Toon posts:

Desktop geschikt voor CAD en Modelling/Rendering gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een desktop welke ik specifiek wil gebruiken voor mijn studie/werk. Ik ben een student Architectuur en maak dus veel CAD Tekeningen, 3D Modellen, Renders en Impressies. Ik zoek een systeem die dat grafisch aan kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb helaas niet een heel ruim budget, maar de desktop zelf mag ongeveer 500 a 600 euro kosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur komt in orde

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uit een aantal gesprekken denk ik dat een tweede videokaart wel gewenst is, maar dat moet wel binnen het budget passen. Verder lijkt mij een goede processor en goede koeling belangrijk, en heb ik me laten vertellen dat een SSD ook voordelig is, maar ik heb echt weinig kennis over deze onderdelen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf erg fan van Apple. Ik heb al jaren een macbook pro en heb daar veel plezier van. Voor mijn tekenprogramma's heb ik echter een Windows besturingssysteem nodig, omdat daar het aanbod gewoonweg groter voor is. Wat betreft merken heb ik geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het gaat echt om zware tekenprogramma's. Grote 3D modellen in programma's als Revit en Archicad. Maar ook het simpele Sketchup en het doorgewinterde Autocad. Daarnaast beeldbewerking in Photoshop en Indesign. Dit moet het gewoon kunnen doen. :)

Ga je overklokken?
Wat is overklokken precies?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 17:17 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-03 10:11
Is wel lastig een lijstje maken als je van de MAC wereld komt en geen kennis bezig van PC onderdelen. Wat gaat goed samen met wat, durf te wedden dat de term 'SLI' onbekend is, dat soort dingen.

Misschien dat iemand een basislijstje kan maken ofzo?

@TS: Grafisch zwaar komt overeen met een gamePC.

- Een SSD is leuk snel, maar denk dat je beter gewoon een 1TB hdd erin kan stoppen, is goedkoper
- Tenzij ik t verkeerd heb, zijn die render programmas op de GPU, een i5 is voldoende voor CPU
- "Veel" geheugen is wel fijn om te hebben, minimaal 8GB, mogelijk 16GB
- Je gaat grafisch zware berekeningen doen, je grafische kaarten moeten (eventueel SLI samen) toch wel boven de 2GB zitten.

[ Voor 46% gewijzigd door Martijn.C.V op 19-09-2014 16:58 ]

Complimentje?

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

@hierboven

Niks lastig aan veelal onderzoek doen waarmee je op het hbo en universiteit dood wordt gegooid.

@ts

Render programma's is iets te breed waarmee werk je? Lumion? Revit, vray, kerkethea? Of sketchup?

Herp te laat gezien.

Naar mijn mening
CPU met hoge singlecore prestatie. En een redelijke GPU. Wel even kijken of cuda zin heeft. Draait het meeste op de CPU dan zou ik gewoon met de igp werken

Of een tweede videokaart zin heeft valt.nog te bezien imho.

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft Renders gaat het voornamelijk om programma's als Lumion en Vray.

Ik zal zelf even met de informatie van jullie onderdelen gaan zoeken, en ze dan voorstellen, kijken wat jullie ervan vinden en of ik in de goede hoek zit. Dit is voor mij echt onbekend terrein dus lastig te vinden. Heb wel de pricewatch ontdekt net.

Alvast bedankt in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:37:
Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes!
Thanks voor die Best Buy Guide! Super handig :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lumion doet gpu renderen dacht ik, vray kan beide. Met een laag budget is het lastig een systeem te maken wat hard gpu én cpu rendert.. Dus dan moet je kiezen.

specs

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

@maratropa het klopt idd dat lumion GPU rendeert. En hierin heeft vooral nvidea betere performance zij raden zelfs de gtx series aan in hun benchmarks ipv de dure quadro.

Even filosoferen: is bijvoorbeeld een g3528 (die aniversary pentium) icm een 770 niet iets omdat de meeste CAD toch op een enkele core loopt om daarna wanneer een groter budget er is de CPU met een i5 of i7 te vervangen of is dit geneuzel
Pagina: 1