Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reactie op "Tweakers Koophulp voor camera's" van Wout

Pagina: 1
Acties:

• Nibor888
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Hallo Wout Funnekotter!
Wat een fijne tekst heb je geschreven; mijn complimenten!
Ik weet al een beetje van de hoed en de rand, maar zo'n overzichtelijke tekst met inhoudelijke begrippen en uitleg, zonder dat het meteen een studie is: mooi!

Ik ben zelf (helaas) in de markt voor een nieuwe spiegelreflex camera. Alleen een body, want ik heb 2 mooie Sigma objectieven die ik graag wil blijven gebruiken.
Ik ben er gelukkig net op tijd achter dat het niet voldoende is om dan alleen te kijken naar de 'mount', in dit geval een Nikon F-Mount, maar dat de autofocus daarbij heel belangrijk is. Ik stond op het punt een Nikon D3200 te nemen, maar daar zit geen AF-motor in de body. Die moet dan in de lens zitten, en mijn lenzen hebben dat niet. Wist ik veel. Blijkbaar moet ik nu een veel duurdere camera nemen, "vanaf de Nikon D7000" heb ik begrepen, want daar zit dan weer wel een AF-motor in. Veel duurder meteen; balen dus!
Heb jij hier misschien ook wat inzichten in deze materie? Waar moet ik op letten? Hoe zijn die aanduidingen? Ik vind het lastig; misschien handig om je tekst uit te breiden met deze info? Zou ik heel fijn vinden!

mvg
Robin Wieland

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Het Koophulp-artikel hebben we expres redelijk simpel van opzet gehouden en we gaan daarom niet in op alle specifieke merken en mounts. Dat maakt het voor de beoogde doelgroep vermoedelijk alweer te uitvoerig en ingewikkeld. Als je daar meer over wilt weten kan je het beste terecht in het desbetreffende forum: Foto & Video Hardware

• Nibor888
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
jammer....you're welcome