Toon posts:

Probleem met het installeren van OSX Lion Op Macbook A1278

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met het upgraden van mijn macbook d.m.v. een SSD 256GB. Ik heb de SSD ingebouwd en gepartioneerd via de schijfhulpprogramma van de cd OSX Lion. Wanneer ik de OSX wil installeren op mijn ssd duurt het erg lang voordat ik een melding krijg. Vervolgens krijg ik deze melding; " Er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. Voert dit programma opnieuw uit "

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen ! Al jullie hulp wordt uiteraard gewaardeerd met een beoordeling + recensie :) Ik ben zelf woonachtig in Arnhem dus het zou wel super handig zijn als een van jullie in de buurt woont en mij hiermee zou kunnen helpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en medewerking.

Mvg,

Vijfdertig

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:15
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:41:

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen ! Al jullie hulp wordt uiteraard gewaardeerd met een beoordeling + recensie :)
Ehm 8)7 recensie?

Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? hier op tweakers verwachten wel enige inzet..

Heb je bijvoorbeeld al een complete reset uitgevoerd?

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 18-09-2014 17:45 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

Topicstarter
White_Collar schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:44:
[...]

Ehm 8)7 recensie?

Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? hier op tweakers verwachten wel enige inzet..

Heb je bijvoorbeeld al een complete reset uitgevoerd?
Heb al geprobeerd met een andere ssd & hdd, maar helaas krijg nog steeds dezelfde melding.

Mvg,

Aydin

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
SMC reset ? hdd opnieuw gepetitioneerd?
Via de online installer en dan disk utility geprobeerd? zit als het goed is in een losse opstartpartitie op je oude schijf, die zou je kunnen aansluiten op usb.

[ Voor 68% gewijzigd door jctjepkema op 18-09-2014 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
jctjepkema schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:49:
SMC reset ? hdd opnieuw gepetitioneerd?
Via de online installer en dan disk utility geprobeerd? zit als het goed is in een losse opstartpartitie op je oude schijf, die zou je kunnen aansluiten op usb.
Oude HDD is stuk die werkt niet meer. Moet het dus allemaal doen met de nieuwe SSD en de Lion OSX die ik heb gedownload! Is het mogelijk om via internet te booten met een ethernet kabel ? Ik heb begrepen dat er zo een mogelijkheid is met de macbooks.

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:57

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Vraag 1, waarom Lion?

Ik denk dat het aan je installatie schijf/USB ligt. Is die wel goed voorbereid/geformatteerd? Wat zijn de stappen die je hebt genomen tijdens je vervanging?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
Sjoerdfoto schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:50:
Vraag 1, waarom Lion?

Ik denk dat het aan je installatie schijf/USB ligt. Is die wel goed voorbereid/geformatteerd? Wat zijn de stappen die je hebt genomen tijdens je vervanging?
Lion omdat die minder requirements nodig heeft zover ik heb gelezen. Raad je mij wat anders aan dan ?

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:57

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Snow Leopard doet het prima op de A1278.

Nogmaals:
Welke stappen heb je genomen tijdens je vervanging?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
Sjoerdfoto schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:53:
Snow Leopard doet het prima op de A1278.

Nogmaals:
Welke stappen heb je genomen tijdens je vervanging?
De de achterkap losgeschroeft en de hdd eruit gehaalt, de kleine schroefjes op de ssd geplaatst en weer gemonteerd op de plek waar de hdd zich bevond. Vervolgens alles netjes dichtgeschroeft.
Waar zou ik snow leopard kunnen vinden dan?

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:03
Hey zou evt ook een datum/tijd issue kunnen zijn, dat heb ik wel vaker mee gemaakt.
Volg deze post voor de controle/fix:
http://blog.mconserv.net/...cks-application-cant.html

Misschien dat je ermee geholpen bent...

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 13:57
Ik zou je installatie bestand even opnieuw op DVD/USB zetten. Een A1278 draait trouwens prima Mavericks. Gewoon eerst lion installeren, daarna via de Appstore upgraden.
Pagina: 1