Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Probleem met notificaties

Pagina: 1
Acties:

• Titan_Fox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Hoi,

ik heb al een poos problemen met notificaties. Ik zie weliswaar dat het icoontje oplicht met het aantal notificaties erbij, maar als ik er op klik krijg ik enkel 1 oude notificatie te zien in het lijstje terwijl ik daar al diverse keren op heb geklikt. Kunnen jullie hier a.u.b. naar kijken ?

Probleem doet zich voor met de iPad Mini Retina + iOS 8.0 (problemen had ik voorheen ook, maar minder vaak).

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik heb hetzelfde probleem. Notificatie icoontje groen, geeft 1 notificatie aan. Als ik er op klik zie ik 2 notificaties. Als ik op de notificaties klik gaan ze niet weg, ook niet als ik via het notificatieoverzicht kijk.

Problemen bestaan met:

- Safari 7.1
- Chrome 37
- FireFox 32

Op OS X 10.9.5

Maar ook op iOS, Android en Windows (met IE11 en ook Chrome 37).

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09
Same here. Als ik op de notificatie icoontje klik, verdwijnt deze maar als ik op het daadwerkelijke bericht klik en de pagina wordt geladen, geeft het icoontje weer aan dat er notificaties zijn.

IPhone 5S
iOS 7.1.2
Safari

Mijn V&A Advertenties!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Zelfde probleem hier met de mobiele site. Deze bug is er echter al maanden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Weet niet of het gerelateerd is, maar ik heb nu al een aantal keer gehad dat er gewoon geen notificaties verschijnen voor berichten waarop gereageerd is.
Dan valt me dat opeens op en zie ik dat er op een reactie van mij gereageerd is, maar dat daar totaal geen notificatie voor geleverd is.
Dit gebeurt meestal als er op een ander bericht in hetzelfde artikel ook reacties gegeven zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:05
Wederom heb ik hier ook weer last van. Op 5 oktober een reactie gehad op een eigen advertentie. Geen mail gekregen, terwijl meldingen wel aanstaan.
Wel kreeg ik keurig een mailtje van een bericht in een lopend gesprek tussen mij en een andere gebruiker.
Het lijkt erop dat dus een directe reactie naar mij niet gemeld wordt, maar een lopend gesprek wat ik zelf begonnen ben wel een mailtje oplevert mijn kant op.
Overigens is dit een probleem wat ik in maart van dit jaar ook al had.
Erg vervelend, omdat hierdoor een negatieve service wordt verleend richting het gebruik van V&A. Wat kan leiden tot een mindere waardering door de koper. In dat geval mag ik hopen dat bij een negatieve beoordeling (voor mij te beoordelen in hoevere), dat ik op ingrijpen van Tweakers bij de beoordeling mag rekenen, als compensatie voor deze bug. Aangezien men niet kan verwachten dat je elke dag ingelogd bent.
Ik hoop van ganse harte dat deze vervelende bug nu éindelijk eens geplet wordt. Hij begint me anders erg de kriebels te geven. :|

• johnkeates
Ik heb er nog steeds last van... het notificatie overzicht werkt wel (https://secure.tweakers.net/my.tnet/notifications) maar het icoontje (de bel) blijft altijd maar weergeven dat ik er een willekeurig aantal ongelezen notificaties zijn. Nu staat er bijvoorbeeld 4 terwijl er 0 zijn. Soms staat er 0, maar dan zijn er juist wel ongelezen reacties... en als ik op een notificatie klik wordt ie dus niet als gelezen gemarkeerd.

Ik vind het wel een beetje verbazingwekkend dat er nog geen reactie is, ook al is het maar een 'bug bekend, we werken er aan' melding. Nu is het alsof het niet boeit.

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
Het is onder de aandacht. We kunnen het zelf overigens niet reproduceren en er lijkt dan ook geen pijl op te trekken. Daarmee zeg ik overigens niet dat het geen probleem is. Indien iemand meer info heeft, of het zelfs opzettelijk kan reproduceren hoor ik dat dan ook graag :)

• johnkeates
Ik kijk wel even of ik discrepanties kan vinden tussen de data die aan m'n browser gevoerd wordt en de javascript die uiteindelijk het menu'tje in elkaar flanst. Ik heb niet naar de source gekeken, maar ik neem aan dat ergens een stukje JSON opgehaald wordt en in een renderding geplempt wordt die het notificatie icoontje en het bijbehorende menu bouwt?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11 16:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
WhatsappHack schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:56:
Weet niet of het gerelateerd is, maar ik heb nu al een aantal keer gehad dat er gewoon geen notificaties verschijnen voor berichten waarop gereageerd is.
Dan valt me dat opeens op en zie ik dat er op een reactie van mij gereageerd is, maar dat daar totaal geen notificatie voor geleverd is.
Dit gebeurt meestal als er op een ander bericht in hetzelfde artikel ook reacties gegeven zijn.
Vaak worden die notificaties geaggregeerd. Dat is niet heel erg duidelijk, maar er staat dan iets als 'UserA en UserB reageerden op je reactie bij $nieuwsbericht'

Is dat hier ook aan de hand of mis je echt notificaties?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11 16:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
johnkeates schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 05:50:
Ik kijk wel even of ik discrepanties kan vinden tussen de data die aan m'n browser gevoerd wordt en de javascript die uiteindelijk het menu'tje in elkaar flanst. Ik heb niet naar de source gekeken, maar ik neem aan dat ergens een stukje JSON opgehaald wordt en in een renderding geplempt wordt die het notificatie icoontje en het bijbehorende menu bouwt?
Ja, dat kun je zelfs redelijk eenvoudig (althans met firefox) zien. Met het Developer scherm open in de netwerktab kun je afentoe requests voorbij zien komen alla:

http://gathering.tweakers...son&nocache=1414226689247

Als je in een nieuwe tab bekijkt dan zie je iets als:
code:
1
{"data":{"newNotificationsCount":0,"newDmNotificationsCount":0}}

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• johnkeates
Uiteraard werkt 't menu nu perfect 8)7

Ik meld me wel weer als ie stuk is. Heeft het de hele maand nog geen dag goed gedaan, dus zal morgen vast wel weer raak zijn.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:54
Ik heb hier met Safari 8.0.2 op OS X Yosemite 10.10.1 ook last van.

Ik zie dat ik 2 notificaties heb, maar als ik er op klik zie ik alleen oude notificaties die ik vanochtend al bekeken heb. Als ik daarna weer verder ga op de pagina blijft het icoontje grijs, maar ga ik naar een andere pagina dan is hij weer groen met een '2' eronder.

Die link van Kees geeft deze output:
code:
1
{"data":{"newNotificationsCount":2,"newDmNotificationsCount":0}}

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:54
Ik heb er nu weer last van, krijg melding van een oude notificatie die ik al heb gelezen. Erop klikken om naar die post te gaan, maar daarna blijft het icoontje groen.

Volgens mij is het wel zo dat ik die notificatie op een andere PC (Windows 7, met Chrome) heb bekeken.

Edit: Nu is het nog gekker, het belletje geeft een twee aan, en als ik er op klik is er maar één notificatie die blauw (als in ongelezen) is 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2014 17:21 ]

Pagina: 1