is deze PSU goed voor de MSI r9 280x

Pagina: 1
Acties:

• appeloom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-01 22:24
hoi,

Ik heb Seasonic S12II-Bronze 520W (Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/pricewatch/256222/seasonic-s12ii-bronze-520w/specificaties/) gekocht samen met een MSI R9 280X.
Afbeeldingslocatie: http://i458.photobucket.com/albums/qq309/cexcomputerexchange/S620.jpg

Bij bevestigen van de kaart startte de pc op, gingen alle ventilatoren draaien maar deden de USB poorten het niet meer en laad de pc windows niet meer. bij het uitdrukken gaat de pc direct uit

Dit is mijn pc (pricewatch: Medion Akoya PC P5329 E)

Wat algemene informatie
Processor i7-2600
Moederboard intel h61
1 sata schijf (binnenkort ook een SSD)

de voeding doet het wel met een GTX560 en GTX 760 kaart.

de kaart heb ik nu retour gestuurd, die is helaas in de tussentijd kwijtgeraakt en heb nu de mogelijk gekregen om alsnog dezelfde kaart nieuw opgestuurd te krijgen.

mijn vraag is nu of ik de PSU nog een keer moet upgraden of dat het toch echt aan de kaart lag.

alvast bedankt!!!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Die Seasonic is een prima PSU en kan ruim voldoende leveren op de 12V rail om een R9 280X van prik te voorzien :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb toevallig de M12II-520 uitvoering en een 280X en het draait zonder problemen. Gisteravond nog 4 uur achter elkaar gegamed en geen enkele hapering.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
PSU is prima, die kan de 280X zonder problemen van stroom voorzien.

Het zou aan de videokaart hebben kunnen liggen (DoA). Wat je anders zou kunnen proberen:

- oude videokaart drivers volledig deïnstalleren met bijv. een programma als Display driver uninstaller. Daarna de juiste AMD catalyst installeren.

- De bios van je moederbord updaten. Dit wil nog wel eens rare compatibiliteit issues verhelpen

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• appeloom
Ok boys dank je wel voor jullie reactie!!

Ik wou het even zeker weten. en nog een vraag hoe lang denken jullie dat de r9 280x meegaat??

ik denk zelf minimaal 2 jaar nog alles op max kunnen spelen (1920x1080). vervolgens 2 jaar medium

ik heb nu de GTX 560 en kon tot dead rising 3 alles op medium/max aan.

Verwijderd

Welke voeding heb je nu en waarom wil je hem vervangen?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Seasonic S12II-Bronze 520W, er staat nota bene een levensgrote afbeelding in de topic start, The Mask ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Ik las het verkeerd, dacht dat hij nog de medion voeding had.

• appeloom
ik heb al geupgrade van een 450w naar een 520 watt (bovenste model). ik had een r9 280x gekocht maar die deed het niet en mijn oude kaart (GTX560) en een gtx 760 doen het wel. dus hieruit kan ik aannemen dat het moederbord geen probleem is. dus blijven er nog 2 mogelijkheden over:

1. kaart was stuk (waar ik nu van uit kan gaan aan de hand van de replys) of
2. voeding is te laag.

ik ben hier al 2 weken mee bezig (kaart teruggestuurd, is kwijtgeraakt maar winkel wilt een nieuwe sturen) en wil niet dat als de nieuwe kaart binnen komt hier weer 1 week mee kloten om hem aan de praat te krijgen. heb inmiddels ook al €40 uitgegeven aan beltegoed voor servicelijnen en ben dat ook echt beu.

Verwijderd

Er kunnen idd twee dingen zijn, één dat de videokaart stuk is, maar twee is niet de voeding, dat is het moederbord die een bios update nodig heeft.

Verwijderd

Het kan nog een derde ding zijn, als ik het goed begrijp is het een medion pc, dat soort computers zijn soms moeilijk met wat voor videokaarten ze slikken, sommige kaarten werken gewoon niet in sommige medion pc's.
Klinkt vaag, maar in zulke pc's zijn de moederborden vaak aangepast, en je kan er meestal ook geen bios update van vinden. En vaak is die bios aangepast, waardoor hij moeilijk doet bij sommige kaarten.
Zit er toevallig een schakelaartje op je kaart? vaak schakelt die tussen uefi en normale modus, je moet hem even op beide standen proberen.

Verwijderd

Medion moederborden zijn gewoon, simpele MSI moederborden speciaal voor Medion gemaakt. Jij beschrijft ook het probleem wat ik hierboven al zei dat het is op te lossen met een bios update, dat die bios update niet altijd even gemakkelijk te verkrijgen is is een ander verhaal. ;)

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-01 13:35
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:30:
Medion moederborden zijn gewoon, simpele MSI moederborden speciaal voor Medion gemaakt. Jij beschrijft ook het probleem wat ik hierboven al zei dat het is op te lossen met een bios update, dat die bios update niet altijd even gemakkelijk te verkrijgen is is een ander verhaal. ;)
Ja dat is het grote probleem. De bios van Medion computers zijn zo ingesteld dat ze enkele (volgens mij alleen AMD kaarten) niet pakken. Ik weet niet waar je zo 1,2,3 een biosupdate vandaan kan toveren. Hoogstwaarschijnlijk is het moederbord gebaseerd op een al in de vrije verkoop bestaand ander MSI moederbord. Misschien werkt een bios update van dat moederbord? Ik ben benieuwd hoe dit eindigt, een vriend van mij heeft ook een Medion pc en wil zijn videokaart ook upgraden!
Pagina: 1