Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel is de pc - naast de standaard desktoptaken - te gebruiken voor fotobewerking (Lightroom) en als downloadstation.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ca. 900 euro voor alles incl. verzending en eventueel incl. assemblage (voorbije 10 jaar laptops gehad dus het is al even geleden).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten toetsenbord en muis heb ik niets liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Zo compact mogelijk: mATX moederbord (geen mITX vanwege toch wel beperkend en prijs);
- i5 core proc met 8gb ram voor Lightroom;
- kleine SSD voor software en aparte HD voor temp files (ik heb een server waar alle foto's op staan, rechtstreeks op de server werkt echter niet prettig);
- De voeding wordt erop voorzien om later een aparte videokaart te kunnen toevoegen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat ik al samengesprokkeld heb:
Mogelijk dienen er nog wat aparte fans bij te komen want de standaard meegeleverde zijn niet zo goed.
Verder zou ik ook graag zeker weten dat alles wel degelijk in deze case geraakt, ook met het oog op een latere videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo compact mogelijk (aanvankelijk gekeken voor streacom of akasa behuizing maar dit is toch net iets te beperkend);
- Liefst ook fluisterstil in idle.
Ga je overklokken?
Nee.
Het doel is de pc - naast de standaard desktoptaken - te gebruiken voor fotobewerking (Lightroom) en als downloadstation.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ca. 900 euro voor alles incl. verzending en eventueel incl. assemblage (voorbije 10 jaar laptops gehad dus het is al even geleden).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten toetsenbord en muis heb ik niets liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Zo compact mogelijk: mATX moederbord (geen mITX vanwege toch wel beperkend en prijs);
- i5 core proc met 8gb ram voor Lightroom;
- kleine SSD voor software en aparte HD voor temp files (ik heb een server waar alle foto's op staan, rechtstreeks op de server werkt echter niet prettig);
- De voeding wordt erop voorzien om later een aparte videokaart te kunnen toevoegen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat ik al samengesprokkeld heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 158,80 | € 158,80 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | BitFenix Prodigy M Zwart | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 217,80 | € 217,80 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,44 | € 82,44 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 58,48 | € 58,48 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 827,47 | |
Mogelijk dienen er nog wat aparte fans bij te komen want de standaard meegeleverde zijn niet zo goed.
Verder zou ik ook graag zeker weten dat alles wel degelijk in deze case geraakt, ook met het oog op een latere videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo compact mogelijk (aanvankelijk gekeken voor streacom of akasa behuizing maar dit is toch net iets te beperkend);
- Liefst ook fluisterstil in idle.
Ga je overklokken?
Nee.