Opzoek naar een cpu koeler.

Pagina: 1
Acties:

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een goede cpu koeler die goed koelt en stil is

Wat is je budget?
Ik wil 35 euro uitgeven max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me echt niks uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik een Asrock 970 Extreme 4 moederbord in combinatie met een AMD FX-8320.
Nu zit daar nog de stock koeler op en af en toe haalt ie de 6000 rpm tijdens het gamen, waardoor het net een stofzuiger lijkt. En ik heb een Cooler Master N300 (KKN1, closed) kast.

Aangezien mijn kast aan de bovenkant weinig ruimte heeft voor een extra fan zou het wel fijn zijn als daar rekening mee zou worden gehouden. Zelf weet ik niet als dit goed uit komt... Als iemand met deze kast hier ervaring mee heeft zou ik het graag willen horen!

De cpu koeler mag maar maximaal 160mm hoog zijn zodat ik zeker weet dat die past. Ook al staat er bij de beschrijven dat hij max 164 kan zijn, zou het fijn zijn als er nog een beetje speling in zit.

Zelf was ik al naar de volgende koelers aan het kijken maar ik kom er niet uit...
De koelers:
Scythe Samurai ZZ Rev.B
Cooler Master Hyper 212 EVO
Scythe Mugen 4
Cooler Master Hyper 412S

Alvast bedankt!

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Let in ieder geval erop dat de aftermarket koeler ook de vrm's rond de processor goed koelt. Volgens mij kunnen de Asrock extreme mobo's niet heel goed tegen de hoge tdp van de FX cpu.

---RAWE CEEK!!!---

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10-2025
NoFearCreations schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:47:
Let in ieder geval erop dat de aftermarket koeler ook de vrm's rond de processor goed koelt. Volgens mij kunnen de Asrock extreme mobo's niet heel goed tegen de hoge tdp van de FX cpu.
Bedankt, daar ga ik op letten.
Maar ik kan dit niet terug vinden op internet. En ik was vergeten 970 erbij te zetten. Het gaat dus om een Asrock 970 Extreme4.

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volgens mij heb ik hier meerdere topics voorbij zien komen waar problemen waren met warmte met de Extreme/FX combinatie, maar pin me er niet op vast.

---RAWE CEEK!!!---