advies bij aankoop monitor

Pagina: 1
Acties:

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-02 14:35
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe monitor en heb er 2 op het oog:

Samsung s24d590pl
Asus mx239h

Ik ga de monitor gebruiken voor multimedia, beetje gamen, fotobewerking, en videobewerking. De samsung heeft een pls scherm en de asus een ips.
Alle 2 komen ze goed uit de test als allround monitor en liggen met een prijs van ongeveer 200 euro mooi in mijn budget. Ik kom er niet uit welke ik nou moet doen. Kunnen jullie helpen?

alvast bedankt!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Ik zou niet durven zeggen wat de betere aankoop is, wat ik wel kan zeggen is een klein beetje ervaring dat ik met de Samsung heb.

Een vriend van mij heeft die dus gekocht en na hem even in actie gezien te hebben in een game(league of legends) en een YouTube video.

Ik vond de kijkhoeken netjes, de kleuren waren goed om te zien. Ik vind het design echt verschrikkelijk mooi. En de backlight bleeding leek erg mee te vallen.

Zoals ik zei, heb ik niet heel veel ervaring met het scherm, dus dingen als inputlag, ghosting ect. zou ik niks over kunnen zeggen. Maar ik wou het toch even delen, ik hoop dat je er iets aan heb.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat dacht je van bijvoorbeeld deze monitor:

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Deze heeft 75 Hz refreshrate wat prettig kan zijn bij het gamen en het AMVA paneel kan goed uit de voeten voor foto- en videobewerking. Maargoed, de zelf gevonden Asus en Samsung zijn ook erg mooi natuurlijk... Volgens mij bestaat er geen verkeerde keuzen aangezien beide monitoren zowat identiek zijn.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