i5 4670k overclock doet pc laten uitvallen.

Pagina: 1
Acties:

• patrick1992
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 21:23
Hallo mede tweakers!

Ik heb een vraagje.
wat kan mijn probleem zijn?

Ik kan met mn overclock die ik de zelfde dag heb gedaan gewoon gamen en doen, niks aan de hand ook niet te heet en ook niet undervolted en overvolted.
maar bij de volgende boot volgende dag ofzo valt mn pc uit en zegt dat mn overclock niet deugde.

heb alles geprobeerd , filmpjes opgezocht met de zelfde specs, moest dan wel andere voltage proberen want niet elke i5 4670k is het zelfde, maar daar kwam ik ook niet uit. en ze de OC's deden het prima maar na de volgende boot.
pats boem klaar en gelijk op default settings.

heb het iedere keer en kan niks vinden wat het probleem is.

spec.

MSI z97 gaming 5 mobo
intel i5 4670k nu op stock maar had hem op 4.2ghz

als je meer moet weten. zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Een overklock proces is er eentje die je goed moet uitvoeren, met elke verhoging van 100Mhz dien je zeker een half uur te testen met Prime95 small fft, en als je je doel hebt behaald zeker 8uur testen met prime voor je je systeem stabiel mag noemen. Zomaar wat getalletjes in je bios intikken kan echt niet. Dus alleen als je je aan die procedure houd kunnen we je verder helpen.

Daarnaast dien je in je startpost alle hardware aan te geven die in je PC zit.

- cpu
- mobo
- geheugen
- voeding
- koeling
- gpu
- hdd/ssd

Benoem verder je ingestelde voltages (nooit op auto), heb je verder eist en c-states uitgezet? Wat zijn je temperaturen? Kortom, terug naar de tekentafel.. Dit soort topics hoef je overigens echt niet aan te maken, er zijn vaste oc topics voor!

[ Voor 8% gewijzigd door millman op 19-09-2014 21:03 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1992
Cpu . I5 4670k
Mobo msi z97 gaming 5
Geheugen. 8 gig crucial balastix 1600 mhz
1000w powersupply
Alles watergekoeld dus temps zijn prima
Gpu 2x r9 290 water gekoeld
2x 120g interl 330 ssd
1x 1tb wd green hdd

Nee maar ik had gehoopt dat iemand het zelfde probleem heeft. Mijn overklockings zijn redelijk stabiel in de eerste boot maar als je hem de volgende dag opstart is het na 20 min blackscreen en zegt dat mn oc niet goed was. Terwijl alles met prime 95 en benchmarks prima gaat. 4.2 ghz met een voltage van 1.123v ongeveer. Heb alles gevolgd hoe het moest kwa overclocking guides heb er verschillende geprobeerd en kwa zelfde mobo. Z87 komt ook redelijk overheen. Maar op 1 of andere manier deugt het niet.

Heeft er iemand nog een paar guides die ik ken volgen? Of proberen raak een beetje gefrustreerd aangezien ik alles watergekoeld heb custom loop! Wil ik wel lekker kunnen overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1992
YouTube: i5-4670k & i7-4770k 4.2ghz Haswell Overclocking Tutorial (Summer OC) (MSI Z87-G45)

Heb deze guide gevolgd en getest met andere voltage mijne vraaagt iets meer voltage. Ongeveer 1.123 maar in gpu-z vraagt hij dan iets meer 1.156 ook getest maar deed het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Sandy Bridge had nog aardig wat ruimte, Ivy Bridge was al stuk minder en Haswell is nog beperkter.
Grootste verschil zit in bakproces, 32nm versus 22.
Ik denk dat door die kleine core met steeds meer dingen erin de koeling ervan alsmaar lastiger wordt.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 19-09-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

patrick1992 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:59:
Cpu . I5 4670k
Mobo msi z97 gaming 5
Geheugen. 8 gig crucial balastix 1600 mhz
1000w powersupply
Alles watergekoeld dus temps zijn prima
Gpu 2x r9 290 water gekoeld
2x 120g interl 330 ssd
1x 1tb wd green hdd

Nee maar ik had gehoopt dat iemand het zelfde probleem heeft. Mijn overklockings zijn redelijk stabiel in de eerste boot
Redelijk stabiel bestaat gewoon niet. Of je hebt het op normale manier getest (8u prime) of niet, maar dan kan je het gewoonweg niet stabiel noemen. Ik zou eerst graag een screenshot zien van een 8u stabiele run, daarna praten we verder.
maar als je hem de volgende dag opstart is het na 20 min blackscreen en zegt dat mn oc niet goed was. Terwijl alles met prime 95 en benchmarks prima gaat. 4.2 ghz met een voltage van 1.123v ongeveer. Heb alles gevolgd hoe het moest kwa overclocking guides heb er verschillende geprobeerd en kwa zelfde mobo. Z87 komt ook redelijk overheen. Maar op 1 of andere manier deugt het niet.

Heeft er iemand nog een paar guides die ik ken volgen? Of proberen raak een beetje gefrustreerd aangezien ik alles watergekoeld heb custom loop! Wil ik wel lekker kunnen overklokken.
Je kan wel alles water gekoeld hebben, maar dat veranbderd niets in de procedures voor het testen van stabiliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 22-09-2014 03:16 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 16:17
Sorry, maar ik moest wel lachen om de "Alles watergekoeld dus temps zijn prima" opmerking :)

Haswell is een heethoofd, zelfs onder water, enkel phase change of ln2 gaat je de cpu echt koel krijgen.

Lees ook even een flink deel van het begin van het Haswell oc topic even door, staat best handige info :)
Pagina: 1