Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

USB-poorten stoppen met werken, LED's apparaten knipperen.

Pagina: 1
Acties:

• bas1286
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 22:46
Goedenavond,

Mijn pc is nu bijna 3.5 jaar oud en heeft altijd zonder problemen gewerkt. Vanwege zijn spec's wil ik hem pas volgend jaar vervangen. Hij moet het liefst nog 1 tot 1.5 jaar meegaan. Ook om het feit dat dan de Intel Skylake architectuur uitkomt en ik dan weer helemaal up-to-date ben.

Het probleem.

De USB-poorten gedragen zicht vreemd. Alle apparatuur die daar op aangesloten is werkt niet meer als het euvel zich voordoet. De LED's van mijn muis en toestenbord gaan dan fanatiek knipperen.

Op mijn moederbord heb ik nog een aantal andere USB-poorten welke op een andere controller zitten. In het begin werkte het nog wanneer ik de USB-kabel verwisselde naar een andere controller, maar dat helpt nu niet meer. Een herstart lost het probleem meestal wel op.

Voor de rest blijft alles perfect reageren binnen Windows. Windows zelf krijgt er ook niets van mee.

Het issue komt meestal voor als ik aan het gamen ben, maar het wil ook vaak voorkomen als ik gewoon aan het browsen ben.

Mijn gedachten zeggen dat het kan liggen aan de voeding of aan het moederbord. Mijn gevoel zegt de voeding, dit vanwege het feit dat het probleem zich op meerdere USB-controllers voordoet. Echter ik heb geen spare liggen om te testen. Daarnaast wil ik ook niet veel geld meer investeren in deze pc.

Hebben jullie enig idee hoe ik achter de oorzaak kan komen? Het doormeten van onderdelen is niet aan mij besteedt. ;)

Mochten jullie wat meer specifiekere informatie willen laat dat even weten.

Alvast bedankt! }:O

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-11 14:22

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik tast een beetje in het duister, maar ik heb wat vragen die misschien ergens toe leiden.

Welke voeding heb je precies? Dat kan helpen aangeven hoe groot de kans is dat daar iets mis mee is en of het nut heeft om daar nu verder op in te gaan.

Welke USB apparaten gebruik je allemaal? Als het er veel zijn, kun je eens kijken of het weghalen van alles behalve wat strikt noodzakelijk is ervoor zorgt dat het probleem wegblijft? Zijn er apparaten waarvan je verdenkt dat de kabel wel eens beschadigd zou kunnen zijn?

Ik ga er vanuit dat het allemaal poorten zijn die direct op het moederbord gesoldeerd zitten, en niet bijvoorbeeld aan de voorkant van de kast.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• bas1286
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 22:46
Mijn pc heb ik destijds gekocht toen ik geen tijd/zin had om een "echte" pc te bouwen, dit was namelijk een Tweakers/Medion actie pc. Zie onderstaande link voor meer info.

reviews: De tweaker-pc's van Medion door de mangel

De voeding is dus een of ander OEM merk welke mij ook niet bekend is, namelijk FSP Group. Het zou een 1000w voeding moeten zijn.

Wat betreft de USB-apparaten, dit is alleen mijn muis en toetsenbord. Niet echt schokkend dus. Er zitten nog wel twee extra kabels t.b.v. mijn telefoon en een USB-verleng kabel.

Ik heb trouwens de hele pc een aantal maanden geleden helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Toen is het een korte periode goed gegaan. Nu mag ik hopen dat hij een dag niet gaat kutten.

Qua temperatuur lijkt alles goed te gaan wanneer ik hwmonitor erbij pak, ook als de videokaart vol heeft staan draaien.