Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk kantoorwerk en een beetje surfen. Maar ook een 3d-flash game (Tankin Online) en nog een 3d-game: World of Tanks
Wat mag het systeem gaan kosten?
Doet niet heel erg ter zake. PC wordt zakelijk afgeschreven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, moederbord, processor, ssd, hdd, dvd-writer, fancontroller, 8 gb geheugen, voeding, processor koeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel proc vanwege de lagere tpd, wat weer minder koeling vereist. Speciifiek dit type met het oog op een beetje toekomstbestendigheid en gunstige prijs/prestatie. Meeste componenten zijn gebaseerd op populariteit. Fancontroller gekozen op basis van afwezigheid van knoppen ivm het deurtje van de kast en de mogelijkheid tot programeren van instellingen. Case gekozen op basis van vergelijkende review en daaruitvolgende gunsitige verhouding tussen geluid en koeling.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral stil. PC staat onder het bureau en tijdens kantoorwerk wil ik hem eigenlijk niet horen. Tijdens een spelletje is het niet erg om hem lichtjes te horen
Ga je overklokken?
Nee
Vragen die nog over blijven:
Bedank alvast.
Hoofdzakelijk kantoorwerk en een beetje surfen. Maar ook een 3d-flash game (Tankin Online) en nog een 3d-game: World of Tanks
Wat mag het systeem gaan kosten?
Doet niet heel erg ter zake. PC wordt zakelijk afgeschreven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, moederbord, processor, ssd, hdd, dvd-writer, fancontroller, 8 gb geheugen, voeding, processor koeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel proc vanwege de lagere tpd, wat weer minder koeling vereist. Speciifiek dit type met het oog op een beetje toekomstbestendigheid en gunstige prijs/prestatie. Meeste componenten zijn gebaseerd op populariteit. Fancontroller gekozen op basis van afwezigheid van knoppen ivm het deurtje van de kast en de mogelijkheid tot programeren van instellingen. Case gekozen op basis van vergelijkende review en daaruitvolgende gunsitige verhouding tussen geluid en koeling.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral stil. PC staat onder het bureau en tijdens kantoorwerk wil ik hem eigenlijk niet horen. Tijdens een spelletje is het niet erg om hem lichtjes te horen
Ga je overklokken?
Nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | BitFenix Recon Black | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,90 | € 14,90 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 90,50 | € 90,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 713,60 | |
Vragen die nog over blijven:
- gaat het lukken met dit geheugen in combinatie met de koeler? De reden dat ik voor dit geheugen heb gekozen is de 2400 mhz (stukje toekomstbestendigheid). Bestaat er eventueel minder hoog geheugen op 2400 mhz.
- Hoe de casefans te kiezen? Mijn idee is grote fans, maar hoeveel, en waar te plaatsen?
- Het moederbord heeft onboard video, maar nergens is iets van de prestaties terug te vinden. Het wordt me ook niet duidelijk welke videokaart ik eventueel zou moeten toevoegen, om aanmerkelijk betere prestaties te krijgen.
Bedank alvast.