Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wifi probleem Asus VivoBook X202E-CT009H

Pagina: 1
Acties:

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:36

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Beste Tweakers, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met dit vervelend probleem.

Ik maak al een geruime tijd na tevredenheid gebruik van de Asus VivoBook X202E-CT009H (pricewatch: Asus VivoBook X202E-CT009H), echter heb ik sinds een week een ontzettend vreemd probleem, en dat is dat de interne WIFI niet meer aan gaat en ook niet meer in te schakelen valt. Noch via de FN+F2 knop op het toetsenbord als via de switch in charm balk/ PC instellingen van Windows 8 |:( 8)7

charm

Voorgeschiedenis
Dit probleem is begonnen nadat er wat water op de laptop viel waarna ik de laptop met uit/aan knop geforceerd uit heb gezet. De laptop heeft 2 dagen uit gestaan (ivm. evt wat vocht die binnen was, laten opdrogen) en ging daarna zonder problemen aan.

Wat heb ik gedaan? (kan beter zeggen wat ik niet gedaan heb :X ) ;(

- de laatste drivers (via lan wat wel gewoon werkt) gedownload van de ingebouwde Atheros AR9485WB-EG wireless chip via de atheros website. Tevens oudere drivers geïnstalleerd aangezien de nieuwste het probleem niet verholpen.
- Systeemherstel
- BIOS downgrade (had al de nieuwste 210 versie) en dan weer upgrade, BIOS gereset
- Via Ubuntu opgestart (USB), waar ook de mogelijkheid niet was om wifi in te schakelen
- Verse install van Ubuntu en daarna Win 7 op een aparte HDD, wat niets heeft geholpen
- Probleemoplosser van Windows gebruik voor Internetproblemen
-Een nieuwe Wifi module aangeschaft, Intel Dual Band Wireless-AC 7260 (pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth) met daarbij uiteraard de laatste drivers geïnstalleerd
- de intel Wireless Proset diagnose gedraaid waarbij telkens wordt aangegeven dat de Hardware Radio uitstaat
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tl7pCuzSALBSRY6EOhncmDcN/thumb.png
- de laatste button drivers vanaf de Asus site geïnstalleerd (voor hotkeys)

Dit is globaal zon beetje wat ik mij nog kan herinneren gedaan te hebben, maar heeft vooralsnog niks uitgemaakt ;( Graag jullie hulp _/-\o_

• Haleluja_nl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-07 23:17
In het Bios wifi ook ingeschakeld?
Veel meer houd je niet over na wat al gedaan is.

• yassine

yassine

Topicstarter
Jazeker, heb deze ook eerst uitgeschakeld -> win opgestart -> herstarten en weer ingeschakeld levert niks op :(

Nog een suggestie iemand?

• yassine

yassine

Topicstarter
Een vreemde constatering. Bluetooth, wat op de zelfde netwerk-chip zit, werkt wel! 8)7 Maar wifi vooralsnog niet...

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:43
Zitten de antennes nog wel vast?
Welke wifi driver gebruik je, met of zonder pro (thingy) software?

Zelf gebruik ik 17.xx werkt tot nu toe prima.

• yassine

yassine

Topicstarter
De antennes zitten goed, deze ook al los gehaald en weer vastgezet. En idd met de Intel prosett software op versie 17.xx

• yassine

yassine

Topicstarter
Iemand nog een idee? 👍

• yassine

yassine

Topicstarter
Echt niemand :) ?

• yassine

yassine

Topicstarter
Probleem is opgelost! :)

Besloten het I/O board te vervangen (waar de wifi/Bt op aangesloten zit), wat het probleem heeft opgelost |:(

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/feAAAOxy1klRbFWB/$T2eC16ZHJGUFFiB2(r6VBRbFWBY!tg~~60_57.JPG
Pagina: 1