Hoge ping blijft terugkomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:31
Ik heb internet van KPN (10mbps) en ik heb een hoge ping(2000ms+).

Ik heb dit al 3 keer gehad en ook alle 3 de keren had kpn dit voor een korte tijd kunnen fixen, maar het blijft maar terugkomen

Systeem
gallery: plientje
en een acer aspire laptop

Wat heb is er al geprobeerd
3 keer een nieuwe modem/router van kpn gekregen, alle kabels vervangen(vanaf de ingang van het huis tot aan de pc), drivers geupdate en er is 2 keer een monteur van kpn zelf langs geweest(die helaas niks heeft kunnen vinden), En wat poorten opengegooid voor wat spellen.

Hoe weet ik dat het niet aan mijn pc ligt?
Ik heb de ping op een pc getest(bekabeld) en op een laptop(wifi) en deze gaven beiden de zelfde resultaten.

Het verhaal
Sinds ongeveer een half jaar geleden kreeg ik last van een hoge ping, dit voel ik vooral tijdens het gamen.
Nadat ik zag dat de laptop er ook last van had heb ik kpn gebeld en die stuurden een nieuwe modem/router(experiabox V8). De ping was even weg maar kwam weer terug. Toen heb ik weer kpn gebeld en hun stuurden toen een monteur die wat tests deed en kwam tot de conclusie dat alles goed moet werken. Hierna zijn alle kabels vervangen en werkte alles weer even normaal. De 3e keer dat ik weer een hoge ping had heb ik weer kpn gebeld, en die stuurden weer een monteur die tot de dezelde conclusie kwam en dat alles in het huis tot de modem goed was. Nu hadden ze mij een nieuwe modem gegeven namelijk de Experiabox V9 en alles werkte weer even goed, tot nu waar ik weer een hoge ping heb en radeloos ben omdat, het de 4e keer is al.

Ik heb al rond gekeken op google, maar daar vind je alleen verhalen van kijk naar je firewall en virusscanner. Hier werkte niks en de ping bleef hetzelfde.

Ik wil nu graag weten of een van jullie misschien een oplossing weet, of waar het misschien kan liggen. Er is wel één ding wat ik raar vind en dat is dat wanneer de ping hoog is dat ik geen video's kan streamen(youtube enz.), maar de tv gaat ook via het internet hier(interactieve TV van kpn volgens mij) en die blijkt nergens last van te hebben, dus zou dit te maken kunnen hebben dat de TV alle internet wegzuigt?

Alvast bedakt voor jullie hulp en ik hoop dat we het probleem kunnen vinden, anders is kpn bellen de laatste optie die ik heb.

Ik doe al mijn ping testen via de cmd en de ping command.

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Zou je ook wat relevante informatie kunnen posten:

- met welke snelheid is je modem verbonden?
- S/R verhouding (en dat soort info)?
- Blijft je ping hoog of wordt het ook weer beter?
- Heeft het uitzetten van de tv een positieve invloed?
- Welk netwerk verkeer gaat op het moment van de hoge ping door het modem (bijv. Torrent)?
- Kan je een keer testen met een liveCD (om het OS uit te sluiten)?

Tijdens het testen ervoor zorgen dat alle andere devices niet verbonden zijn met Internet!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
@lier
Hoe kan ik testen met welke snelheid de modem is verbonden? als het goed is moet dit 10mbps zijn. De tijd van de pc naar modem is 1ms
Ik zou niet weten ik een singaal ruis verhouding moet testen voor het internet.
De ping schommelt meestal van 200ms tot over de 2000ms, dit gebeurt meestal in de avond.
De TV uitzetten moet ik dan even testen wanneer de ping weer hoog is.
En wanneer de ping stijgt sluit ik ook altijd de browser af en ik sluit alle virusscanners en dergelijke om zeker te weten dat niks download en heb geen torrent programma op de pc staan.
En ik zal een live CD maken en testen.

Maar ik kan het nu niet testen om de ping meestal in de avond komt.

en bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

plientje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:08:
Hoe kan ik testen met welke snelheid de modem is verbonden? als het goed is moet dit 10mbps zijn.
Ik zou niet weten ik een singaal ruis verhouding moet testen voor het internet.
Inloggen op je modem en daar even zoeken naar info over je Internet verbinding.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
@lier ik hoop dat de link werkt
Link verwijdert*

En sorry voor de late reactie

[ Voor 40% gewijzigd door plientje op 20-09-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
Ik kan nu met zekerheid zeggen dat het de TV niet is.
Resultaten blijven hetzelfde

Dit zijn wat ping metingen
Voor het laden van een website

Pinging google.com [173.194.65.101] with 32 bytes of data:
Reply from 173.194.65.101: bytes=32 time=20ms TTL=50
Reply from 173.194.65.101: bytes=32 time=24ms TTL=50

