Laptop heeft opeens geen internet op school

Pagina: 1
Acties:

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Hallo,

Vorig jaar toen ik met mijn opleiding begon heb ik een Acer Asp ire E1-571 gekocht, sinds alles via internet is is het wel handig dat het ook werkt.

Maandag heb ik geupdate naar windows 8.1 (beetje laat). En volgensmij sinds toen werkt mijn internet op school niet meer. Wij moeten hier inloggen via persoonlijke logins. Die van mij is niet geblokeerd want op mijn telefoon werkt het gewoon.

Hij heeft aan dat de verbinding beperkt is (na 5min connecten soms) en dan kan ik nergens naar toe browsen.
Heel raar want hij doet het thuis en op andere netwerken prima zelfde als ik een kabel erin stop.

De "ict" jongens (kneuzen) komen niet verder dan het advies: doe je wifi eens aan en uit of "goh je computer kan helemaal niet over zoveel tabbladen open" (waren er 7).

Ik hoop dat ik van de competente tweakers meer ondersteuning krijg :+

Alvast erg bedankt!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:45
Dat het op school niet werkt en thuis wel zegt niet alles. Vaak kan het zijn dat b.v de antivirus de boel tegenhoud,met en of de firewall.

Verder gaat het ook lang niet altijd goed met het updaten van 8 naar 8.1,ternminste dat is mijn ervaring.Misschien dat daar toch wat mee mis is gegaan

Maar hebben jullie toevallig eduroam op school als wifi netwerk?

Staat bij netwerk adapter alles wel op automatisch, dus gebruik je geen statisch ip?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik denk dat je iets aan je verificatie instellingen moet aanpassen. Misschien dat je update naar win 8.1 iets heeft veranderd daarin.

• dudee
Wat vreemd is dat ik nog nooit iets heb hoeven te veranderen met certificaten etc, leraar heeft dit toevallig wel voor mij geprobeerd door via iets met enterprise contact te maken (niet het ruimteschip) en dat werkte ook niet, precies zelfde probleem.

Wat raden jullie aan? Gewoon clean install maar?

En eduroam heb ik volgensmij wel eens in de wifi lijst zien staan, al moet ik altijd naar Noorderpoort connecten want zo heet de school. De antivirus kan helpen, even kijken hoe ik de "stock" antivirus van Windows uit zet.

• freaky35
Welke noordepoort er zijn er meerdere,in welke stad ect?

Staat er op de schoolsite ook niet wat over inloggen op het netwerk?

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:10
Meeste hogescholen / universiteiten beschikken over een EDUROAM acces point.
Bij mij op school moet je met deze verbinding maken met je school mailadres + ww.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Anoniem: 16328

Moet je niet een programma geïnstalleerd hebben staan. Cisco VPN? Deinstalleer dat programma anders eens en installeer het opnieuw misschien zijn er door je updates veranderingen aangebracht.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:26
MAC-adres geblokkeerd door school?

• dudee
Jeetje wat een reacties bedankt alvast!

@freeky Stadskanaal, al lijkt mij dit niet relevant want ik moest laatst naar Groningen en m'n telefoon connecte automatisch.

@thijssie dat is inderdaad zo volgensmij, ik moet gewoon met bepaalde gegevens inloggen.

@chicane dat klopt niet, ik moet puur inloggen wanneer ik op de wifi druk zoiets als je ook hebt met je eigen wifi maar dan zit er nu ook een login naam bij.

@thinkpad hoe kom ik hier achter en hoe ga ik dit veranderen?

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 21:04
Als je eduroam gebruikt kan je best al de netwerkinstellingen verwijderen en daarna terug vanaf het begin instellen met volgende guide:

https://admin.kuleuven.be...wifi/eduroam/eduroam-win8

Voor jouw school moet je waarschijnlijk wel een andere server ingeven. ;)

Edit: en je mag je wachtwoord op laten slaan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door gangsta_playa op 18-09-2014 21:08 ]

• freaky35
Er staat gewoon een handleiding op de site van Noorderpoort,en het is inderdaad gewoon eduroam:

http://www.noorderpoort.n...-en-ict/Paginas/WiFi.aspx

Dat de ICT je dit niet vertelt, of je hier niet mee heeft geholpen, vind ik maar vreemd :X

[ Voor 22% gewijzigd door freaky35 op 18-09-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
freaky35 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:46:
Er staat gewoon een handleiding op de site van Noorderpoort,en het is inderdaad gewoon eduroam:

http://www.noorderpoort.n...-en-ict/Paginas/WiFi.aspx

Dat de ICT je dit niet vertelt, of je hier niet mee heeft geholpen, vind ik maar vreemd :X
Jep die pdf heb ik van een leraar gekregen maar zelfde probleem, ik zal kijken hoe ik nieuwe ip adres kan doen en kijken als het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaariets95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik had een tijdje geleden op Blackboard(site waarmee het ROC lesmateriaal en informatie geeft) gelezen dat sommige laptops waaronder een Acer Aspire(typenummer weet ik niet meer) moeite hebben met het verbinden van een Eduroam netwerk, en dat dit kon worden opgelost met een Wifi dongle.

Ik weet niet of dit ook geldt voor jouw laptop aangezien ik het typenummer niet uit mijn hoofd weet, maar het valt te proberen!

Succes iniedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:20

Speedmaster

Make my day...

Post eens je type en merk netwerkkaartje, mogelijk komt daar nog wat uit, met name Atheros zijn bekend om problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Speedmaster op 19-09-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Broadcom 8.02.11n is de netwerk adapter, wat raar is dat ik er voor maandag nooit last van had maar pas sinds maandag met de w8.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Driverupdate zoeken, lost vaak alle problemen op. Eduroam is een netwerk met andere beveiliging dat een standaard thuis Wifi netwerk, er kunnen wel eens wat problemen zijn met verouderde drivers.

[ Voor 59% gewijzigd door Frietsaus op 19-09-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Heb je het wifinetwerk ooit eens helemaal verwijderd uit je geschiedenis? Zo niet:
- Netwerk verwijderen uit opgeslagen wifi netwerken
- DNS en ip instellingen op automatisch zetten
- Zoeken naar wifinetwerk en instellen zoals school voorschrijft.

Nieuwe drivers installeren is vaak ook een goede mogelijkheid mocht bovenstaande niet werken.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Gertjuhjan schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:41:
Heb je het wifinetwerk ooit eens helemaal verwijderd uit je geschiedenis? Zo niet:
- Netwerk verwijderen uit opgeslagen wifi netwerken
- DNS en ip instellingen op automatisch zetten
- Zoeken naar wifinetwerk en instellen zoals school voorschrijft.

Nieuwe drivers installeren is vaak ook een goede mogelijkheid mocht bovenstaande niet werken.
Dit heb ik gedaan, tevens staat dns en op al op auto. Ik zal thuis ff divers updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510411

Ik heb een tijdje geleden hetzelfde gehad, ik heb het toen opgelost door winsockfix te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Dan ga ik dat ook direct proberen, ik zal maandag update posten als het heeft gewerkt! Tips zijn nog altijd welkom.

• dudee
Winsockfix, andere drivers etc etc geprobeerd maar niks helpt. Mensen van 'ict' weten het ook niet.

Ik zit eraan te denken om hem aan de wifi goden te offeren. Jullie zijn mijn laatste redmiddel.

Fabrikant contacten? Of de webshop: Bobshop.nl?

[ Voor 11% gewijzigd door dudee op 25-09-2014 14:11 ]

Pagina: 1