Asus Z97I-PLUS icm

Pagina: 1
Acties:

• bieske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik zoek een?
Ik ben een game ITX systeem aan het samenstellen. Waarom een ITX? Het oog wil ook wat, en de vriendin nog meer ;)
Ik ben ondertussen met een mede-tweaker akkoord over de aanschaf van een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X. Afhandeling moet nog besproken worden, maar na prettige communicatie komt dat vast helemaal goed.
Ik heb nu een mITX moederbord gezien (tweedehands) dat ik eventueel wil aanschaffen, de ASUS Z97I-PLUS.

Wat is je budget?
Budget is in principe krap, echter ITX systeem kost nu eenmaal een paar euro extra. Oplossing: V&A

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Kast is nog niet bekend, maar denk aan een BitFenix Prodigy

Vraagstelling
Dan het belangrijkste, de vraagstelling :)
Gaat de ASUS Z97I-PLUS problemen geven (software maar vooral physiek) icm een BitFenix Prodigy (of andere mITX kast) en de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X?
Maw PAST het?

edit: verduidelijking

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Dat bordje heeft een vrij goede indeling, ik zie niet meteen fouten. De socket staat niet te kort bij de gpu dus je kunt nog een vrij grote koeler gebruiken als je wilt, het geheugen heeft alleen slotjes langs de bovenkant dus daar gaat de gpu ook niet moeilijk doen, en de gpu heeft denk ik ook geen backplate dus de koeling steekt ook niet teveel uit naar het geheugen en cpu socket.

Je gaat wel nog moeten opletten of de gpu past in de kast die je kiest omdat de gpu 2,2 slots breed is. De meeste mITX behuizingen die gebouwd zijn om een videokaart te kunnen installeren hebben 2 PCIe slots, dus het hangt er van af hoeveel plaats er nog daarnaast is. Je zou niet de eerste zijn die een videokaart heeft die contact met de zijkant van de kast, al was dat dan wel bij nog bredere videokaarten (2,5 slots enz). Volgens mij gaat de Prodigy geen problemen opleveren, al kijk je dat best ook eens na en moet je dat dus ook nakijken als je nog van idee verandert.

[ Voor 0% gewijzigd door MacPoedel op 20-09-2014 08:02 . Reden: mITX moederborden hebben 1 PCIe slot natuurlijk, de behuizing wel 2 voor brede videokaarten. ]

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 17:52

xAn52

Whatever...

De kaart is zo'n 305 mm lang (12") en de PCIe connectors staan naar boven toe. De ruimte in de kast is 320mm... past dus. Net.

• bieske
Dank voor de informatie.
Nog even nagezocht, heeft geen backplate deze GPU, dus zou moeten passen als ik het goed begrijp.

• bieske
Wellicht leuk om nog even een laatste update te geven, de Asus Z97i-plus is besteld en komt morgen aan :)
Bedankt voor de info!

Volgende uitdaging komende week is een case