Op zoek: rackmountable FANLESS behuizing

Pagina: 1
Acties:

• one-piece
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-01 15:17
Ik ben op zoek naar een 1 of 2U fanless rackmountable behuizing. Het doel is om een mobiele audio opname set te maken die totaal geen geluid maakt. Ik wil er een Core i5 processor in stoppen en 2 SSD's, 1 voor het OS en 1 als audio schijf.

Verdere eisen zijn dat er een PCIe kaart in moet passen, eventueel m.b.v. een Riser card.

Iemand ideeen?

Alvast bedankt! ;)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Ik vraag me af of dat bestaat. een 1u case is nou niet echt optimaal om te leven van enkel natuurlijke circulatie. Warme lucht wil nou eenmaal graag omhoog, maar in een rackmounted kast kan dat niet.

hoe wil je de luchtcirculatie gaan regelen?

edit:
oh ze bestaan wel:
http://www.casetronic.com/corporates/31-f1101.html

Maar dan zul je alsnog genoeg airflow in het rack moeten hebben

[ Voor 23% gewijzigd door timberleek op 19-09-2014 12:24 ]

• one-piece
Ik zou ook liever een 2U case willen hebben waar een micro ATX board in past maar die heb ik nog niet kunnen vinden.. Ik zit namelijk ook met bepaalde eisen qua hardware (moederbord voornamelijk) vanuit de fabrikant waar ik me aan moet houden..

Qua luchtcirculatie was ik van plan 2 140mm fans in de omhuizing te plaatsen die op een lage snelheid draaien. Dan ben ik zo goed als stil.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Nee, gaat niet werken. Met een TDP boven de 18W kan je in 1U zonder Airco geen silent setup maken. Ik heb het met alle niet-atoms geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Op z'n best ga je tegen de limieten van je temperatuur lopen (bij normale load op 90 graden draaien dus - niet aan te raden).

Uiteindelijk maar gewoon een Dynatron K199 standaard op alle 1U non-DC hardware geprikt, werkt uitstekend, maar is dus niet stil.

• one-piece
Hmmm, duidelijk.. Ik zou eigenlijk graag een 2U kast willen.. De Streacom kasten zien er ook goed uit en hier heb ik ook ervaring mee maar die zijn niet rackmountable..

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Al eens bij Ri-Vier.eu gekeken? Ze hebben een goedkoop maar degelijke 2U 19" case. Hier zitten al wel twee 80mm fans in, maar deze kun je eruit halen, als je toch al van plan was om zelf 140mm fans in de 'omhuizing' te plaatsen. Daar kun je gewoon een Micro-ATX moederbord in stoppen, en je kunt er een gewone ATX voeding in doen (die leveren ze zelf ook overigens, met een fan aan de buitenkant). Je PCI Expansion cards moeten uiteraard wel Low-Profile zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Daffie op 19-09-2014 16:20 ]

https://freight.associates

Pagina: 1