Ik zoek een?
Ik kom van de Iphone 4s, deze werkt prima, maar het scherm mag wel iets groter en een iets nieuwere toestel lijkt me wel leuk. Aanvankelijke wilde ik de iPhone 6 (4,6 inch), 64GB. Deze heeft ideaal formaat en kwaliteit van Iphone is gewoon top. Helaas valt te iPhone 6 me wel wat tegen. Had meer innovatie verwacht. De iPhone 6s zal denk ik meer passen bij mijn wensen en sommige punten nu aanwezig verbeteren. De abonnementen vind ik verder te duur voor zo’n toestel, wat nog niet helemaal af lijkt.
Ik zoek dus een smartphone voor een jaar.
Berekening KPN en Simyo
iPhone 6:
Instap = 49/maand + 399 toestelprijs voor 2 jaar = 1575 euro (en dat is dus hun verlengingsaanbieding, krijg wel 500MB extra denk ik, maar zal ik niet gebruiken)
Voor een 1 jaar abbo is 1357 euro, ook nog -500MB.
Moto G
Dat is dan 200 euro (toestel) + 16 euro/maand (1 jaar abbo) = 392 euro totaal. Scheelt even bijna 1000 euro op een jaar (= gratis iPhone 6s of nieuwe iPad Air2).
Wat is je budget?
Zo rond de €200-400
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp. SMS, Webbrowsen (Chrome), regelmatig een foto of filmpje opnemen. Mijn Agenda afspraken bijhouden en to-do lists bijhouden. Muziek luisteren. (Kortom de gebruikelijke dingen).
Eisen / wensen aan het apparaat
Een goede kwaliteit scherm van 4,5 inch tot maximaal 4,9 inch
Goede accuduur, dus gemakkelijk 1 dag bij normaal gebruik.
Geen vastlopers, waarbij frequent reboots nodig zijn.
Een vloeiend gebruikerservaring.
Foto's en filmpjes goed genoeg voor familiealbum. (Fine-art maak ik wel met mijn D800)
Wat heb je zelf al gevonden?
-
Wat vinden jullie van mijn overweging? De Moto G een goed toestel voor mijn doel?
Nog andere suggesties?
Ik kom van de Iphone 4s, deze werkt prima, maar het scherm mag wel iets groter en een iets nieuwere toestel lijkt me wel leuk. Aanvankelijke wilde ik de iPhone 6 (4,6 inch), 64GB. Deze heeft ideaal formaat en kwaliteit van Iphone is gewoon top. Helaas valt te iPhone 6 me wel wat tegen. Had meer innovatie verwacht. De iPhone 6s zal denk ik meer passen bij mijn wensen en sommige punten nu aanwezig verbeteren. De abonnementen vind ik verder te duur voor zo’n toestel, wat nog niet helemaal af lijkt.
Ik zoek dus een smartphone voor een jaar.
Berekening KPN en Simyo
iPhone 6:
Instap = 49/maand + 399 toestelprijs voor 2 jaar = 1575 euro (en dat is dus hun verlengingsaanbieding, krijg wel 500MB extra denk ik, maar zal ik niet gebruiken)
Voor een 1 jaar abbo is 1357 euro, ook nog -500MB.
Moto G
Dat is dan 200 euro (toestel) + 16 euro/maand (1 jaar abbo) = 392 euro totaal. Scheelt even bijna 1000 euro op een jaar (= gratis iPhone 6s of nieuwe iPad Air2).
Wat is je budget?
Zo rond de €200-400
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp. SMS, Webbrowsen (Chrome), regelmatig een foto of filmpje opnemen. Mijn Agenda afspraken bijhouden en to-do lists bijhouden. Muziek luisteren. (Kortom de gebruikelijke dingen).
Eisen / wensen aan het apparaat
Een goede kwaliteit scherm van 4,5 inch tot maximaal 4,9 inch
Goede accuduur, dus gemakkelijk 1 dag bij normaal gebruik.
Geen vastlopers, waarbij frequent reboots nodig zijn.
Een vloeiend gebruikerservaring.
Foto's en filmpjes goed genoeg voor familiealbum. (Fine-art maak ik wel met mijn D800)
Wat heb je zelf al gevonden?
-
- Motorola Moto G 4G lijkt een prima toestel, maar de camera zou slecht zijn. Het is wel een ideaal formaat en de behuizing vind ik mooi.
- - Sony Xperia Z3 Compact ken ik niet en is ook duurder.
Wat vinden jullie van mijn overweging? De Moto G een goed toestel voor mijn doel?
Nog andere suggesties?