[Windows 8] Scaling issues met 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Beste mede Tweakers,

Ik zit al een tijdje met een klein probleem waarbij de schaling van mijn desktop verschilt per monitor. nu is het probleem lastig uit te leggen en daarom heb ik maar het volgende filmpje gemaakt : [YouTube: http://youtu.be/lwhDhB9EvD8]

Dit probleem doet zich altijd voor als ik de pc opstart , de enige manier om de schaling op beide schermen weer gelijk te krijgen is onder "Control Panel\All Control Panel Items\Display" het vinkje bij "Let me schoose one scaling level for my displays" aan of uit te zetten en weer opnieuw in te loggen op de pc.

Ik heb Windows 8.1 al een keer opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat dit probleem weg zou gaan (had ook andere problemen die wel zijn opgelost)

dit is mijn huidige setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P8Z68-V/GEN3€ 0,-€ 0,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
2Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9W White€ 77,95€ 155,90
1Logitech Z-506€ 69,95€ 69,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 124,95€ 124,95
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance K90 (US English)€ 0,-€ 0,-
1Nexus RX-8500€ 125,01€ 125,01
1Sapphire Radeon HD 7990 6GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung UE32EH6030 Zwart€ 0,-€ 0,-
1AOC q2963Pm Zwart€ 299,-€ 299,-
1Tritton PRO+€ 161,-€ 161,-
1NZXT H630 White€ 132,95€ 132,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.068,76

Ik hoop dat iemand hiermee ervaring heeft of een mogelijke oplossing weet.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is het alleen met Chrome? Want het ziet er naar uit dat het Chrome is die dat doet, niet Windows (vanwege de 'sprong' opeens naar hidpi). Verders, wat als je zoekt op 'windows disable hidpi', krijg je dan wat info die je kan gebruiken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Vicros
Hero of Time schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:20:
Is het alleen met Chrome? Want het ziet er naar uit dat het Chrome is die dat doet, niet Windows (vanwege de 'sprong' opeens naar hidpi). Verders, wat als je zoekt op 'windows disable hidpi', krijg je dan wat info die je kan gebruiken?
het is niet alleen chrome , applicaties zoals Teamspeak 3 hebben er ook last van en zoals je misschien ook kunt zien heeft het ook invloed op mijn muiscursor .Als ik zoek op "windows disable hidpi" krijg ik voornamelijk resultaten waarbij het allen chrome betreft.

Ik lees wel dat je handmatig de DPI voor alles op 100% kan zetten maar helaas heeft dat geen invloed op dit probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Vicros op 18-09-2014 19:34 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dat heb ik ook met bijna alle applicaties. De enige oplossing die ik heb gevonden is het uit zetten van hidpi per applicatie. Een extern scherm is nagenoeg onbruikbaar zo.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
Is de oplossing niet gewoon om applicaties niet te verslepen tussen schermen? Gewoon de applicatie starten op het scherm waar je het wilt gebruiken?
Heb je overigens twee dezelfde schermen dan? Welke schermen heb je en wat zijn de resoluties en groottes?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ramon schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:29:
Is de oplossing niet gewoon om applicaties niet te verslepen tussen schermen? Gewoon de applicatie starten op het scherm waar je het wilt gebruiken?
Succes daarmee. Ondanks de naam van het OS, is window management een ramp bij Windows. Het gebeurt net iets te vaak dat een venster niet op het juiste scherm wordt geopend, of op de juiste plek (denk spontaan in 't midden, ene helft op de een, andere helft op de ander). Het wil ook wel eens de muis volgen, of ontwijken.

Je moet dan naar externe tools grijpen om zoiets simpels fatsoenlijk te krijgen. Plaatsing en scaling hoort gewoon out-of-the-box te werken, zonder door allerlei bochten moeten te wringen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

TheVMaster

Moderator WOS
Hoe is de resolutie op beide schermen? Ik heb dit issue ook met mijn Surface Pro 3, met daaraan een 24" full HD scherm gekoppeld. Hier moeten ze toch nog met een nog betere oplossing me komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Excuus voor de wat late update,

Het bovenste scherm is een 32" tv met 1920X1080.
Het onderste scherm is een AOC monitor met 2560X1080.

Het is misschien wel mogelijk om bij elke applicatie hidpi uit te zetten maar dat haalt niet weg dat de muiscursor veel groter is en dat alle context menu's wazig/korrelig zijn. Dit zou toch ook anders moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In apparaatbeheer je TV driver veranderen naar standaard beelscherm ipv TV? Omdat het een TV is, zet Windows automatisch de hidpi optie aan blijkbaar, omdat je over 't algemeen een redelijke afstand hebt tussen scherm en zitplek (bank), dat je tekst e.d. niet normaal kan lezen. Maar bij jou lijkt 't erop dat je er praktisch met je neus op 't scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ramon schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:29:
Kort maar krachtig: nee. De enige oplossing is het uitschakelen van hidpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Hero of Time schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:37:
In apparaatbeheer je TV driver veranderen naar standaard beelscherm ipv TV? Omdat het een TV is, zet Windows automatisch de hidpi optie aan blijkbaar, omdat je over 't algemeen een redelijke afstand hebt tussen scherm en zitplek (bank), dat je tekst e.d. niet normaal kan lezen. Maar bij jou lijkt 't erop dat je er praktisch met je neus op 't scherm zit.
Helaas ziet hij de tv al als een Generic PnP Monitor , en tenzij er ergens andere drivers te vinden zijn is het ook niet te veranderen.
Pagina: 1