Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11 16:33
Hallo allemaal,

Ik heb sinds en tijdje een Sony Xperia Z1 Compact en ik was aan het rondneuzen in de Instellen en hier zag ik onder in het Apps menu dat hier ook de actieve apps te zien zijn. (Instellingen --> Apps-->Actieve Apps)
En ondanks dat ik alle apps heb afgesloten via de multitask tab staan zijn er blijkbaar toch nog actieve apps. Maar het vreemdste is nog dat hier ook apps tussen staan die ik misschien al een paar weken niet heb gebruikt.

Apps die open staan (via multitask heb ik alles uitgezet):
My experia
Whatsapp - dit lijkt me logisch omdat ik anders geen nieuwe appjes kan binnenkrijgen (denk ik?)
Piano tiles - al weken niet meer gebruikt, al een keer afgesloten via dit menu an 30 min later staat hij er weer bij
Acalendar - ik een widget aan staan dus zal daar wel voor zijn
Lux - staat altijd aan voor helderheid te bepalen
Onedrive - terwijl ik geen automatische backup heb aangezet
USB verbinding - al weken geen usb aangesloten
File commander - al zeker 1 week niet meer gebruikt
Xperia home - nog nooit gebruikt
Google play music - nog nooit gebruikt
Xperia toetsenbord - vreemd dat een standaard toetsenbord extra geheugen kost
Xperia - dit zal wel de xperia rom zijn

en dan nog enkele systeem "apps"

Is het normaal dat allemaal deze apps blijven draaien ook al gebruik ik ze niet. En is het normaal dat als ik ze afsluit zoals Piano tiles een simpel spel altijd geheugen naar zich toe blijft trekken?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Unused RAM is useless RAM.

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11 16:33
Sorry maar zo een reply kun je beter achterwegen laten.

En als er nu al zo veel op de achtergrond blijft draaien heb ik over een paar maanden te weinig ram omdat alles wordt weggetrokken door apps die nooit gebruikt worden

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
dongilles schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:20:
[...]

Sorry maar zo een reply kun je beter achterwegen laten.

En als er nu al zo veel op de achtergrond blijft draaien heb ik over een paar maanden te weinig ram omdat alles wordt weggetrokken door apps die nooit gebruikt worden
Als je niet weet hoe Android met zijn RAM omgaat, hoef je ook niet vragen waarom die apps in het geheugen zitten.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-11 08:54
dongilles schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:47:
Is het normaal dat allemaal deze apps blijven draaien ook al gebruik ik ze niet. En is het normaal dat als ik ze afsluit zoals Piano tiles een simpel spel altijd geheugen naar zich toe blijft trekken?
Dat zijn apps die je ofwel recent hebt gebruikt dan wel apps die zichzelf automatisch opstarten na een reboot. Die kan je, indien geroot, ook weer makkelijk uit zetten met apps als AutoStarts, Bootmanager (xposed) etc.

Nickname does not reflect reality

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik weet niet waarom je de reactie van Momus als niet nuttig acht, maar hij heeft zeker gelijk. Een beter en vollediger antwoord dan dit kan ik je niet geven:
http://www.slimroms.net/i...-memory-free-on-my-device
En niet afschrijven dat het van een custom rom is, want hier wordt hier haarfijn uitgelegd hoe android met haar RAM om gaat.

Zou je ons trouwens willen vertellen wat je probeert te bereiken met het afsluiten van de apps in de achtergrond. Je bereikt er namelijk niets mee, voor zover bij mij bekend. Als een app RAM nodig heeft, dan is het de taak van het OS om daar ruimte voor te maken. Daar hoor jij als gebruiker nooit aan te pas te komen en het OS weet waarschijnlijk veel beter waar haar resources aan gealloceerd moeten worden.

In mijn reactie lijk ik misschien kattig, maar dat is omdat dit tweakers is en je dit waarschijnlijk makkelijk kan googlen. Je hoeft de in ieder geval niet kattig te zijn in je reactie naar Momus toe.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-11 08:54
moh.moh schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:56:
Ik weet niet waarom je de reactie van Momus als niet nuttig acht, maar hij heeft zeker gelijk.
Omdat het irrelevant was?

Wat heeft hij er aan als er automatisch 18 apps worden opgestart die je zelden gebruikt? Niets. Het is alleen nuttig om je Ram te vullen met dingen die je regelmatig gebruikt.

Dus: zoals ik al zei: al die zinloze automatisch opstartende crap die je zelden gebruikt uitzetten.

Wat er dáárna in je geheugen terecht komt, ja dát is zinvol. Random apps in je Ram is pure onzin.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 19-09-2014 15:59 ]

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1