Tc 7200 u (UPC) bridge mode

Pagina: 1
Acties:

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 21:55
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn modem/router van UPC in bridge mode te zetten. Het wifi signaal van dit modem is namelijk zo zwak dat ik mijn eigen router wil gaan gebruiken.

Ik kan op internet een aantal guides vinden voor de tc7200 maar niet voor de 7200 u. Ik heb bijvoorbeeld onder de "system" tab geen mogelijkheid om van mode te switchen zoals deze wel wordt aangegeven bij de guides van de 7200.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:45

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Contact opnemen met UPC? Hun kunnen dit voor jou regelen.

www.google.nl

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Of ligt misschien aan de browser? Dat beter werkt in IE dan in Firefix of safari?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat apparaat kan absoluut in bridge mode. Heb zelf een andere, dus kan niet even 1-2-3 zeggen wat je moet doen, maar de optie is er zeker.

Dat gezegd, je bent nogal raar bezig als je een WiFi-probleem aanpakt door te focussen op de routerfunctionaliteit :o

Die TC7200 is misschien niet 's werelds beste WiFi AP, maar het is voor een modem/router helemaal niet slecht (stukken beter dan bijv de Cisco EPC3925). Jouw probleem heeft veel minder met apparaat te maken dan met locatie. En je hebt helemaal geen probleem met routerfunctionaliteit van dat ding.

Veel beter idee is om gewoon datgene aan te pakken waar je last van hebt: geen WiFi AP op de plek waar je het nodig hebt. Dat los je op door een tweede AP neer te zetten op die plek. Je hoeft daarvoor absoluut niet de WiFi op de TC7200 uit te zetten. Die kun je vrolijk aan houden en als tweede AP gebruiken, waardoor dekking uiteindelijk stukken beter wordt dan als je dat ding in het geheel vervangt door een enkele router :o

Oslik blyat! Oslik!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 21:55
Ik heb nog een router staan waarvan de wifi sowieso een stuk beter is dan die van dat ding van UPC. Niet alleen is het signaal zwak, ookal sta je naast het AP dan fluctueert de snelheid van de verbinding sterk. Het gaat van 1,5 mbps ( ja echt mbps ) tot aan 35 mbps at random. Het is echt een gedrocht van een AP. Mijn eigen router die ik dus nog had, staat op precies dezelfde plaats en ik heb nu veel verder en stabieler bereik. Voor de overige plekken in huis ga ik nog even een range extender gebruiken. Het is voor mijn huisgenoten, ik gebruik zelf liever de kabel.

Dat de routerfunctionaliteit van de TC7200 niet het probleem is heb je gelijk in. Ik heb die router echter nog over dus zie niet de noodzaak om een nieuw AP te kopen als ik deze ook kan gebruiken.

Het is overigens gelukt hem in bridge te zetten! Wel vreemd. Meerdere browsers op meerdere apparaten geprobeerd. Geen switch mode tab. Volgende dag staat deze tab er plotseling wel. :|

[ Voor 47% gewijzigd door FrankoNL op 20-09-2014 09:44 ]