Mijn Linksys E4200 DHCP deelt IPdressen uit buiten de aangegeven range.
Router IP: 192.168.4.1
Aangegeven range: 192.168.4.2 t/m 50.
Uitgedeelde ipadressen: .100 en hoger
Buiten het feit dat dit irritant is zou je zeggen, wat is hier erg aan?
Antwoord: hij deelt ook verkeerde DNS instellingen uit, namelijk 192.168.0.1, een adres wat in mijn netwerk niet wordt gebruikt.
Dan zou je nog zeggen: ondervang dit met fixed ipadressen, maar die instellingen worden gewoonweg genegeerd en overruled door de E4200, tenzij ik in de verschillende randapparatuur/ devices ook die fixed ipadressen ingeef. Als de 4200 gedwongen wordt het gevraagde IPnummer toe te wijzen dan doet hij dit zondermeer. Ik heb echter ook apparaten die alleen passief een ip toegewezen kunnen krijgen en waarin je dus niet handmatig een gewenst ip etc kunt instellen.
Ik heb al de fabrieksinstellingen teruggezet en een firmware upgrade gedraaid.
Wie weet hoe dit komt? En belangrijker nog de oplossing?
Vast bedankt voor alle hulp!
Groeten,
Steef
Router IP: 192.168.4.1
Aangegeven range: 192.168.4.2 t/m 50.
Uitgedeelde ipadressen: .100 en hoger
Buiten het feit dat dit irritant is zou je zeggen, wat is hier erg aan?
Antwoord: hij deelt ook verkeerde DNS instellingen uit, namelijk 192.168.0.1, een adres wat in mijn netwerk niet wordt gebruikt.
Dan zou je nog zeggen: ondervang dit met fixed ipadressen, maar die instellingen worden gewoonweg genegeerd en overruled door de E4200, tenzij ik in de verschillende randapparatuur/ devices ook die fixed ipadressen ingeef. Als de 4200 gedwongen wordt het gevraagde IPnummer toe te wijzen dan doet hij dit zondermeer. Ik heb echter ook apparaten die alleen passief een ip toegewezen kunnen krijgen en waarin je dus niet handmatig een gewenst ip etc kunt instellen.
Ik heb al de fabrieksinstellingen teruggezet en een firmware upgrade gedraaid.
Wie weet hoe dit komt? En belangrijker nog de oplossing?
Vast bedankt voor alle hulp!
Groeten,
Steef