Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Solr] Uitleg format synoniemen in Solr

Pagina: 1
Acties:

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Hallo allemaal,

Ik probeer een synoniemenlijst in te voeren binnen Solr, maar voor mij is de documentatie totaal onlogisch. Het doel is dat wanneer ik op hound zoek, ik slechts resultaten met het woord hound ontvang en wanneer ik op dog zoek ik zowel resultaten ontvang met dog als hound.

Dit zijn tot nu toe mijn resultaten (in onderstaand geval staat expand op false binnen de SynonymFilterFactory), als ik het onderstaande invoer:

code:
1
dog => hound

Resultaat: maakt niet uit of ik op dog of hound zoek, krijg in beide gevallen alle resultaten.

code:
1
hound => dog

Resultaat: hier hetzelfde geval, krijg in beide gevallen alle resultaten.

code:
1
hound => dog, hound

Resultaat: Nu is het pas goed. Als ik op hound zoek krijg ik slechts hound, als ik op dog zoek, krijg ik zowel dog als hound als resultaat.

Voor mij is bovenstaand nogal onlogisch. Vooral als je naar de documentatie kijkt van Solr zelf:
https://wiki.apache.org/s...solr.SynonymFilterFactory

Iemand die mij kan helpen met wat uitleg? Voor mij was het logischer dat wanneer ik een bepaald woord invoer ik de bijhorende synoniemen krijg inclusief het woord, doormiddel van zoiets:
code:
1
dog => hound, dog

[ Voor 15% gewijzigd door Storm90 op 18-09-2014 16:43 ]