Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Visipatch kabels

Pagina: 1
Acties:

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 10:42
Beste tweakers,

Wij zijn met ons bedrijf terecht gekomen in een gebouw waar ze een Visipatch patchkast hebben. Om onze werkplekken aan te sluiten, hebben we dus die kabels nodig.

Het is een systeem dat we nooit eerder hebben gezien, en per werkplek (per UTP) vergt het vier van dit soort kabels:
Afbeeldingslocatie: https://images.eanixter.com/viewex/PR32112V6.JPG.

Even doorzoekend zie ik ook dat ze gebundeld komen zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.commscope.com/catalog/ProductImgHandler.ashx?Variant=Web%20Enlarge&ProductID=37818. (deze is Visipatch naar RJ45).

Herkent iemand dit systeem, en nog belangrijker (voor ons): weet iemand waar wij dit soort kabels kunnen halen in Nederland? Google levert voor het eerst niet zoveel op, anders dan buitenlandse websites in Brazilië of USA. Misschien gebruik ik een verkeerde zoekterm; zou dat het kunnen zijn?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen...

• J ten brink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11 20:11
Is het niet makkelijker (en goedkoper) om een ander patchpaneel te kopen en alles gewoon rechtstreeks te patchen? Is met eventuele uitbreidingen later ook weer makkelijker.

Verwijderd

Klopt. Koop een 19"UTP patch paneel, installeer daar bv. AMP SL keystones, en klaar. Je bent wel wat uurtjes bezig met het patchen van die keystones (tool is noodzakelijk), maar je bent uiteindelijk goedkoper uit.

Die keystones kan je bij iedere goede technische groothandel krijgen (rond de 4 euro/stuk), en tool á 180 euro.

Maar er zijn tig andere modellen en mogelijkheden.....

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Visipatch is van Commscope Systimax, in NL zijn er maar een paar spelers die dat verhandelen.

Edit: Hoeveel kabels heb je eigenlijk nodig? Ik heb er zelf nog 7 "op voorraad" zie ik net.

[ Voor 33% gewijzigd door c0ne op 18-09-2014 21:16 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 10:42
Hmm ja we zitten niet erg lang in het gebouw dus het is voor ons meer dat we de mogelijkheden willen gebruiken die er liggen. We hebben in totaal genoeg kabels voor 7 werkplekken; desnoods kunnen we in elke kamer een kleine router/switch neerzetten en gewoon utp kabels langs de muren tapen. Minder elegant maar wel met de middelen die we al hebben.

Als ik toevallig kabels kan kopen, dan dat liever. @c0ne: pm

Thanks voor het advies!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Je kan altijd even bellen/mailen met de Netwerkwinkel.nl die kunnen misschien nog wel leveren, ze hebben in ieder geval een soortgelijk systeem ( maar denken graag mee voor oplossingen )
Pagina: 1