Toon posts:

Wat is een goede mediaspeler met een nzb functie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik zit met een vraagje; ik ben op zoek naar een goede mediaspeler maar heb in dit gebied niet bepaald veel verstand. Dus mijn vraag luid; weten jullie toevallig een goede mediaspeler met nzb functie?

Een jaartje geleden gaf mijn vader bij me aan dat hij nou wel erg graag dingen wilt kunnen downloaden op de Mac en draadloos kan streamen naar de tv, zonder enige kabels. Toen ben ik gaan kijken en eigenlijk kwam ik er niet helemaal uit, want bij streamen heb je over het algemeen erg veel last van haperen en een kabel aanleggen kon ook niet. Dus, toen was ik uitgekomen op de Eminent EM7385 HD media player. Deze mediaplayer had in principe alles; ingebouwde WiFi, ondersteunde veel formaten en, het meest belangrijke, we konden dingen er direct op downloaden. Dit ging dmv NZBGet als ik me niet vergis, waarbij je het nzb bestand kon uploaden naar de mediaplayer en deze ging hem dan direct downloaden.

In feite dus een prima mediaplayer maar nu wilt een collega graag dezelfde set-up, enige punt is dat de EM 7385 geupgrade is naar de EM 7485 en ze de NZBGet functie eruit hebben gehaald. Nu zou ik natuurlijk op zoek kunnen gaan naar een winkel of ergens op marktplaats waar ze alsnog de 7385 hebben maar ik dacht; bestaat er niet wat beters?

Hebben jullie heel toevallig wat tips? Ik las wat over XMBC maar weet niet hoe dit precies in elkaar steekt.
In principe komt het erop neer dat de mediaplayer ingebouwde WiFi heeft (of via een dongle), een NZB download functie zoals ik hierboven uitlegde, plaats voor een ingebouwde harde schijf (of genoeg opslag/externe harde schijf, zolang nzbfunctie nog maar kan) en eentje die veel formaten kan afspelen.

Alvast bedankt allemaal! En als ik dingen verkeerd uit heb gelegd of onduidelijk ben geweest, mijn excuses hiervoor. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :)

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-12 15:43
Kijk eens naar de (wellicht minder bekende) maar zeker zeer goede mediaspelers van Mede8er. Op hun site staat een overzichtmatrix met wat welk model kan.

Ik heb een oud model 500x maar vind het een super media player, er zit ook een zeer hechte club achter met mensen welke elkaar bij alles steunen en de makers komen ook zeer frequent met updates uit en luisterd naar hun gebruikers!

[ Voor 7% gewijzigd door basjuhh op 19-09-2014 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Top, dankjewel! Ik zal nog even uitgebreid kijken. Nu zit ik op me telefoon dus ik zag zo snel niet een download functie maar zal thuis ook nog even kijken.
In ieder geval bedankt :)