Voor de update naar 8 had je in het safari venster linksboven een kruisje waarmee je de site kon stoppen. Of ik kijk niet goed of het kruisje is verdwenen. Weet iemand of er in 8 nog een mogelijkheid is om een site te sluiten?
rechtsonder klikken (alsof je een nieuw tabblad opent) en dan kan je deze verwijderen.
iPhone of iPad? bij iPhone kun je de tabbladen dan het scherm uitvegen (naar links). Weet uit m'n hoofd even niet hoe dat ook al weer bij de iPad gaat.
Verwijderd
Bij de iPad is dat nu in iOS 8 ook wegvegen naar links. en anders het kruisje linksboven van de kleine pagina klikken
rechtsonder klikken, hoe?, klikken op het scherm werkt niet.
vegen naar links gaat niet, wel met het icoon rechtsboven het scherm verkleinen, dan zie je linksboven in he kleine scherm het kruisje, als je daarop "klikt" sluit de site
vegen naar links gaat niet, wel met het icoon rechtsboven het scherm verkleinen, dan zie je linksboven in he kleine scherm het kruisje, als je daarop "klikt" sluit de site
Wanneer je op de url klikt, zie je aan de rechterkant de refresht knop. Wanneer de pagina nog niet helemaal geladen is staat hiervoor een kruisje in de plaats. Ik weet zo even niet hoe dit bij iOS7 zat.
Wellicht was je pagina al geladen, waardoor je enkel nog kon refreshen.
Wellicht was je pagina al geladen, waardoor je enkel nog kon refreshen.
dat werkt dus niet bij de laatste pagina want dan is dat kruisje er dus niet meer heeft Apple in hun niet te doorgronden onmetelijke wijsheid besloten.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:01:
Bij de iPad is dat nu in iOS 8 ook wegvegen naar links. en anders het kruisje linksboven van de kleine pagina klikken
Snap nooit waarom ze dingen veranderen die gewoon werken en waar ik me niet kan voorstellen dat er ooit iemand is geweest die heeft gezegd "die afsluitmogelijkheid van het laatste tabblad moet verdwijnen"
Ik kwam er per ongeluk achter dat het via gestures, 4 finger pinch, wel kan. Met pinchen krijg je al je geopende tabbladen te zien en kun je ze sluiten. Ook als er maar 1 tabblad is.
Vond het in IOS7 echter een stuk makkelijker.
Op iPad werkt het nog steeds hetzelfde als in iOS 7 toch ?
Klik op icoon om nieuw tabblad te openen > tabbladden worden klein weergegeven > linkerhoek van elke tab toont kruisje om te sluiten.
Klik op icoon om nieuw tabblad te openen > tabbladden worden klein weergegeven > linkerhoek van elke tab toont kruisje om te sluiten.
kruisjes stonden gewoon linksboven in iedere tab.kaassouffle schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:32:
Op iPad werkt het nog steeds hetzelfde als in iOS 7 toch ?
is nu nog steeds alleen dus niet de laatste tab.
Het is gewoon niet logisch om alle tabbladen te kunnen sluiten behalve de laatste.
Die moet ineens op een andere manier gesloten worden.
Echt waar! de logica om met name dit te veranderen ontgaat mij volledig.
Het gaat er dus niet om of het nog steeds kan.
Het gaat erom waarom het verandert is, en omslachtiger
Wat is er dan verandert? Ik sloot alle tabs altijd op deze manier.
(Bij iPad dus wel kruisje op laatste tab.. (je ziet 'm alleen als er een pagina is geladen). Bij iPhone niet ?)
(Bij iPad dus wel kruisje op laatste tab.. (je ziet 'm alleen als er een pagina is geladen). Bij iPhone niet ?)
[ Voor 24% gewijzigd door kaassouffle op 21-09-2014 15:23 ]
4 vingers?tweakpeter schreef op zondag 21 september 2014 @ 09:54:
Ik kwam er per ongeluk achter dat het via gestures, 4 finger pinch, wel kan. Met pinchen krijg je al je geopende tabbladen te zien en kun je ze sluiten. Ook als er maar 1 tabblad is.
Je kan gewoon met 2 vingers maximaal uitzoomen en je tabblad wegklikken
Verwijderd
Ik vind safari ook niet verbeterd in ios8. Het kruisje is weg, die smile's in het toetsenbord vind ik onzinnig! En de sneltoets naar de getallen is verkleind.grrr. Ook de werking van de prive tabbladen vind ik niet prettig werken. Wat mij betreft is het allemaal erg omslachtig geworden! (Ipad)
En dus begint het er wel erg op te lijken dat er verandert wordt om te veranderen.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:53:
Ik vind safari ook niet verbeterd in ios8. Het kruisje is weg, die smile's in het toetsenbord vind ik onzinnig! En de sneltoets naar de getallen is verkleind.grrr. Ook de werking van de prive tabbladen vind ik niet prettig werken. Wat mij betreft is het allemaal erg omslachtig geworden! (Ipad)

Hiervoor kon je alle tabbladen gelijk sluiten op de ipad nu moet het allemaal 1 voor 1.
Gaaaap gaap heeft iemand al een truc uitgevonden om de tabbladen in 1x te sluiten????
Gaaaap gaap heeft iemand al een truc uitgevonden om de tabbladen in 1x te sluiten????
[ Voor 27% gewijzigd door LidaH op 20-04-2015 12:59 ]
Pagina: 1