Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

2 weken geleden heb ik mijn nieuwe pc gebouwd, ik blijf alleen 1 groot probleem hebben. Alle programma's blijven binnen een paar minuten crashen. In het begin waren het alleen de games en grafische programma's, maar ondertussen hebben firefox en vlc er problemen mee.

Ik heb al veel geprobeerd om dit op te lossen maar niks lijkt te werken.
Windows opnieuw geïnstalleerd, verschillende versies van hardware drivers geprobeerd, moederbord gereset, hardware matig op nieuw in elkaar gezet, krachtigere voeding erin.

Mijn systeem is:

z77a-g43
msi GTX760
i5-3570KK
2x 4gb Vengeance
Corsair CX600M

Als iemand iets weet waar dit aan zou kunnen liggen dan hoor ik het graag!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42

Rannasha

Does not compute.

- Welke foutmelding(en) krijg je?
- Wat zijn de CPU-temperaturen, idle & load?
- Heb je Memtest al een nachtje laten draaien?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Topicstarter
De foutmeldingen zijn altijd ....exe stopped working of bij sommige games een bugsplat.
De temperaturen zijn rond tussen de 30 en 40 graden idle en 60 tot 70 bij 100% load.
Nee heb ik niet.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-02 19:50
Dan zou ik maar eens beginnen met memtest, het beste is het te starten via een USB stick, en niet die te runnen via windows.

lees bijvoorbeeld deze link: (ongetest door mij): http://forum.canardpc.com...Boot-Memtest-on-USB-Drive

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kan ook nog eens zoiets doms zijn als een virus of malware !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
ram defect resulteert meestal in een BSOD.
is je HDD niet kapot?

ik zou HBCD downloaden en even een stick/cd bootable maken en wat testen laten lopen.

wat zegt eventvwr.exe?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Legale versie van Windows?

Verwijderd

Topicstarter
BSOD heb ik ook een paar keer gehad, dus ik zal eens gaan kijken naar het geheugen.
HDD's zijn een oudere, waar nooit problemen mee zijn geweest en een nieuwe, waarop alleen data staat.

Wat bedoel je met eventvwr.exe?

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:23:
BSOD heb ik ook een paar keer gehad, dus ik zal eens gaan kijken naar het geheugen.
HDD's zijn een oudere, waar nooit problemen mee zijn geweest en een nieuwe, waarop alleen data staat.

Wat bedoel je met eventvwr.exe?
Windows+R -> eventvwr typen.

Windows-logboeken ->Toepassing of systeem.

het tijdstip dat het is gebeurd even opzoeken en dan kijken of er een melding wordt gegeven.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar PMG.

Verder verwachten we een beginpost die veel uitgebreider is. "Ik heb veel geprobeerd" hebben wij natuurlijk niks aan. Wat heb je precies geprobeerd?

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Memtest lijkt me een prima advies. Verder absoluut ook even scannen op virussen en malware. Ik heb in het verleden eens last gehad van malware die op de achtergrond bitcoins aan het minen was, beetje vergelijkbare problemen zoals je die beschrijft.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:56
br00ky schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:12:

Verder verwachten we een beginpost die veel uitgebreider is. "Ik heb veel geprobeerd" hebben wij natuurlijk niks aan. Wat heb je precies geprobeerd?
Als je even verder hadgelezen dan "Ik heb veel geprobeerd", dan had je al kunnen lezen wat hij allemaal al gedaan had. Een beetje spijkers op laag water zoeken!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Heb je al een Linux Live CD geprobeerd?

Bijv. http://www.slax.org/en/.

Ben benieuwd of het een hardware probleem is of een software (zoals hierboven aangegeven malware of virus o.i.d.).

Kun je nog even reageren op "theHoff": Heb je een legale WIndows versie?

Manusjes van alles kunnen multitasken

Pagina: 1