Laptop Oplader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaver22
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-07-2023
Ik zoek een?
Laptopoplader

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang het maar goedkoop is en mijn laptop niet kapot maakt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op school.

Andere dingen:
De input is 100-240V ~ 2.0A
Output: 19V ~ 6.32 A

En kan ik een 19.5V met 6.15A gebruiken?

ik MOET maandag een nieuwe oplader hebben.

Alvast bedankt,

Groetjes Mark

[ Voor 28% gewijzigd door kadaver22 op 19-09-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:02
19.5V met 6.15 A is nog niet zo erg.

Stelregels:
Voltage MOET overeenkomen (sommige apparaten hebben wel tolerantie, 19.5V is niet netjes maar kan denk ik(!) geen kwaad)
Amperage mag hoger zijn of overeen komen. Ietsje minder is niet erg, maar hij levert dan minder stroom waardoor de accu minder snel oplaadt.

Maar dat kleine percentage verschil in amperage is niet erg.

Kortom, als je deze oplader hebt liggen kan je hem vast gebruiken (let op de polariteit), als je hem nog moet kopen zou ik denk ik nog even kijken of je niet eentje kan vinden die bijna exact overeenkomt (qua voltage).

Heb je geen onderdelenhuis of computerzaak in de buurt? Misschien heeft Action wel universele laders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De meeste notebooks werken prima tussen de 18 en 20V is mijn ervaring. Ik heb bij m'n ene notebook een 20V zitten, bij de andere een 19V en dat uitwisselen geeft verder geen problemen. Dat halve voltje verschil zou ik me niet gelijk druk over maken.
19V @ 6.32A = 120.08W
19.5V @ 6.15A = 119.925W
Echt nauwelijks een verschil dus in wattage (als je notebook al de 120W nodig heeft, de meeste doen 't met een stuk minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaver22
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-07-2023
Oke bedankt voor de reacties, nu weet ik in ieder geval dat het mogelijk is een 19.5 v met 6.15 a oplader te gebruiken. maar nu moet ik nog de goedkoopste oplader vinden in die vorm. want het maakt niet uit wat ik op zoek ik kom rond de 40 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
30-40 euro ontkom je waarschijnlijk niet aan. dat is het nadeel aan iets snel willen hebben.

Je kan ze voor veel minder zelf uit china oid halen, maar dan moet je wel even wachten op aflevering