Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 22:27
Ik zoek een?
Ik kom van de Iphone 4s, deze werkt prima, maar het scherm mag wel iets groter en een iets nieuwere toestel lijkt me wel leuk. Aanvankelijke wilde ik de iPhone 6 (4,6 inch), 64GB. Deze heeft ideaal formaat en kwaliteit van Iphone is gewoon top. Helaas valt te iPhone 6 me wel wat tegen. Had meer innovatie verwacht. De iPhone 6s zal denk ik meer passen bij mijn wensen en sommige punten nu aanwezig verbeteren. De abonnementen vind ik verder te duur voor zo’n toestel, wat nog niet helemaal af lijkt.
Ik zoek dus een smartphone voor een jaar.

Berekening KPN en Simyo
iPhone 6:
Instap = 49/maand + 399 toestelprijs voor 2 jaar = 1575 euro (en dat is dus hun verlengingsaanbieding, krijg wel 500MB extra denk ik, maar zal ik niet gebruiken)
Voor een 1 jaar abbo is 1357 euro, ook nog -500MB.

Moto G
Dat is dan 200 euro (toestel) + 16 euro/maand (1 jaar abbo) = 392 euro totaal. Scheelt even bijna 1000 euro op een jaar (= gratis iPhone 6s of nieuwe iPad Air2).

Wat is je budget?
Zo rond de €200-400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp. SMS, Webbrowsen (Chrome), regelmatig een foto of filmpje opnemen. Mijn Agenda afspraken bijhouden en to-do lists bijhouden. Muziek luisteren. (Kortom de gebruikelijke dingen).

Eisen / wensen aan het apparaat
Een goede kwaliteit scherm van 4,5 inch tot maximaal 4,9 inch
Goede accuduur, dus gemakkelijk 1 dag bij normaal gebruik.
Geen vastlopers, waarbij frequent reboots nodig zijn.
Een vloeiend gebruikerservaring.
Foto's en filmpjes goed genoeg voor familiealbum. (Fine-art maak ik wel met mijn D800)

Wat heb je zelf al gevonden?
-
  • Motorola Moto G 4G lijkt een prima toestel, maar de camera zou slecht zijn. Het is wel een ideaal formaat en de behuizing vind ik mooi.
  • - Sony Xperia Z3 Compact ken ik niet en is ook duurder.
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat vinden jullie van mijn overweging? De Moto G een goed toestel voor mijn doel?
Nog andere suggesties?

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:13
LG G2 is nu rond de €300 te krijgen met 5,2" scherm in een compacte behuizing, dit ivm €50 cashback als je bij geselecteerde winkels koopt.
Moto X (2013) is een optie.

Qua camera's (jouw hoogste eis, gezien je gebruik niet extreem is) kan ik slecht beoordelen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:49
Moto G is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een iPhone 6. Moto G is een budgettoestel, iPhone 6 high-end toestel.

• honey
@Roodey, bedankt voor je suggestie, maar het scherm is te groot.

@ThinkPad, ja ik weet dat het een verschil is, anders had ik wel een iPhone gekocht. Er is ook een verschil in prijs. Ik zoek een smartphone waar ik gedurende een jaar prima blij van kan worden en koop dan volgend jaar een betere iPhone 6s. Deze iPhone vind ik niet zo bijzonder en verwacht (hoop) dat de volgende revisie wel wat meerwaarde heeft.

Waarom geen iPhone 4s houden? Ja, goede optie, maar na 3 jaar ben ik wel een beetje uitgekeken op deze Phone.

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 09:03

Scrummie

Think different

Neem een iPhone 5 als je dat helemaal gewend bent voor een jaar. Zullen toch wel leuke aanbiedingen verschijnen als over een weekje de 6 uit is?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 21:41
Een tweedehands iphone 5 voor een jaar is mogelijk een goede opie (zoals hierboven beschreven). Scherm duidelijk groter dan de 4S.. Als je je 4S verkoopt hoef je waarschijnlijk niet zoveel bij te leggen voor een nette iPhone 5 en dan kan je zeker weer een jaar voort.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

2ehands Nexus 4 of nieuwe Nexus 5 is ook een prima optie, Androids beste voor zeer schappelijke prijzen beste bang-for-buck toestellen :)

[ Voor 15% gewijzigd door ScrooLoose op 19-09-2014 14:20 ]

Smiling as the shit comes down...

• honey
Een iPhone 5(s) zou een optie zijn, maar behoudens dat het lelijk is en weinig vernieuwingen (let wel, het werkt goed, maar vernieuwend is het niet), denken veel mensen dat een iPhone blijkbaar waarde houdt. Zie een 4s voor rond de 200 euro en een 5(s) van 350-500 euro.

Dan wordt het verschil met een nieuwe iPhone 6 te klein en valt elk voordeel weg om dit jaar te overbruggen met een alternatief toestel.

Dus kijk toch naar Android toestellen. :)

Ik geef mijn 4s gewoon weg.

Verwijderd

Ik zou Blackberry overwegen, het os is net zo gebruiksvriendelijk als IOS, de browser is sneller dan chrome, en het os voelt in mijn optiek stabieler.

In het budget segment, zitten de Z10's beter in elkaar, en zijn ze ze zwaarder en luxer uitgevoerd dan de moto-g's. Alleen de accuduur, is echt mind

En de Z30, komt met een paar extra's die androids in die klasse niet allemaal hebben:
-een hele goede antenne
-hele goede speakers

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11 16:01
Z1 Compact / Z3 Compact lijken mij helemaal aan te sluiten bij jouw wensen;

• Kevinp
  • Laatst online: 09-11 12:24
Galaxy S4 google edition. Of eigenlijk elke android high end ( mag ook een jaar geleden zijn ) toestel voldoen aan je eisen. Zeker als ze wat ouder zijn zijn ze vaak rond de 400 euro te koop. In ieder geval die van 1 jaar oud.

Maar ik vind het verschil wel groot, ik bedoel 400 euro buget, maar wel aan de iPhone 6 gedacht. Ik kan je wel volgen, maar het verschil ik wel erg groot.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• honey
Kevinp schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:52:
Galaxy S4 google edition. Of eigenlijk elke android high end ( mag ook een jaar geleden zijn ) toestel voldoen aan je eisen. Zeker als ze wat ouder zijn zijn ze vaak rond de 400 euro te koop. In ieder geval die van 1 jaar oud.

Maar ik vind het verschil wel groot, ik bedoel 400 euro buget, maar wel aan de iPhone 6 gedacht. Ik kan je wel volgen, maar het verschil ik wel erg groot.
Ik had de iPhone 6 genomen als deze wat meer zou bieden. Nu vind ik het een beetje matige smartphone (weinig 'life changing' innovaties. Het verschil is zo groot, omdat ik een toestel zoek voor een jaartje, dan geef ik hem waarschijnlijk weg aan een familielid.

• honey
minimaLL schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:46:
Z1 Compact / Z3 Compact lijken mij helemaal aan te sluiten bij jouw wensen;
Je had gelijk.

Heb net de Sony Xperia Z3 Compact 4G besteld met onbeperkt/1500MB voor 39 euro/mnd (2jaar).

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1