SONOS: Hoe gek kan je het maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.699 views

• DNNY88
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-11-2024
Hallo allemaal,

Hoeveel speakers van Sonos kun je maximaal in 1 ruimte zetten?

Ik hoor vaak een samenstelling zoals: Playbar, sub, 2x Play:1.

Kun je daar bijvoorbeeld ook nog 2x Play:5 aan toevoegen? Of een extra sub? (Hoe gek kan je het maken?). 8)7 O-)

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11 01:52

Iavak

no savegame

Zo gek als Sonos het kan aansturen.

Voor zover ik weet gaat Sonos maar tot 5.1 en ondersteunt het geen DTS(!).

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12 20:31
Je kunt ook je vrouw negeren en een echte set speakers kopen ipv dit wijven spul.

Verwijderd

Met Sonos kan je een heleboel in principe.

Je kan bij je tv een 5.1 set creëren (let op, inderdaad geen dts), en in je keuken een 2.0 set neer zetten.
Die sets krijgen dan de naam tv-kamer en keuken.

Dan kan je via de app aangeven welke speakers waar staan, en als je muziek gaat afspelen dan kan je aangeven of je alleen in tv-kamer wil luisteren, of in de keuken, of dezelfde muziek naar alle speakers.

Let op. Sonos ondersteund bij Surround voor films alleen 5.1 via de playbar en 2 losse rear speakers.

Daarnaast een opmerking over het geluid: een kleine box kan nooit zoveel/mooi etc geluid produceren als een echte speaker, maar je kan het best gewoon gaan luisteren en nog eens luisteren.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:29

mr_petit

opperprutser

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:17:
Je kunt ook je vrouw negeren en een echte set speakers kopen ipv dit wijven spul.
_O-

"man is not truly one, but truly two,"

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:56
Al zet je er 30 neer.. Werkt prima. Alleen als 5.1 opstelling niet natuurlijk.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Afbeeldingslocatie: http://a2.img.mobypicture.com/0242e982946bb5ed9ca45dbee4935ec9_view.jpg

Verder is het spul allemaal best wel overpriced, kunnen een paar deftige boekenplanken niet? Zien er imho een stuk beter uit dan dat plastic sonos spul

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:06

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Je kan maximaal 32 Sonos-apparaten op een netwerk met elkaar laten werken, dus ook 32 Sonos-speakers. Verder werkt de Playbar enkel samen met de Sub en 2 Sonos-speakers (De Play:1's of de Play:3's achter), meer speakers werkt niet in de surroundopstelling.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom wil je dit weten? Ivm een mogelijke aankoop, of gewoon omdat het kan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DNNY88
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-11-2024
The Eagle schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:56:
Waarom wil je dit weten? Ivm een mogelijke aankoop, of gewoon omdat het kan?
Ik ben aan het kijken wat voor mij het beste systeem is.
Ik wil het gaan gebruiken voor films maar daarnaast ook voor muziek.

Me pa heeft alleen een Playbar en het maximale volume wat daaruit komt is niet hard genoeg vindt ik. Ik heb gehoord dat als je daar een SUB aan toevoegd de Playbar beter functioneerd omdat de SUB bepaalde dingen overneemt.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De subwoofer zal lager kunnen gaan dan de Playbar waardoor je een voller geluid zult krijgen. Het zal er niet harder van gaan.

Zoals hierboven al is aangegeven ondersteund de Playbar geen DTS waardoor dit systeem voor een filmliefhebber eigenlijk meteen ongeschikt is. Daarnaast zul je qua muziek imho ook meer kunnen halen uit een losse receiver met speakers.

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-12 11:08
amai, ik zet mijn playbar zeer stil. Ik vind het verwonderlijk dat je het niet 'hard' genoeg vindt!
Misschien staat de soundbar je op 'nachtmodus' :-)

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-12 20:21
"Me pa heeft alleen een Playbar en het maximale volume wat daaruit komt is niet hard genoeg vindt ik"

Dan heb je niets te zoeken met Sonos, beetje rare thread (reactie uitlokkend), ik hoop voor de mensheid dat je een vrijstaande woning hebt waar je je oren kan verzieken (waarschijnlijk heb je al gehoorschade, wordt een beetje een cirkeltje dan).

You're either part of the solution or you're part of the problem

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58

JT

VETAK y0

Als volume je prioriteit is of prijs/kwaliteit dan moet je geen Sonos nemen. Het klinkt niet slecht ofzo maar hun hoogste prioriteit is niet performance of prijs/kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 22-09-2014 16:10 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:17:
_O- _O-

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Goed..... Hier maken we een eind aan.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.