• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:21
Ik heb recentelijk een Panasonic 48AS640 gekocht, op zich een mooie TV waren het niet dat hij wat uniformity issues heeft. Ten eerste zijn bij lichte beelden de hoeken iets donkerder, wat een soort licht vignette effect geeft. Daarnaast is er bij donkere beelden ook last van clouding (vrij mild, maar bij sommige shots wel zichtbaar). Op zich zou ik hem terug kunnen sturen, maar als ik hier https://www.rtings.com/in...louding-and-flashlighting kijk, zie ik dat alle TV's die ze hebben getest, in meer of mindere mate last hebben van clouding.

Mijn vraag is dan ook, bestaan er überhaupt LED LCD tv's van deze maat die geen last hebben van uniformity problemen? Mijn monitor heeft 0 clouding, maar dat is dan ook een 24 inch model. Het heeft namelijk geen zin om hem terug te sturen als ik er vervolgens en model voor terug krijgt die hetzelfde, of zelfs nog ergere problemen heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door InEtVa op 18-09-2014 16:26 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dergelijke problemen zijn inherent aan de lcd techniek en zul je op de koop toe moeten nemen. Zolang het acceptabel is natuurlijk. Een 100 procent perfecte lcd bestaat niet. Zelf ben ik een tevreden plasma kijker maar deze techniek brengt ook probleempjes met zich mee. We zullen er mee moeten leren leven. :+

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:35

Bever!

3

Helaas scheelt dit per exemplaar. De as640 wordt in reviews juist geprezen voor de uniformiteit. Helaas is het nooit een garantie, en hebben alle merken hier "last' van.
Als het bij normale content (lees geen dia's in egale kleuren ;) ) niet hinderend is zou ik er niets mee doen.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:17
Dt is helaas het probleem met elke led,lcd tv...Elke led lcd die ik tot nu toe gezien heb heeft hier in meer of mindere mate last van. Wel is het per type en dan ook nog per exemplaar verschillend kan zijn in de mate van dat je het ziet.

• Bever!

Bever!

3

Eigenlijk alle consumenten tv's wel.. plasma is ook niet 100 procent uniform.
Dus uitwijken naar een pro monitor :D a vele duizenden euri

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-01 19:57
Bij een LCD Led-tv zou ik altijd voor een Full Array led gaan. Dan heb je een stuk minder last van edge bleeding.

• Bever!

Bever!

3

As640 is full. En toch heeft hij geen perfect scherm
Pagina: 1