Op welk moederboard zou dit geheugen passen?

Pagina: 1
Acties:

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Ik heb 2 DDR3-dimms ECC/registered van 16GB (per stuk): pricewatch: Crucial CT204872BB160B
Deze werken helaas niet niet in mijn moederboard (Asus M5A78L-M/USB3).

Nu kan ik 2 dingen doen: de dimms verkopen/terugsturen of een nieuw moederboard kopen waar ze wel in werken. Ik heb echter geen trek om >€150 voor een moederboard uit te gaan geven.
Kennen jullie moederborden (liefst AM3) waar deze dimms in zouden moeten werken?

Computers follow your orders, not your intentions.

Verwijderd

http://tweakers.net/categ...YFSbK2OkrmFMZKooQlQsLYWAA

Wel nog even uitzoeken welk van deze borden ECC/registered ondersteunen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Aangezien memory controllers tegenwoordig in de CPU in gebakken zitten: Geen enkele.

AM3 CPUs hebben geen ondersteuning voor Registered geheugen (hoewel ze wel ECC ondersteunen). Dat gaat hem dus nooit worden.

Wil je deze geheugenmodules gebruiken dan zul je naar een serverbord met serverCPU moeten. Ik gok dat je dat niet voor €150 gaat halen.

[ Voor 24% gewijzigd door Croga op 19-09-2014 16:55 ]

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Hmmmm, was er al bang voor. De meeste Asus AM3 borden supporten ECC, maar registered is een heel ander verhaal. Dan ga ik de dimm's in de verkoop gooien.

Computers follow your orders, not your intentions.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Goedkoopste is een Intel Xeon waar je op uitkomt (of zijn er ook i7s die 't tegenwoordig doen). Komt erop neer in elk geval dat je wel meer dan 150 euro kwijt gaat zijn.

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
TERW_DAN schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:03:
Goedkoopste is een Intel Xeon waar je op uitkomt (of zijn er ook i7s die 't tegenwoordig doen). Komt erop neer in elk geval dat je wel meer dan 150 euro kwijt gaat zijn.
volgens mij zijn er wel i3s die het ondersteunen en idd geen i7s

http://ark.intel.com/nl/s...ory=true&MarketSegment=DT

[ Voor 9% gewijzigd door Harm30 op 19-09-2014 17:41 ]

gametag: estruqiarixs

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Het probleem is niet het ECC gedeelte. Het geheugen van TS is Registered terwijl consumenten CPU's enkel Unbuffered slikken. Voor ondersteuning van Registered geheugen moet je richting Xeon E5-1600 en hoger met passend mb.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:05
Registered gaat niet werken met AM3. Intel Xeon platform nemen of (mijn advies) de reepjes verkopen en het juiste type aanschaffen. Het nut van 32 GB ontgaat me sowieso op een desktop tenzij je virtuele appliances wilt gaan draaien.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

andy88 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:45:
Het nut van 32 GB ontgaat me sowieso op een desktop tenzij je virtuele appliances wilt gaan draaien.
24GB RAM drive, World of Warcraft er op en draaien met die hap! ;)
Pagina: 1