Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag. Ik ben van plan om een Club3D Radeon HD 7850 royalQueen videokaart te kopen. Alleen weet ik niet of mijn voeding sterk genoeg is en genoeg ampères heeft.
Dit is mijn voeding: http://www.ebay.com/itm/H...A_UPS&hash=item4d0d515d91

Ook wil ik graag weten of het veilig is om een dubbele 4-pin molex naar 6-pin pci kabel te gebruiken op één kabel met 2 molex aansluitingen. Een molex naar 6pin kabel zoals deze: http://www.allekabels.nl/.../1177867/molex-kabel.html

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:33
Die voeding is volgens mij niet veel soeps, dus ik zou als ik jou was gewoon een nieuwe PSU kopen, een: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W bijvoorbeeld.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01

Nemesizz

Untouchable

Die link naar e-bay kan ik niks van maken van die voeding.
Foto's zijn ook dusdanig lage resolutie dat er niks van te maken is.

Gezien de voedingen uit een workstation komen mag je er toch vanuit gaan dat het toch redelijke kwaliteitvoedingen horen te zijn.

Dubbele molex naar PCI-e kan prima. Echter, als je voeding deze aansluiting niet heeft (of te weinig, 1 ipv 2 PCI-e aansluitingen) kan het zijn dat de voeding mogelijk te oud is of het inderdaad echt niet aan kan.
Naarmate voedingen ouder worden 'slijten' ze en kunnen ze soms hun vermogen niet meer leveren zoals het op het label staat.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:28:
Ik heb een vraag. Ik ben van plan om een Club3D Radeon HD 7850 royalQueen videokaart te kopen. Alleen weet ik niet of mijn voeding sterk genoeg is en genoeg ampères heeft.
Dit is mijn voeding: http://www.ebay.com/itm/H...A_UPS&hash=item4d0d515d91
Ja is geen probleem.
Ook wil ik graag weten of het veilig is om een dubbele 4-pin molex naar 6-pin pci kabel te gebruiken op één kabel met 2 molex aansluitingen. Een molex naar 6pin kabel zoals deze: http://www.allekabels.nl/.../1177867/molex-kabel.html
Een dubbele molex op één kabel heeft niet heel veel zin, je gebruikt immers dan nog steeds maar één 12V draad, enkele molex naar 6 pins PEG kan dan net zo goed. Maar het zou veel beter zijn om gebruik te maken van twee verschillende kabelbomen als dat mogelijk is, stroom door één draad is nogal groot namelijk.

De voeding heeft geen 6 pins PEG connector van zichzelf?
3L3ktr1k schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:16:
Die voeding is volgens mij niet veel soeps, dus ik zou als ik jou was gewoon een nieuwe PSU kopen, een: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W bijvoorbeeld.
En die voeding is beter? De huidige is iig niet eens een ATX voeding dus de vraag is of hij überhaubt een ATX voeding in zijn behuizing kwijt kan.
Nemesizz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:08:
Die link naar e-bay kan ik niks van maken van die voeding.
Foto's zijn ook dusdanig lage resolutie dat er niks van te maken is.
Zijn gewoon duidelijke foto's met een fatsoenlijke resolutie. Is duidelijk te zien dat het een Delta DPS-575AB A voeding is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

bedankt voor het snelle reageren allemaal.

De voeding heeft wel 2 6pin peg aansluitingingen, maar ik heb er 1 nodig voor mijn mobo die 2x intel xeon 5160 runt. Ik heb er dus nog maar eentje over.

Maar het is dus compeet veilig om deze gpu te runnen met 1 molex naar 1 6pin peg?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Zo een verloopje heb ik nog wel GRATIS liggen voor je stuur maar een PB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01

Nemesizz

Untouchable

Zijn gewoon duidelijke foto's met een fatsoenlijke resolutie. Is duidelijk te zien dat het een Delta DPS-575AB A voeding is.
offtopic:
M'n browser had blijkbaar het een en ander geblockt op de site waardoor ik alleen de miniaturen kon zien, na het een en ander te 'un-blocken' waren de foto's inderdaad clickable en kon ik ook de grotere variant zien....tja, soms is het iets heel simpels :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:23:
De voeding heeft wel 2 6pin peg aansluitingingen, maar ik heb er 1 nodig voor mijn mobo die 2x intel xeon 5160 runt. Ik heb er dus nog maar eentje over.
En die ene kun je toch prima gebruiken voor de videokaart? Die heeft er immers maar één nodig. Of mis ik iets?
Maar het is dus compeet veilig om deze gpu te runnen met 1 molex naar 1 6pin peg?
Niet perse er zijn er genoeg gesmolten door slechte connectie, dan heb je een niet zo goed verloopje te pakken. Maar als die goed zit zou het moeten kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik zag net pas dat er maar eentje nodig is. 8)7 Maar ik heb besloten om er 2 te kopen en in crossfire te runnen. Dus komt hij toch nog van pas. ;)

Ik heb een dualx kaart gekocht en deze royalqueen. Maar ik krijg van een tweaker al een verloopje toegestuurd die bij een gpu kwam, dus volgens mij is die wel goed.

Ik ga hier trouwens een andere psu voor kopen. Maar die heeft ook maar 2 peg aansluitingen. Dus weer 1 naar mobo en 1 naar kaart. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Andere voeding past in de behuizing? Welke voeding trouwens en is het nodig? En je moederbord ondersteunt CrossFire?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@ TS heb ik nu gisteren dat verloopje voor niks opgestuurd dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is 575 watt. Het minimum is 500 watt voor crossfire. Ja mijn moederbord ondersteunt crossfire. (ASUS Z7S WS). Is het nodig om een nieuwe voeding te kopen of is het veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WiLLoW_TieN schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:25:
@ TS heb ik nu gisteren dat verloopje voor niks opgestuurd dan ??
Nee ik heb hem nog steeds nodig. Zelfs als ik een andere voeding krijg heeft deze nog steeds maar 2 6-pin pegs. Dus om 2 videokaarten te kunnen runnen heb ik nog steeds een verloop nodig. Dus nogmaals bedankt voor het helpen hiermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:29:
Mijn voeding is 575 watt. Het minimum is 500 watt voor crossfire. Ja mijn moederbord ondersteunt crossfire. (ASUS Z7S WS). Is het nodig om een nieuwe voeding te kopen of is het veilig.
Absoluut veilig, goede voeding met genoeg beveiligen tegen overbelasting.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:33:
[...]

Absoluut veilig, goede voeding met genoeg beveiligen tegen overbelasting.
Dat is goed om te horen. Dankjewel voor alle hulp iedereen _/-\o_ .
Pagina: 1