2014 14:00
]