Ping statistics for 173.194.65.101:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 20ms, Maximum = 24ms, Average = 21ms

tijdens het laden van een website (wat lang duurt)
Pinging google.com [173.194.65.100] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 173.194.65.100:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

[ Voor 83% gewijzigd door plientje op 19-09-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 18:30

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

plientje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:43:
Ik kan nu met zekerheid zeggen dat het de TV niet is.
Resultaten blijven hetzelfde
Hoe is dit getest ? Het is namelijk niet gek als er al bandbreedte wordt gereserveerd om dat ding (tv) al aan je modem te hebben hangen. Haal de tv is van de netstroom af, reboot computer en modem ff resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
Heb de de ethernet kabel uit de tv getrokken en daarna gemeten met cmd op de 2 pc's

De ping is na de reboot nog wel aan de hoge kant maar, de ping zit nu wel onder de 1000 ms

[ Voor 36% gewijzigd door plientje op 19-09-2014 18:57 ]

• plientje
Zojuist de verbindingen gecheckt en niks raars gezien, morgen maar een live cd maken om het OS uit te sluiten.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je staat op interleaved path mode. Dit is een techniek die wordt ingeschakeld op onstabiele lijnen om resyncs te vermijden. Als je iemand van de technische dienst te pakken kan krijgen, kunnen ze je terug op fast path mode zetten, maar zoals je reeds ondervonden hebt is de kans groot dat je na verloop van tijd weer op interleaved path mode terugvalt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• plientje
@Petervanakelyen Ik zal het proberen te zeggen als ik de kpn weer bel, bedankt voor de info.

En net wou hij geen website's meer laden en kreeg ik deze foutcode: DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET.
Ik heb een statisch IP adres voor deze pc maar, ik gebruik de DNS servers van kpn zelf, kan het zijn dat er hier iets fout gaat?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:50
plientje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:52:
Ik doe al mijn ping testen via de cmd en de ping command.
Doe is een trace naar bv google.nl en vergelijk die trace met een trace op een tijdstip dat je problemen heb.
Voor windows: tracert www.google.nl , of ga een apart programma daarvoor downloaden.
Dan kun je hopelijk ook zien op welke plek de delay ontstaat.

• plientje
@cannonball

Hier is een tracert vanuit de cmd

Tracing route to google.com [74.125.136.102]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.254
2 * * * Request timed out.
3 22 ms 24 ms 23 ms nl-asd-dc2-ice-ir02.kpn.net [213.75.1.9]
4 438 ms 851 ms 767 ms nl-asd-dc2-ice-ir02.kpn.net [213.75.1.9]
5 391 ms 23 ms 17 ms 72.14.214.137
6 * * * Request timed out.
7 18 ms 18 ms 17 ms 72.14.238.153
8 21 ms 22 ms 21 ms 216.239.48.104
9 24 ms 23 ms 23 ms 216.239.49.38
10 * * * Request timed out.
11 23 ms 22 ms 22 ms ea-in-f102.1e100.net [74.125.136.102]

Trace complete.

Ik weet dat het er vreselijk uit ziet maar het lijkt dat hij bij kpn de mist in gaat.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:50
plientje schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:28:Ik weet dat het er vreselijk uit ziet maar het lijkt dat hij bij kpn de mist in gaat.
valt wel mee, daarom vroeg ik ook een trace voor de tijd, zodat je het kunt vergelijken met op het moment dat het mis gaat :)
De 11e hop heeft 22ms, is goed. Dat je halverwege hoge tijden ziet kan op een fout duiden, als de hoge tijden daarna blijven vanaf dat punt, maar in jouw trace is de responstijd weer laag op de volgende hops.
In dit geval lijkt het alleen op een router die meer priortijd geef aan routeren dan aan jouw packets te beantwoorden, hoeft echt geen probleem te zijn. Waarschijnlijk was op het moment van jouw trace ook de ping tijd goed.

als je nu weer problemen krijgt die je ook met een ping ziet, doe dan weer een trace.

nog iets, je meld dat je vooral met gamen last heb, merk je het dan vooral of is het echt alleen dan?

• plientje
@canonball

Kon net ook geen website's laden, ik vind het zelfs knap dat ik nog weet te reageren.
Ik zal hem proberen te vangen in een trace.

• plientje
Hallo ben ik weer voor een update.

Net met een live cd (Ubuntu 14.04) de ping getest en heb dezelfde slechte prestaties.
Dit maakt mij ook wel een beetje blij want, dan hoef ik geen fresh install te doen van windows. Pheww.
Dus nu heb ik in iedergeval de conclusie dat het probleem niet bij mij ligt en dan zal ik maar eens beginnen met het bellen van kpn.

Ik dank uw allen voor jullie hulp _/-\o_

Pagina: 1